Toon posts:

apache zelf installeren op mandrake 8.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou dus effe zelf mij apache server installeren want ik ben niet tervreden met de webserver van apache die er nu op zit veel oude versies nog.

hoe kan ik dit er af gooien en me eigen er opzetten.

ps. het gaat niet om de installatie zelf van apache want daar voor heb ik de nodige readme's

maar gewoon dat de oude weg is en hij de nieuwe opstart want het staat allebij in andere mapjes.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

wat bedoel je nou precies :? :z
wees ff iets duidelijker aub.
om welke versies gaat het en hoe heb je deze geinstalleerd? (RPM, apt, source)

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Op woensdag 17 april 2002 14:23 schreef Esmer het volgende:
ik wou dus effe zelf mij apache server installeren want ik ben niet tervreden met de webserver van apache die er nu op zit veel oude versies nog.

hoe kan ik dit er af gooien en me eigen er opzetten.
Ik snap niet zo erg waarom de Apache versie bij Mandrake 8.2 'te oud' is. Tenzij je de nieuwe stable 2.0.nogwat erop wilt gooien. In dat geval is het het makkelijkst om even te wachten totdat deze in Cooker verschijnt. Als je het per se meteen wilt doen, kun je de apache RPM'etjes deinstalleren en de nieuwe zelf compilen volgens de instructies van Apache.

Op de command line:

$ rpm -qa | grep apache

en dan de pakketjes die je te zien krijgt deinstalleren door ze mee te geven aan

$ rpm -e <pakketje1> <pakketje2> ...

Uiteraard dit alles als root. Levert dit teveel dependency problemen naar je zin op dan kun je het nog met de parameter --nodeps proberen maar op eigen risico, er kunnen dingen dan opeens niet meer werken (webmin, cups, swat, ik noem maar wat).

succes... :P

Verwijderd

Topicstarter
ik installer mandrake er schoon op dus zonder al die zooi.

en dan handmatig opbouwen en ja ik wil apache 2 er op doen vind ik wel stoer!

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Op woensdag 17 april 2002 21:03 schreef Esmer het volgende:
ik installer mandrake er schoon op dus zonder al die zooi.

en dan handmatig opbouwen en ja ik wil apache 2 er op doen vind ik wel stoer!
kijk dan eens naar deze topic :)