hangt er vanaf hoe je winroute ingesteld hebt. als je alleen maar network address translation (nat) hebt aangezet heb je wel een beetje bescherming maar niet zoveel. dan is je gateway-pc namelijk nog steeds onbeschermd en verkeer dat van binnen je netwerk afkomstig is, bijvoorbeeld van een trojan, wordt niet geblokkeerd.
maar als je het packet filter gebruikt om onnodig verkeer te blokkeren kun je een hele behoorlijke bescherming krijgen.
maar als je het packet filter gebruikt om onnodig verkeer te blokkeren kun je een hele behoorlijke bescherming krijgen.
in jouw geval (heb ik zelf ook gedaan) zou ik gewoon eens een middagje gaan stoeien met het packet filter van winroute. mits goed ingesteld kun je van winroute best een goede firewall maken.
zelf heb ik gewoon een paar rules ingesteld om alle tcp en udp verkeer te blokkeren (en te loggen). daarna heb ik gewoon 1 voor 1 alle internet-apps (ie, ftp, mail, etc) gestart en heb de info van het logvenster gebruikt om de benodigde poorten open te zetten. voor elk programma hoef je eigenlijk maar 1 of 2 poorten open te zetten en op die manier heb je geen firewall meer nodig.
zelf heb ik gewoon een paar rules ingesteld om alle tcp en udp verkeer te blokkeren (en te loggen). daarna heb ik gewoon 1 voor 1 alle internet-apps (ie, ftp, mail, etc) gestart en heb de info van het logvenster gebruikt om de benodigde poorten open te zetten. voor elk programma hoef je eigenlijk maar 1 of 2 poorten open te zetten en op die manier heb je geen firewall meer nodig.