Toon posts:

Compaq overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heeft iemand hier ervaring met het overklokken van compaq's???

Het gaat om een Compaq Presario met een AMD k6-2 400 Mhz processor. Ik heb in de bios gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Ik heb ook ff de kast opengemaakt, maar er zaten geen dipswitches op het moederboard.
Dus dan moet ik waarschijnlijk toch in de bios zijn. Ik kan daar alleen niks vinden.

Iemand ideeen???

Verwijderd

Vergeet et maar vast hoor....
maybe als je je mobo gaat solderen ofzow..

Compaq's (en veel van dat soort merken) Zijn voor tweakers echt totaal ongeschikt.. heb er zelf ook een gehad. (tja was goedkoop via werk van me ma)

Bovendien zit alles zo dicht op elkaar gepropt, dat het niet koel te krijgen zou zijn bij een kleine aanpassing.. ruimte voor meer fan's zit er ook niet in die kast.

Maybe dat die moederborden op 66 en op 100 Mhz kunnen, maar ik denk eigenlijk dat ze daar apparte mobo's voor laten maken.

als het toch lukt ben ik heel benieuw hoe.. laat et me weten dan

mzzl..

Verwijderd

Met een k6 zou ik er in de eerste plaats al niet aan beginnen hooguit 50mhz winst. En overclocken met een Compaq is gewoon een grote opgave. In de bios hoef je niet te zoeken, daar vind je (naar mijn weten) nix. Op het moederbord is echter wel wat te vinde, JUMPERS ,die moet je gewoon ff overzetten, moet je wel goed mee uitpassen anders sloop je de boel.
Ik moest de vorige keer namelijk een Compaq fixen voor iemand en die vroeg of ik hem ook wat wilde oc-en. Nou dat was dus niet mogelijk omdat ik alleen de multiplier kon instellen en die is bij een P2-450 locked. En er was geen mogelijkheid om de FSB op te schroeven. Ik wilde toch graag weten hoever deze P2 was te oc-en en op mijn BE6-II kwam hij tot 504 met gewone koeling en tot 600 met wat aso koeling :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Zeker de Presario 5190?

Wat een boutmachine, hebben mijn ouders hier staan (wordt overigens dit berichtje ook mee gepost). Ik begrijp in ieder geval waarom je wilt overclocken.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Compaq ?
K6 ?

...pfffffffffff..... :-)

Concrete Loop Watercooling

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb hier ook nog een 5190 staan.
Overklokken,.....Vergeet het maar.
Ik heb er een K6-2 550+64Mb ram ingezet.

Hij draait wel een stuk beter!
8-)

Verwijderd

Mjn ouders hebben ook een C*mpaq kan alleen multiplier instellen maar daar heb je nixs aan met een Cel333

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

...Hhhmm, ja, ik zit met zoŽn IBM, daŽs ook kut met peren :( Je kan alleen met een bios-upgrade een snellere processor kwijt. Ik kan van p2/350 naar p3/600 (Katmai) en daar houdt het zoŽn beetje mee op. Ik heb er wel een Geforcekaartje in gezet en dat scheelt al een end met bv Q3 :)!!

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Yes ik heb ook zo'n crompaq, valt weinig aan te sleutelen, zie hieronder maar het is mogelijk, zodra ik het weet zijn jullie de eerste.Naam van de fabrikant . . . . . . . . . . . . . . Compaq
Vergrendeling van de behuizing aanwezig? . . . . . Ja

Record met processorgegevens
04 20 04 00 01 03 1B 02 21 06 00 00 FF F9 83 01
03 90 64 00 E8 03 8A 02 41 08 09 00 0A 00 FF FF

Toewijzing van de voetjes . . . . . . . . . . . . Slot A
Type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Centrale processor
Familie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1Bh
Naam van de fabrikant . . . . . . . . . . . . . . AuthenticAMD
Processor-ID . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0183F9FF00000621h
Produktversie . . . . . . . . . . . . . . . . . . AMD Athlon(tm)
Voltage . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.6 Volt
Externe klok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100MHz
Max. processorsnelheid . . . . . . . . . . . . . . 1000Mhz
Processorsnelheid . . . . . . . . . . . . . . . . 650Mhz
Status van de processor . . . . . . . . . . . . . 41h
Processor vervangen . . . . . . . . . . . . . . . Slot 1
Pagina: 1