Stelling : TFT scherm. Philips 150S
Oeps : Pixel dood bij aanschaf.
Wat zijn mijn rechten? Is dit per model afhankelijk???
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Als ik op de start-knop druk dan gaat ie uit ...
Verwijderd
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Nee nisk van gehoord. Maar sowieso als de Consumenten Bond zich ermee bemoeit wordt dat niks, daar heeft de CB nl. niet de kennis voor!Op woensdag 17 april 2002 15:33 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Jammer, ik heb er zelf een van IIYama, maar het was een vraag die intern aan mij gesteld werd. Daarom... Stel dat een 150S van Philips dus 1-2 dode pixels heeft dan moet dat geaccepteerd worden. Verder heb ik nog iets opgevangen over een rechtzaak die de consumentenbond aangespannen heeft om een 100% goed scherm tot standaard te verheven??!? Iemand toevallig hier iets over opgevangen???
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zal ff kijken welke c't dat in heeft gestaan. Stond een stuk in over consumentenrecht en dat een rechter zich over dit probleem al eens had uitgesproken en zijn stelling was/is dat met de huidige stand van zaken een scherm zonder dode pixels zeer goed mogelijk moet zijn. Ik weet niet meer zeker of dat pixels aan de rand daaronder vielen maar ik meen van wel.Op woensdag 17 april 2002 14:31 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Stelling : TFT scherm. Philips 150S
Verwijderd
Die vergelijking gaat totaal niet op. Als je een klasse B scherm koopt dan mogen daar gewoon zoveel (sub)pixels kapot zijn. Als je zo'n scherm koopt ga je daarmee akkoord. Als je absolute zekerheid wil dan moet je maar wat meer centen uitgeven voor klasse A.Op woensdag 17 april 2002 15:44 schreef mverbo een verhaaltje:
Verwijderd
Dat zei ik dus!Op woensdag 17 april 2002 15:49 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Ik zal ff kijken welke c't dat in heeft gestaan. Stond een stuk in over consumentenrecht en dat een rechter zich over dit probleem al eens had uitgesproken en zijn stelling was/is dat met de huidige stand van zaken een scherm zonder dode pixels zeer goed mogelijk moet zijn. Ik weet niet meer zeker of dat pixels aan de rand daaronder vielen maar ik meen van wel.
Philips was de eerste die dit ook als leidraard accepteerde dus terugbrengen
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
FOUT!Op donderdag 18 april 2002 08:10 schreef Toink het volgende:
Gewoon terugbrengen en ruilen. Ruilen ze niet? Geld terug want daar heb je recht op als consument en dan bestel je een nieuwe. Of je koopt 'm elders.
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Verwijderd
Als nu iedereen dit uitprint en onthoud en naar handeld, dan komt alles goed.Op donderdag 18 april 2002 14:55 schreef Alientrader het volgende:
[..]
FOUT!
Je hebt als klant geen recht op geld terug, lees dat maar na bij de consumentenbond. Je hebt recht op een vervangend produkt als het produkt niet voldoet aan de door de fabrikanten opgegeven criteria.
Hoe en wanneer kan je garantie claimen:
Je hebt een probleem (denk je).Je gaat eerst naar de leverancier. De leverancier bekijkt of jouw klacht over het produkt binnen of buiten de garantie valt. En kijken zij of het produkt de door de fabrikant gestelde minimum eisen voldoet. Voldoet hij er niet aan dan regelt de leverancier via de fabrikant een passende oplossing...(een nieuwe, of vergelijkbare), mocht de klant het vertrouwen in het produkt of produkt soort hebben opgegeven dan kan de klant geld terug vragen. De leverancier is niet verplicht om dit geld CASH terug te geven, tegoed bonnen voldoen ook...(geld cash terug is dus een service van de leverancier)
Nu komt het probleem:
Je hebt een produkt, voldoet volgens jouw niet aan de verwachtingen, maar volgens de fabrikant blijft het produkt binnen de gestelde minimum eisen. Vb. 3 dode pixels in een Sony TFT scherm... (sony vindt pas bij 8 dat je recht hebt op garantie ..(volgens mij))
Heb je dan recht op garantie??? Ja en Nee.....
Jij koopt een TFT, je weet dat het fysiek niet mogelijk is om een scherm te maken waarbij de garante kan worden gegeven dat er geen pixel fouten in zitten bij deze prijs. Dit gegeven is algemeen bekend, de klant koopt dus met voorbedachte rade een TFT waarbij hij weet dat er dode pixels in kunnen zitten zonder dat hij garantie kan claimen.... dus geen garantie bij 8< dode pixel.
Echter in het consumentenrecht zit een clausule opgenomen die stelt dat als het produkt niet voldoet aan de eisen van de klant en dat de klant daardoor het vertrouwen in het produkt heeft opgezegd, dan kan hij het produkt terug brengen naar de leverancier en kan hij een vergelijkbaar produkt of geld terug eisen... niet na 9 maanden natuurlijk, maar na een paar dagen...
Dit wordt dan bekvechten met de leverancier, want ook hij zal volhouden dat het algemeen bekend is dat er dode pixels in zitten.
Conclusie:
Vraag de verkoper hoeveel dode pixels er maximaal in mogen zitten (over het algemeen 1 per miljoen)
Koop geen TFT als je geen enkele dode pixel wilt.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dan klopt het toch wat ik zeg? Het ding is net nieuw. Hij voldoet niet aan de verwachtingen dus hij kan 't ding terugbrengen. Liefst geld terug maar als de winkel dat niet doet dan maar een tegoedbon. Je hebt vast nog ooit iets nodig van zo'n shop.Op donderdag 18 april 2002 14:55 schreef Alientrader het volgende:
[..]
FOUT!
Nu komt het probleem:
Je hebt een produkt, voldoet volgens jouw niet aan de verwachtingen, maar volgens de fabrikant blijft het produkt binnen de gestelde minimum eisen. Vb. 3 dode pixels in een Sony TFT scherm... (sony vindt pas bij 8 dat je recht hebt op garantie ..(volgens mij))
Heb je dan recht op garantie??? Ja en Nee.....
Jij koopt een TFT, je weet dat het fysiek niet mogelijk is om een scherm te maken waarbij de garante kan worden gegeven dat er geen pixel fouten in zitten bij deze prijs. Dit gegeven is algemeen bekend, de klant koopt dus met voorbedachte rade een TFT waarbij hij weet dat er dode pixels in kunnen zitten zonder dat hij garantie kan claimen.... dus geen garantie bij 8< dode pixel.