Toon posts:

Dode pixels... Wat is er nou van waar???

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stelling : TFT scherm. Philips 150S

Oeps : Pixel dood bij aanschaf.

Wat zijn mijn rechten? Is dit per model afhankelijk???

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Garantievoorwaarde al opgezocht in het boekje :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Was toch iets van max x pixels stuk voordat je mag klagen? ik meende iets van stuk of 10 oid.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• sandiman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 14:15

sandiman

Conquest is Paradise

(jarig!)
garantie voorwaarden zijn meestal ongeveer als volgt. De monitor wordt aleen omgeruild als je meer dan 5 kapotte pixels hebt waarvan er minimaal 2 tegen elkaar aan liggen. )correct me if im wrong) Dit is vastgelegd in de Europese regelgeving maar sommige fabrikanten stellen zich soepeler op

Als ik op de start-knop druk dan gaat ie uit ...

Verwijderd

heeft ook te maken met de plek waar ze zitten, maar 1 pixel is meestal niet genoeg voor een nieuwe monitor

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Er zijn kwaliteits klasses voor. Beste kwaliteit mag geen dode pixels hebben, slechtste kwaliteitsklasse heel veel.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

klasse A schermen zijn duur, maar hebben een geen-dode-pixel-garantie.

Klasse B schermen, waaronder de meestverkochte TFT-schermen vallen, mogen volgens mij 4 à 5 dode pixels hebben. Het ligt meestal aan de fabrikant hoe soepel ze hiermee omgaan.

Zie Hardware.info voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, ik heb er zelf een van IIYama, maar het was een vraag die intern aan mij gesteld werd. Daarom... Stel dat een 150S van Philips dus 1-2 dode pixels heeft dan moet dat geaccepteerd worden. Verder heb ik nog iets opgevangen over een rechtzaak die de consumentenbond aangespannen heeft om een 100% goed scherm tot standaard te verheven??!? Iemand toevallig hier iets over opgevangen???

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 16:55
Op woensdag 17 april 2002 15:33 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Jammer, ik heb er zelf een van IIYama, maar het was een vraag die intern aan mij gesteld werd. Daarom... Stel dat een 150S van Philips dus 1-2 dode pixels heeft dan moet dat geaccepteerd worden. Verder heb ik nog iets opgevangen over een rechtzaak die de consumentenbond aangespannen heeft om een 100% goed scherm tot standaard te verheven??!? Iemand toevallig hier iets over opgevangen???
Nee nisk van gehoord. Maar sowieso als de Consumenten Bond zich ermee bemoeit wordt dat niks, daar heeft de CB nl. niet de kennis voor!

Verwijderd

Topicstarter
De link van Hardware.info geeft inderdaad duidelijke informatie.

Verwijderd

Philips had toch een standaard ingevoerd, dat er geen een
kapot moest zijn!!! Dan werd ie vervangen! Philips ff
contacten dus! Kan zijn dat dat nieuwe ISO voorwaarden zijn,
en dat ze die nog niet toepassen, maar het komt eraan iig! :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
M'n pa had zo'n ding gekocht bij BCE en hij kom gewoon kiezen :) Nu heeft ie er een zonder enkele dode pixel, maar dat was pure service en ik denk dat je nergens recht op hebt tenzij het er meer zijn dan een bepaalt aantal. En dat zullen er vast niet weinig zijn :(

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Uit ervaring weet ik dat je bijna nooit een nieuw scherm krijgt. Mijn Sony MD51 had 3 dode subpixels in het midden van het scherm in de kleuren rood, blauw en groen. Erg leuk bij een witte tekstverwerkers pagina. :r Niemand accepteerde garantie omdat Sony geen pixeluitval statement had/heeft. Dit is voor de rechter uitgevochten door mijn leverancier en na maanden van wachten zou ik dan een ANDERE krijgen. Laat nou ineens die schermen niet meer leverbaar zijn.... |:(

Uiteindelijk heeft mijn leverancier (toffe peer) mij een ander merk aangeboden, die perfect was.

BOODSCHAP: als je een TFT scherm koopt; laat hem in de winkel demonstreren, neem een testsuite mee, en neem alleen dat scherm mee dat goed is. Bereid je anders voor op veel gezeik or take your loss....

Verwijderd

Ik zou zoenzo nooit een monitor accepteren die dode pixel heeft.

Gewoon teruggaan naar je dealer en net zo lang blijven zeuren en staan totdat je een nieuwe monitor krijgt die je eerst zelf heb mogen zien.

ongeacht wat zei beginnen te blaten over niet terug krijgen van de leveracier want dat is niet jou probleem! maar die van hun!

Jij koopt bij hun een product, en dat product is niet 100% goed dus kom je terug als klant.

