Toon posts:

SlackWare Packages op andere schijf installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de hele D serie van packages van SlackWare 8.0 op een tweede schijf die in m'n server zit geinstalleerd. Dat heb ik gedaan met het volgende commando:

installpkg -root /mnt/d *.tgz

Kon zo snel ffies geen andere naam voor 't schijfje vinden :). Wat nu het probleem is, als ik iets probeer te compilen werkt het niet zo best omdat elke compiler nog de dirs in m'n root als searchpaths heeft. Is het mogelijk om deze directory's aan te passen, en zo ja, hoe moet ik dat dan doen? Hij kan namelijk een heleboel bestanden niet vinden als ik ga maken :(.

Verwijderd

Ik denk dat de D serie een van de weinige is die wel behoorlijk gevoelig is over waar je die plant. Maar goed, we zullen eens even kijken.

Stap 1:
Pas je zoekpaden aan. Deze staan in /etc/profile, onder het kopje '# Set the default system $PATH'. Voeg hier een verwijzing naar de diverse bin directories toe die nu onder /mnt/d bestaan.

Stap 2:
Pas de ld.so.conf file aan, zodat eventuele libraries gevonden kunnen worden. Dit bestand heet volledig /etc/ld.so.conf. Voeg hier dus gewoon de paden naar de library directories onder /mnt/d toe. Draai daarna ldconfig -v.

Stap 3:
Probeer eens wat te bouwen. Zou nu moeten lukken, volgens mij.

Dit is even uit het blote bolletje, dus garantie tot de deur :9

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, volgens mij zijn het met name include files die hij niet kan vinden. Kan ik daar ook ergens een dir voor opgeven?

Verwijderd

Hmmm.. Goede vraag. Als ik zo eens even nadenk, kun je normaliter bij ./configure met een switch 'extra-includes' mee geven.. Mischien dat dat helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, probleem is dat ik dus geen configure script heb.

'k probeer namelijk de SSLeay module voor Perl te compilen. Het configgen daarvan gaat dus met perl Makefile.PL /usr (dat laatste is de dir voor m'n OpenSSL binaries). 'k heb al perl Makefile.pl --help geprobeerd, maar volgens mij staat daar geen include path bij :?.