Software voor datakabel->telefoon programmeren?

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Ik heb een Ericsson GF768 (als test mobieltje). Ik wil m.b.v. een datakabel (die werkt, dat heb ik getest) gegevens van die telefoon ophalen. Ik wil dit graag in Java doen, maar in C of iets anders mag ook.

Ik zit nu met het volgende: is bekend op welke snelheid e.d. (baudrate) zo'n telefoon communiceert via de datakabel?

In java krijg ik al wel verbinding, maar er komt alleen maar rotzooi in het ontvangstscherm te staan. Zijn er speciale opdrachten die ik moet verzenden?

Is het überhaupt bekend hoe dit in zijn werk gaat? Lijkt me toch wel, er zijn ook genoeg unlock progjes voor te vinden. Ikzelf hoef mijn telefoon niet unlocken.

ALvast bedankt! Tips zijn welkom! *D

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zult op zoek moeten naar het protocol wat over de datakabel gesproken wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• El_BingO
Ok, zijn daar voorbeelden van? Heb je ook enig idee waar ik die kan vinden?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
google :?

Verwijderd

Ik neem aan dat je het developper gedeelte van de ericsson site al uitvoerig bestudeerd hebt?

• El_BingO
Ja volgens mij is het protocol MBUS, dan ga ik daar maar eens naar zoeken. Tips zijn nog steeds welkom >:)
In ieder geval bedankt tot zo ver.

• El_BingO
Hey is het niet TCP/IP?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 17 april 2002 14:52 schreef edstasy het volgende:
Hey is het niet TCP/IP?
Yep, je kunt je GSM gewoon pingen en het heeft ook een IP adres. :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• El_BingO
Op woensdag 17 april 2002 14:57 schreef jelmervos het volgende:
Ok, en hoe doe ik dat?
:D

• Narf109
  • Laatst online: 03-09 08:03
Op woensdag 17 april 2002 14:57 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Klopt 't is ook vaak wel uitkijken voor DOS-attacks met die dingen tegenwoordig :Y)

Maar ff serieus, je zou ook kunnen proberen om je seriele signaal (tijdens een verbinding met een werkend proggie) te 'monitoren' met Comwatch ofzo... daaruit kan je vaak al opmaken wel protocol er gebruikt wordt.

• El_BingO
Nou ja volgens mij (heb ik ergens gelezen) is het een soort modem protocol, met AT commando's e.d.
Maar via mn terminal schermpje naar mn foon krijg ik alleen maar muk te zien... :'(

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 17:07 schreef edstasy het volgende:
Nou ja volgens mij (heb ik ergens gelezen) is het een soort modem protocol, met AT commando's e.d.
Maar via mn terminal schermpje naar mn foon krijg ik alleen maar muk te zien... :'(
De juiste baudrate te pakken? geloof dat 9600 baud vrij standaard is voor gsm's?

• El_BingO
Op woensdag 17 april 2002 17:23 schreef Yarvieh het volgende:
De juiste baudrate te pakken? geloof dat 9600 baud vrij standaard is voor gsm's?
Ja ik zoek naar de juiste combi. 9600 is default, maar levert niets op. :(

• Altaphista
  • Laatst online: 09-09 17:19

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Je kunt dus via je com-poort de data van je telefoon uitlezen en op een of ander manier zichtbaar maken. Ik heb ook een keer zoiets gedaan in java, en je krijgt dan 8-bit waarden terug. Ik ben nog niet zover dat ik deze waarden nuttig kon gebruiken...(nog bezig met prutsen).
Ik weet ook niet of de telefoon alle data op de 'output' zet, dat als er bijvoorbeeld een sms-je binnenkomt, je deze kunt uitlezen o.i.d. Misschien heeft iemand hier meer ervaring mee, of al zoiets gemaakt?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Misschien ff wachten op de eerste fones met Java ondersteuning.. :P Kun je gewoon zelf je protocol verzinnen, aangezien je zelf de app voor op de fone zelf kunt proggen.

Ik zit met smart te wachten iig ;)

(Al hoop ik dat je niet al te beperkt zult zijn)

• El_BingO
Op woensdag 17 april 2002 14:28 schreef Yarvieh het volgende:
Ik neem aan dat je het developper gedeelte van de ericsson site al uitvoerig bestudeerd hebt?
Ja ik heb het wel bekeken, maar ik kon niets vinden over mijn mobieltje (GF768)...

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 10:32 schreef Bosmonster het volgende:
Misschien ff wachten op de eerste fones met Java ondersteuning.. :P Kun je gewoon zelf je protocol verzinnen, aangezien je zelf de app voor op de fone zelf kunt proggen.

Ik zit met smart te wachten iig ;)

(Al hoop ik dat je niet al te beperkt zult zijn)
Ik heb lekker al een telefoon met Java ondersteuning >:) :P

• El_BingO
Ja maar dat wil ik niet. Ik wil geen software voor een telefoon programmeren, maar voor een pc die verbinding wil leggen met een telefoon.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op SysInternals vind je een tool waarmee je de seriele communicatie kunt onderscheppen, het is nog freeware ook.

Verder kun je kijken of open-source projecten zoals Gnokii jouw telefoon al ondersteunen, en wat die voor informatie prijsgeven.

|_____vakje______|

Pagina: 1