Toon posts:

Nieuwe desktop manager perlbox?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net op Slashdot een berichtje tegen dat er een nieuwe desktop manager voor unix / linux in ontwikkeling is: perlbox... een simpele desktopmanager, en het kan nog weinig, maar het is natuurlijk wel leuk om te proberen :9~

ik heb m al geinstalleerd... is een grafische install van een minuutje en vervolgens kan je gelijk aan de slag...

op mijn computer draait perlbox icm de window manager twm, maar uiteraard kun je ook elke andere window manager gebruiken...

www.perlbox.org voor meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.ruiten1/ssg.jpg

(je kan m aanklikken) :9~

Verwijderd

Ziet er idd wel :9 uit :) Zometeen ook maar eens proberen :)

Alleen als ik naar www.perlbox.org ga, krijg ik allemaal vage JavaScript fouten :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 14:00 schreef CowMike het volgende:
Alleen als ik naar www.perlbox.org ga, krijg ik allemaal vage JavaScript fouten :(
bij mij doet ie t :P :?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Toevallig, na het lezen van het artikel vanochtend op /. heb ik ook perlbox gedownload. Helaas werkt het bij mij niet :'(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
niek@beneden:~/pbox$ ./perlbox 
My Children: 391 389
Can't set -title to `PDrop' for MainWindow=HASH(0x810034c): Arg 3 to `wm' (PDrop) is tainted at /usr/lib/perl/5.6.1/Tk/Submethods.pm line 37.
 at /usr/lib/perl/5.6.1/Tk/Derived.pm line 294

at /home/niek/pbox/pDrop line 68
PerlBox Will Exit, Thank You.
 If you want to contribute code, 
visit perlbox.org.
Support Open Source!

niek@beneden:~/pbox$

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:44 schreef The_Surfer het volgende:
...na het lezen van het artikel vanochtend op /. heb ik ook perlbox gedownload. Helaas werkt het bij mij niet :'(
Je hebt m toch niet proberen te starten vanuit KDE of Gnome he? Dat werkt namelijk niet... probeer eens:

Ga naar een console (met CTRL+ALT+F2 bijvoorbeeld)

log eerst in als root en geef het commando init 3. De x server wordt dan gestopt en je gaat naar runlevel 3... log uit...

...log in als normale user (ik neem aan dat je alles gewoon in een homedir hebt gezet, net als ik)... zo niet (en heb je dus ge-extract als root) log dan in als root.
code:
1
# startx twm

De x-server wordt opgestart met windowmanager twm... vervolgens in twm een xterm openen en naar de dir gaan waar perlbox geinstalleerd is. In die dir:
code:
1
# ./perlbox

...dan moet ie t doen... :P

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 17 april 2002 18:05 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Je hebt m toch niet proberen te starten vanuit KDE of Gnome he? Dat werkt namelijk niet... probeer eens:

Ga naar een console (met CTRL+ALT+F2 bijvoorbeeld)

log eerst in als root en geef het commando init 3. De x server wordt dan gestopt en je gaat naar runlevel 3... log uit...

...log in als normale user (ik neem aan dat je alles gewoon in een homedir hebt gezet, net als ik)... zo niet (en heb je dus ge-extract als root) log dan in als root.
code:
1
# startx twm

De x-server wordt opgestart met windowmanager twm... vervolgens in twm een xterm openen en naar de dir gaan waar perlbox geinstalleerd is. In die dir:
code:
1
# ./perlbox

...dan moet ie t doen... :P
Ik heb het geprobeerd in blackbox (wordt aangeraden in de README) en fluxbox, maar in allebij werkt het niet. Misschien komt het omdat ik XFree 3.3.6 draai (S3 kaartje, 4.2.0 is nog niet in Debian).
BTW, ik begreep uit de reacties op /. dat het oersloom was, en er nauwelijks mee te werken viel.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
als ik naar perlbox.org ga krijg ik een 1 of andere planten site ofzo :?

ik wil hem wel ff uitproberen eigenlijk

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 17 april 2002 19:40 schreef Newjersey het volgende:
als ik naar perlbox.org ga krijg ik een 1 of andere planten site ofzo :?

ik wil hem wel ff uitproberen eigenlijk
Idd, vaag :?

Perlbox is iig nog hier te downloaden: http://sourceforge.net/projects/perlbox

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ja, die had ik toenet al gevonden ja :D

ik ga hem ff op m'n server installeren, P 120 met X erop :D

maar eerst ff Tk module voor perl compilen :)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

is die perlbox een alternatief voor XFree86 of voor KDE, Gnome, etc ??
Als ik naar http://www.perlbox.org surf, dan krijg ik http://www.camelotnaturals.com voor mijn neus :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 20:12 schreef Bl4cKH4T het volgende:
is die perlbox een alternatief voor XFree86 of voor KDE, Gnome, etc ??
Het moet een alternatief voor KDE en Gnome voor gaan stellen, aangezien dit beiden ook desktop managers zijn.
Ik heb, zoals je hierboven kunt zien, de desktop manager uit geprobeerd en kan idd zeggen dat er (zoals slashdot al aankondigd) bijna niet mee te werken valt. Het is ten eerste nog zeer beperkt in mogelijkheden, en veel onderdelen missen nog, zoals een goed configuratiescherm. De optie configure is wel in het menu aanwezig, maar werkt nog niet. Een goede window manager als window maker of blackbox kan veel opvangen, maar niet alles. Er moet dus nog ongetwijfeld heel veel aan deze desktop manager worden gewerkt voordat het echt 'klaar is voor gebruik'...

en toch is ut leuk om te proberen :9~

Verwijderd

Topicstarter
...moet overigens wel vermelden dat je t wel leuk aan kunt passen... ben nu een beetje met ut uiterlijk bezig, ga me straks wel met de source en de 'echte' configuratie van perlbox bezig houden, want standaard werkt het voor geen meter... (dat is ut leuke van perl, knutselen en zonder compilen gelijk werken :P)
Pagina: 1