HP 10/100 MBit netwerkkaart wil niet op 100MBit

Pagina: 1
Acties:

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb een paar dagen geleden van iemand een PCI netwerkkaart van het merk HP gekregen. Het gaat hier om de HP J2585B 10/100VG netwerkkaart.

Omdat mij deze beter leek dan een no-name (i.v.m. benodigde processorkracht e.d.) Realtek, heb ik deze besloten in de computer te zetten. Het detecteren van de kaart gaat perfect, zowel onder windows ME als in XP, ook het installeren van drivers gaat goed, maar vervolgens krijg ik geen 100MBit verbinding met internet (Campusnet UTwente) De netwerkkaart is wel geregistreerd bij de "provider" hier, maar pakt geen 100MBit verbinding onder XP en ME.

Bij de "ouwe" netwerkkaart kon je via het configuratiescherm altijd instellen of ie op 10 of 100Mbit moest en half/full duplex. Bij deze is dat echter niet het geval.

Heeft iemand enig idee?

Verwijderd

Ik denk dat de drivers toch verkeerd zijn, of dat de kaart toch maar 10mbit is (heb je het doosje nog of het typenummer gecheckt op de HP site om te dubbelchecken of het degene is die je denkt?).. Ook ff device manager checken voor conflicten oid... Als het dan niet werkt zou ik er een ander kaartje ingooien. Ik heb ook campusinternet op de UT en het moet gewoon zonder twijfel werken met een werkende 10/100mbit kaart...

Verwijderd

Die kaart zowiezo werkt niet op een 100base-T netwerk. (op 100 Mbps ).

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
die kaart maakt gebruik van de 100VG netwerkstandaard

die is niet compatible met 100TX zoals eigenlijk 99,9% van alles wat er nu te koop is in de winkel

De 100VG standaard is meen ik door Hp ontworpen, en maakt naast een (wat signalen betreft) incompatible met TX protocol, ook nog eens gebruik van een andere kabel, met 2x zoveel aders (dit allemaal een jaar of wat geleden nagezocht, de exacte bewoording en termen kan ik me ook niet meer heugen helaas)

iig...NOOIT een kaartje kopen van HP wat een serienummer heeft alla JxxxxxB...die zijn namelijk altijd 100VG

• Xsion
  • Laatst online: 14-08 11:54
hmm ik kan eigenlijk nog wel wat vg kaartjes gebruiken,
want ik heb ook nog zo'n hub 100mbit liggen etc.

• dBA
  • Laatst online: 07-12-2024
Nou, lijkt me een duidelijk geval van ... duidelijk.

Dan maar weer de Realtek chipset als primaire netwerkkaart (internet dus). Dan ga ik de HP netwerkkaart maar gebruiken voor het interne gamenetwerkje :)

Bedankt voor de heldere info iedereen

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Op woensdag 17 april 2002 14:40 schreef Xsion het volgende:
hmm ik kan eigenlijk nog wel wat vg kaartjes gebruiken,
want ik heb ook nog zo'n hub 100mbit liggen etc.
kan er over een paar weken misschien wel een setje krijgen..mail maar als je interesse hebt majic@xs4all.nl
Pagina: 1