Toon posts:

[OE] Berichten opslaan op netwerk server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We maken hier op het werk gebruik van Outlook Express. De mailtje en andresboek worden opgeslagen op een Windows NT 4.0 server. Dat gaat in de meetste gevallen goed. Probleem is nu dat als de verbinding tussen de clients en server wegvalt of als er packages loss optreed, de berichten niet opgeslagen kunnen worden op de server. Als je dan vervolgens outlook weer opstart krijg je meteen een melding dat OE een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd. Na wat onderzoeken kwam ik er achter dat het aan een beschadige root is van OE op de server. Dan moet je dus telkens een backup van de dag ervoor terug zetten en dan de zooi op de client opnieuw importeren.
Zoals je nu wel ziet is dit erg onhandig als je 12 clients hebt die problemen gaan geven.

Is hier nu ook simpel iets aan te doen?

oja wat specs :
Clients: win98 + Outlook express 5.5

Server: Windows NT 4.0 met netwerk shares.

Verwijderd

Als de gebruikers ook een profiel hebben dat bij afmelden op de server wordt weggeschreven, zou je de bestanden op kunnen slaan in een map in het profiel van de gebruiker op de lokale schijf. Dan wordt het bij afmelden dus weggeschreven naar de server.
Daarnaast zijn er uiteraard verschillende oplossingen met exchange of microsoft mail, maar dat is denk ik niet waar je naar zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 15:11 schreef AlphaTauri het volgende:
Als de gebruikers ook een profiel hebben dat bij afmelden op de server wordt weggeschreven, zou je de bestanden op kunnen slaan in een map in het profiel van de gebruiker op de lokale schijf. Dan wordt het bij afmelden dus weggeschreven naar de server.
Dat nou juist het probleem, alle pc's zijn uitgerust met reborn kaarten. Dat wil dus zeggen dat zodra de pc herstart wordt alle opgeslagen gegevens verloren gaan. Daarom staat alles dus ook op de server.
Daarnaast zijn er uiteraard verschillende oplossingen met exchange of microsoft mail, maar dat is denk ik niet waar je naar zoekt.
Nee dat zoek ik niet echt. Wij draaien niet onze eigen mail server en ook geen exchange server.

Verwijderd

Dat nou juist het probleem, alle pc's zijn uitgerust met reborn kaarten. Dat wil dus zeggen dat zodra de pc herstart wordt alle opgeslagen gegevens verloren gaan. Daarom staat alles dus ook op de server.
Okay, maar zelfs met reborn kaarten in je PC kan toch tijdens het afmelden het profiel van de gebruiker gewoon naar de server geschreven worden?
Bij het opnieuw aanmelden wordt dan het profiel weer geladen van de server naar de client. Toch?
Naar mijn mening is bij de situatie die je beschrijft lokaal opslaan en bij afmelden wegschrijven naar de server de enige oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat zou dan een goede optie zijn.

Maar hoe werkt dat dan met die profielen?
dat moet je toch op de NT server aangeven?

Verwijderd

Ik weet, dat er inderdaad met aanmelden met scriptjes het een en ander netjes geregeld kan worden, maar ik heb het nog nooit voor het afmelden gezien.

Als iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing weet, dan zou dat een hoop schelen.
Ik heb ook al problemen met OE heb moeten oplossen wegens het wegvallen van de verbinding en die tijd kan ik wel beter besteden :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Kun je niet beter het probleem van wegvallende verbindingen / packet loss oplossen ipv een manier verzinnen om ermee te leven???

niet alleen voor outlook, ook voor de rest lijkt me dat een stuk handiger :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 22:11 schreef DJSmiley het volgende:
Kun je niet beter het probleem van wegvallende verbindingen / packet loss oplossen ipv een manier verzinnen om ermee te leven???

niet alleen voor outlook, ook voor de rest lijkt me dat een stuk handiger :)
Dat ben ik met je eens en ik zou ook liever het verbindingsprobleem oplossen ;)
Maar ik ben bij sommige workstations ook afhankelijk van andere netwerken en dus ook de dupe van eventuele problemen, die zich daar voordoen.

Bovendien treedt dit probleem ook op als OE openstaat en de pc vastloopt of niet netjes wordt afgesloten :(

/edit
typo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OE 5+ is itt Outlook en de oude OE 4 niet bijzonder netwerk-aware.

Outlook Express 5 en hoger is dan ook niet echt geschikt om in een dergelijke setup te gebruiken, het wordt oha afgeraden om de mail store root op een netwerkschijf te zetten..

Levert vaak de genoemde problemen op.

Een mooi alternatief (maar wel kostbaarder) zou een mailserver met IMAP support zijn, dan hou je de mails niet op de client..

MDaemon Pro (12 User License $440.00, http://www.deerfield.com/products/mdaemon/pricing/ ) of Merak..

En als een kleine tip: maak de reborn image opnieuw aan als je de settings hebt ingesteld, dan heb je dat probleem van verloren instellingen ook niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1