Gewoon een anologie maken met een auto;

Je koopt een auto in bij de BMW dealer. Hij wordt afgeleverd en het buitenste stukje van je ruiten wisser is verbogen. Dan ga je toch ook terug en dan krijg je toch ook een nieuwe ruitenwisser? Precies

Als je het echter pas na een paar weken wil gaan claimen dan wens ik je veel suc6 maar geef ik je weinig kans!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 14:31 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Stelling : TFT scherm. Philips 150S

Oeps : Pixel dood bij aanschaf.

Wat zijn mijn rechten? Is dit per model afhankelijk???
Ik zal ff kijken welke c't dat in heeft gestaan. Stond een stuk in over consumentenrecht en dat een rechter zich over dit probleem al eens had uitgesproken en zijn stelling was/is dat met de huidige stand van zaken een scherm zonder dode pixels zeer goed mogelijk moet zijn. Ik weet niet meer zeker of dat pixels aan de rand daaronder vielen maar ik meen van wel.

Philips was de eerste die dit ook als leidraard accepteerde dus terugbrengen ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:44 schreef mverbo een verhaaltje:
Die vergelijking gaat totaal niet op. Als je een klasse B scherm koopt dan mogen daar gewoon zoveel (sub)pixels kapot zijn. Als je zo'n scherm koopt ga je daarmee akkoord. Als je absolute zekerheid wil dan moet je maar wat meer centen uitgeven voor klasse A.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:49 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik zal ff kijken welke c't dat in heeft gestaan. Stond een stuk in over consumentenrecht en dat een rechter zich over dit probleem al eens had uitgesproken en zijn stelling was/is dat met de huidige stand van zaken een scherm zonder dode pixels zeer goed mogelijk moet zijn. Ik weet niet meer zeker of dat pixels aan de rand daaronder vielen maar ik meen van wel.

Philips was de eerste die dit ook als leidraard accepteerde dus terugbrengen ;)
Dat zei ik dus! :)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

hangt de fabrikant af. lees de garantieboekie(s) ff goed door

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Het maakt niet uit wat er in die garantievoorwaarden staat, De rechter heeft bepaald dat je NOOIT een dode pixel hoeft te accepteren en dat de fabrikant dus altijd garantie hierop moet verlenen.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:13

Flexx

This side up

Volgens mij had Philips de garantie dat je 0 dode pixels mag hebben.

Check hier maar.
http://www.tweakers.net/nieuws/18888?highlight=dode+pixels

Maar volgens mij heb jij een andere versie

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon terugbrengen en ruilen. Ruilen ze niet? Geld terug want daar heb je recht op als consument en dan bestel je een nieuwe. Of je koopt 'm elders.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Op donderdag 18 april 2002 08:10 schreef Toink het volgende:
Gewoon terugbrengen en ruilen. Ruilen ze niet? Geld terug want daar heb je recht op als consument en dan bestel je een nieuwe. Of je koopt 'm elders.
FOUT!

Je hebt als klant geen recht op geld terug, lees dat maar na bij de consumentenbond. Je hebt recht op een vervangend produkt als het produkt niet voldoet aan de door de fabrikanten opgegeven criteria.

Hoe en wanneer kan je garantie claimen:
Je hebt een probleem (denk je).Je gaat eerst naar de leverancier. De leverancier bekijkt of jouw klacht over het produkt binnen of buiten de garantie valt. En kijken zij of het produkt de door de fabrikant gestelde minimum eisen voldoet. Voldoet hij er niet aan dan regelt de leverancier via de fabrikant een passende oplossing...(een nieuwe, of vergelijkbare), mocht de klant het vertrouwen in het produkt of produkt soort hebben opgegeven dan kan de klant geld terug vragen. De leverancier is niet verplicht om dit geld CASH terug te geven, tegoed bonnen voldoen ook...(geld cash terug is dus een service van de leverancier)

Nu komt het probleem:
Je hebt een produkt, voldoet volgens jouw niet aan de verwachtingen, maar volgens de fabrikant blijft het produkt binnen de gestelde minimum eisen. Vb. 3 dode pixels in een Sony TFT scherm... (sony vindt pas bij 8 dat je recht hebt op garantie ..(volgens mij))

Heb je dan recht op garantie??? Ja en Nee.....
Jij koopt een TFT, je weet dat het fysiek niet mogelijk is om een scherm te maken waarbij de garante kan worden gegeven dat er geen pixel fouten in zitten bij deze prijs. Dit gegeven is algemeen bekend, de klant koopt dus met voorbedachte rade een TFT waarbij hij weet dat er dode pixels in kunnen zitten zonder dat hij garantie kan claimen.... dus geen garantie bij 8< dode pixel.

