Toon posts:

WINXP>>Win98 SE (traag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals topic.
Config:
- Router/Switch
- XP Pro
- Win 98 SE
- Beide zelfde subnetmask en elk handmatig een eigen IP adres toegewezen
- TCP/IP *only* *dus geen ipx/spx oid
- Netbios staat op de XP Pro INGESCHAKELD

Probleem: vanaf XP zijn de shares van de Win98SE supertraag te benaderen (denk aan 3 minuten wachttijd). De printer is zelfs helemaal niet te benaderen (wel met enorme vertraging toe te voegen, maar printen is onmogenlijk).

Frapant: vanaf Win98SE kan ik snel en goed de shares van de XP Pro bak bekijken. Internet werkt op beide pc's goed (router maakt verbinding met internet).

Iemand een idee?

Verwijderd

Hier is een oplossing voor.

Start regedit.
Ga naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Zoek de volgende sleutel en gooi hem weg:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Win XP zal dan bij het benaderen van shares op een andere computer niet meer gaan zoeken naar scheduled task.

Verwijderd

Topicstarter
Perfect!! Ik had het al een tijdje opgegeven.

Door de netwerkmappen heenknallen gaat nu goed... Dan de vraag: printer gaat nog steeds enorm traag. Kan ik dan veilig de andere key (die maakt melding van printer) verwijderen voor zelfde effect?

Alvast onwijs bedankt!

Verwijderd

Ik heb geen idee. Probeer het gewoon uit!

Backup wel eerst je registry handmatig, zodat je evt. vanuit DOS je registry terug kan zetten in het geval je systeem niet meer op wil starten.
\Windows\system32\config
\documents and settings\user\ntuser.dat

Creeer ook een restore point. Dit is het makkelijkste om je systeem terug te zetten als het niet soepel meer werkt na je registry-tweak.

Verwijderd

hmm hier heeft dat ook geholpen hij geeft nu snellere dirlistings maar nog steeds baggertrage verbinding met win98se shares :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 2 uur aan het zoeken en lezen op zowel groups.google als hier... De andere reg key kan zonder problemen verwijderd worden. Zowel praktijk als op groups toegepast/gevonden.

Even een kleine hulp misschien voor anderen: ik heb gemerkt dat uitschakelen van de LMHOST lookup (advanced tcp/ip) het browsen (gekgenoeg!) versneld.
Ik heb wel eens geprobeerd om de lmhost alsmede hosts op zowel win98se als xp bak (op xp te vinden onder /windows/system32/drivers/etc) netjes in orde te maken. Geen resultaat.

Printer wordt dus gevonden. Sharenaam op win98 bak is korter dan 8 tekens. Ik kan 'm toevoegen. Ik gebruik nieuwse Epson 880 XP stuurprogramma onder WINXP. Vanuit alle applicaties kan je de printer selecteren, alleen dit gaat zo super traag (denk aan 3 minuten voordat eigenschappen-scherm verschijnt) dat alle applicaties crashen. Leuke time-out opdracht....

Wat ik dus vreemd vind is, is de melding als ik op xp bak NETSTAT intype. Hier een kort voorbeeld:
TCP WINXPBAK:2094 win98SEbak:netbios-ssn TIME_WAIT
Nu loopt het poortnummer in flinke lijsten op. Lijkt wel of er een poging ondernomen wordt om contact te maken en dat dit mislukt. Pas als (bijvoorbeeld eigenschappen) wel gevonden worden na flink aantal minuten staat er ESTABLISHED.

Klein detail nog: GEEN ICS wizzard, GEEN XP Firewall en, als test, zelfs Zone-Alarm uitgeschakeld.

Iemand nog een idee? Ben er pas een 3-tal maanden mee bezig *giechel*.

Verwijderd

Ik heb hier een peer-peer lan met win98-win98 en nu winxp

Sinds er winxp op deze pc staat waar eerst win2k op stond heb ik een ZEER trage verbinding met de shares op het lan.

Ook ligt de gemiddelde ping van en naar de XP bak rond de 10 ms terwijl de win98 pc's gewoon <1 hebben

Zal het softwarematig zijn of heb ik de nic misschien kapoet gemaakt. Ik heb em er namelijk een paar keer uit gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:06 schreef OG_outlaw het volgende:
*knip*
Ook ligt de gemiddelde ping van en naar de XP bak rond de 10 ms terwijl de win98 pc's gewoon <1 hebben

Zal het softwarematig zijn of heb ik de nic misschien kapoet gemaakt. Ik heb em er namelijk een paar keer uit gehaald.
Pingtijden zijn niet alles: gaat ook om grootte van datapakket en gehanteerde protocol (met bijbehorende overhead). En of je kaart kaduuk is? Lijkt mij van niet, maar trial&error is de enige methode bij niet-3com kaartjes.

Verwijderd

gvd nou heb ik er maar weer win2k op gezet maar snelheid tussen w2k en win98 machines is nog steeds erg traag. Als ik netbios uitschakel werkt het sharen niet meer dus dat lukt ook niet echt :|

Verwijderd

Topicstarter
Misschien gewoon tijd om de win98 bakken om te zetten naar win xp of 2000 :)

Mits alle drivers er zijn, mijn scanner bijvoorbeeld, heeft deze niet.

Verwijderd

de specs van die systemen zijn niet geweldig
Pagina: 1