Toon posts:

Win2000 Server Chello Com21 Vastip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een servertje staan waar eerst windows 98se op stond. deze deelde vrolijk mijn internet en werkte perfect. ik heb nu al een aantal malen een ander besturings systeem geprobeerd (win2000, win2000 server) maar krijg daar niet eens gewoon internet op aan de praat. hij krijgt domweg geen internet verbinding laat staan dat het dus te delen valt. ik heb hele netwerk op win200 station en server is dus op dit moment (genoodzaakt) het enige win98 station wie kan mij vertellen waar het waarschijnlijk foutgaat. ik heb een vast ip adress en een com21 modem. stel de: ip,gateway,dns,subnet netjes in maar geen internet verbinding:(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al in trouble shouting gekeken maar daar geen berichten van mensen met zowel: chello,com21,vastip,win2000server

so please help

Verwijderd

ik kan me vergissen(dodelijke zin btw maar goed). chello en een statisch ip gaan niet samen.
ikke ook chello en com21 modem EN chello. ip = dynamisch. dhcp client dus. naar chello toe.. hebbie een 2de netwerk kaart?? zo ja. geef die het ip adres 192.168.0.1. typ in de command line IPCONFIG /ALL. haal daaruit de dns servers die chello jouw toekend. vul bij derest van je werkstationnen een ip in van 192.168.0.x (behalve x=1 natuurlijk) en gateway 192.168.0.1 en dns servers die je uit dat ipconfig /all heb gehaald!
c'est simple.

Verwijderd

als je onder windows 98 een statisch ip hebt, kan dat onder 2000 ook.

weet je zeker dat je de juiste computernaam invult?

ik vind 2000 juist veel makkeijker dan 98

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
De mensen in het oud-Gelrevision gebied (groot deel van Gelderland) hebben allemaal een Com21 modem met vast IP. Ik ook;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 20:15 schreef McPlant het volgende:
ik kan me vergissen(dodelijke zin btw maar goed). chello en een statisch ip gaan niet samen.
vast ip moet prima kunnen werken

ping eens zo'n beetje alles wat je ingesteld hebt

localhost, gateway, dns etc
Pagina: 1