Echter in het consumentenrecht zit een clausule opgenomen die stelt dat als het produkt niet voldoet aan de eisen van de klant en dat de klant daardoor het vertrouwen in het produkt heeft opgezegd, dan kan hij het produkt terug brengen naar de leverancier en kan hij een vergelijkbaar produkt of geld terug eisen... niet na 9 maanden natuurlijk, maar na een paar dagen...
Dit wordt dan bekvechten met de leverancier, want ook hij zal volhouden dat het algemeen bekend is dat er dode pixels in zitten.

Conclusie:
Vraag de verkoper hoeveel dode pixels er maximaal in mogen zitten (over het algemeen 1 per miljoen)

Koop geen TFT als je geen enkele dode pixel wilt.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Ff een domme vraag:

Kunnen dode pixels alleen ontstaan tijdens het productieproces of kunnen deze ook ontstaan tijdens het gebruik van de monitor??

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Meestal ontstaan ze in het productie proces, maar ze kunnen ook tijdens het gebruik ontstaan.
Zo heeft mijn laptop er laatst 1 opgelopen.
Maar heb ik ook een hele oude laptop zonder badpixels, dus die kans acht ik vrij klein

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 18 april 2002 14:55 schreef Alientrader het volgende:

[..]

FOUT!

Je hebt als klant geen recht op geld terug, lees dat maar na bij de consumentenbond. Je hebt recht op een vervangend produkt als het produkt niet voldoet aan de door de fabrikanten opgegeven criteria.

Hoe en wanneer kan je garantie claimen:
Je hebt een probleem (denk je).Je gaat eerst naar de leverancier. De leverancier bekijkt of jouw klacht over het produkt binnen of buiten de garantie valt. En kijken zij of het produkt de door de fabrikant gestelde minimum eisen voldoet. Voldoet hij er niet aan dan regelt de leverancier via de fabrikant een passende oplossing...(een nieuwe, of vergelijkbare), mocht de klant het vertrouwen in het produkt of produkt soort hebben opgegeven dan kan de klant geld terug vragen. De leverancier is niet verplicht om dit geld CASH terug te geven, tegoed bonnen voldoen ook...(geld cash terug is dus een service van de leverancier)

Nu komt het probleem:
Je hebt een produkt, voldoet volgens jouw niet aan de verwachtingen, maar volgens de fabrikant blijft het produkt binnen de gestelde minimum eisen. Vb. 3 dode pixels in een Sony TFT scherm... (sony vindt pas bij 8 dat je recht hebt op garantie ..(volgens mij))

Jij koopt een TFT, je weet dat het fysiek niet mogelijk is om een scherm te maken waarbij de garante kan worden gegeven dat er geen pixel fouten in zitten bij deze prijs. Dit gegeven is algemeen bekend, de klant koopt dus met voorbedachte rade een TFT waarbij hij weet dat er dode pixels in kunnen zitten zonder dat hij garantie kan claimen.... dus geen garantie bij 8< dode pixel.

Echter in het consumentenrecht zit een clausule opgenomen die stelt dat als het produkt niet voldoet aan de eisen van de klant en dat de klant daardoor het vertrouwen in het produkt heeft opgezegd, dan kan hij het produkt terug brengen naar de leverancier en kan hij een vergelijkbaar produkt of geld terug eisen... niet na 9 maanden natuurlijk, maar na een paar dagen...
Dit wordt dan bekvechten met de leverancier, want ook hij zal volhouden dat het algemeen bekend is dat er dode pixels in zitten.

Conclusie:
Vraag de verkoper hoeveel dode pixels er maximaal in mogen zitten (over het algemeen 1 per miljoen)

Koop geen TFT als je geen enkele dode pixel wilt.
Als nu iedereen dit uitprint en onthoud en naar handeld, dan komt alles goed.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13
Dode pixels ontstaan 9 van de 10 keer in het produktieproces. Laat altijd de monitor in de winkel aansluiten. Zo simpel is het gewoon. Koop je via postorder dan ben je misschien goedkoper uit maar heb je misschien wel een hoop gezeik.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn laptop kreeg laatst ook opeens een dode pixel, een paar maanden na aanschaf. Ik vind het niet zo erg omdat ie aan de zijkant zit en het toch 'maar' een laptop is.. maar het lijkt me irritant als het beeldscherm van mn normale pc een paar dode pixels heeft..

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 14:55 schreef Alientrader het volgende:

[..]

FOUT!

Nu komt het probleem:

Dan klopt het toch wat ik zeg? Het ding is net nieuw. Hij voldoet niet aan de verwachtingen dus hij kan 't ding terugbrengen. Liefst geld terug maar als de winkel dat niet doet dan maar een tegoedbon. Je hebt vast nog ooit iets nodig van zo'n shop.

Sowieso: Als je weet dat een winkel geen geld teruggeeft dan ben je een dom menneke om een TFT te kopen die je niet van tevoren checkt.
Pagina: 1