Toon posts:

Asus A7V333 gebruiker probleempjes/vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn me, als AMD/Via newbie, een paar dingetjes onduidelijk over mijn a7v333/1800xp/pc2100 mem. combi:
- volgens de gebruiksaanwijzing van het mobo is je cpu multiplier unlocked als je de waarde bij CPU FREQ. MULTIPLE kan aanpassen. Dat kan ik dus terwijl ik mijn cpu niet heb unlocked??!! Rara... . Heb er nog niets mee geprobeerd, waarde veranderen ofzo omdat ik dus onbekend ben met amd.
- mijn SiSoft mem. bandwith is, volgens mij, erg laag, te weten 761/840. Is dit normaal voor pc2100?? sdram config settings zijn Manual en allen default instellingen behalve SDRAM active prech. delay: 5T ipv 6T. De cpu/mem. freq. ratio is auto. 4:5 settings trekt compu niet, 1:1 wel.

ik draai trouwens bios rev. 1005, 1006 durf ik niet aan vanwege beta status. Als iemand mij kan helpen erg graag.

mvg. lennart

Verwijderd

Dat van die multiplier heb ik ook. Je kan 'm wel veranderen in je BIOS, maar er gebeurt verder niks. Hij start gewoon op met de locked multiplier.

Die bandwidth vind ik idd wel een beetje laag. Ik haal met Sandra 2002 Plus een bandbreedte van 2,5 G ongeveer. Even snel uit m'n hoofd, maar iigv wel hoger dan 2G. Als je de BIOS op by SPD hebt staan, zouden de settings goed moeten zijn, dus zou je de oorzaak misschien ergens anders meoten zoeken. Probeer die Active Precharge Delay weer 'ns op de standaard setting, misschien dat dat helpt. Anders gewoon eens settings om en om veranderen en kijken wat Sandra aangeeft.

Dat 4:5 niet werkt komt omdat het geheugen dan op 166 MHz zou gaan draaien en dat is blijkbaar te hoog gegrepen. Je zou dan PC2700 geheugen moeten kopen.

Suc6 ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
thankx, meteen ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
by the way, ik gebruik SiSoft 2001 standaard, kan de geringe geheugenbandbreedte daaraan liggen. Het verschil dan.. .?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
De oude Sandra van 2001 kan niet de extra snelheid meten van de DDR geheugen. Download effe de nieuwste versie van Sandra.

Verwijderd

Topicstarter
thankx. Duidelijk! ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 13:23 schreef staalplaat het volgende:
Er zijn me, als AMD/Via newbie, een paar dingetjes onduidelijk over mijn a7v333/1800xp/pc2100 mem. combi:
- volgens de gebruiksaanwijzing van het mobo is je cpu multiplier unlocked als je de waarde bij CPU FREQ. MULTIPLE kan aanpassen. Dat kan ik dus terwijl ik mijn cpu niet heb unlocked??!! Rara... . Heb er nog niets mee geprobeerd, waarde veranderen ofzo omdat ik dus onbekend ben met amd.
- mijn SiSoft mem. bandwith is, volgens mij, erg laag, te weten 761/840. Is dit normaal voor pc2100?? sdram config settings zijn Manual en allen default instellingen behalve SDRAM active prech. delay: 5T ipv 6T. De cpu/mem. freq. ratio is auto. 4:5 settings trekt compu niet, 1:1 wel.

ik draai trouwens bios rev. 1005, 1006 durf ik niet aan vanwege beta status. Als iemand mij kan helpen erg graag.

mvg. lennart
mijn scooren zijn hoger met sdr

ik zit nu op

820mb/s
815mb/s

jij hoort ongeveer dik 2000 te hebben

wat voor proc heb je?
een duron 100mhz ddr
een thunderbird 100\133mhz ddr
amd xp 133mhz ddr

heb je een duron dan zijn de geheugen langzamer dan bij een 133bus

Verwijderd

Dat 4:5 niet werkt komt omdat het geheugen dan op 166 MHz zou gaan draaien en dat is blijkbaar te hoog gegrepen. Je zou dan PC2700 geheugen moeten kopen.
Ik heb dezelfde mobo, en ook 2700 DRR Ram maar hij loopt bij mij niet op 333 mhz. Ik heb het in de bios gezet op 4:5

Afbeeldingslocatie: http://www.nl3gta.nl/adsl/pictures/ddram2700-45.JPG

Hoe zet ik hem wel op 333mhz ? |:(

Verwijderd

Lukt bij mij met Corsair XMS 3000 ook niet. Ligt niet aan het geheugen, maar aan meneer Asus die zijn bioshuiswerk nog niet af heeft. Overigens de 4:5 of asynchrone setting levert meestal niet veel performanceverbetering op.
Heb de geheugensettings op 2/3/3 staan en kan met gelockte XP 1900 op 146mhz komen.

Verwijderd

Met het nieuwe betabios 1006.004 lukt het me om zowel cas 2 timings 2/2/2/5/ te gebruiken als de 4:5 cpu/mem freq setting.
Er is dus nog hoop.

• Brakius
Waar kan ik de bios 1006.4 beta downloaden? Bij www.asus.com.tw krijg ik de melding dat de file niet gevonden kan worden.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Op zaterdag 20 april 2002 13:52 schreef Brakius het volgende:
Waar kan ik de bios 1006.4 beta downloaden? Bij www.asus.com.tw krijg ik de melding dat de file niet gevonden kan worden.
hehe

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT333/A7V333/

p.s. als je betabiossen zoekt, zoek dan altijd op de ftpsite van de duitse asus site. Die brengen altijd als eerste de biossen uit >:)

De kick van Electric!

Verwijderd

Thanks voor de tip ik ga het proberen *D hopen dat het werkt !!

Verwijderd

Die 4:5 setting geeft overigens, net als het nieuwe bios zelf bij mij geen performance verbetering.
Sisoft mem score blijft met gelockte Xp 1900 op 145 mhz (fsb) hangen rond de 2161/2026.
De 1T command moet bij mij nog steeds op auto en werkt volgens Sisoft niet, wordt daar aangegeven aan als 2T.
Met 2/2/2/5 mem settings en fsb 145 mhz draait wel alles stabiel, incl. 3dmark 2001 se.
Overigens vind ik het opvallend dat 3dmark (bij gewijzigde setting) er als eerste uitvliegt.
D.w.z. hij geeft een error of keert terug naar Windows (XP), echt vastlopen doet de benchmark niet.

Verwijderd

Hoe bevalt het bord nou? Niet echt positieve reacties lees ik hier op GoT terwijl ik dit board wil gaan bestellen.

Verwijderd

Vind het KT333 concept eerlijk gezegd minder uitgerijpt dan dat van de KT266A.
Het kostte me nogal wat zoek en probeerwerk om de A7v333 (en inmiddels al 4 vernieuwde biossen versleten) stabiel te laten lopen.
Met mijn eerdere borden, waaronder Epox 8kha+ en MSIK7T266 Ultra was dat een fluitje van een cent.
De prestaties liggen ook maar een fractie hoger, m.u.v. 3dmark 2001 se, die ligt - althans bij mij - zelfs nog een fractie lager.
KT 266A gebruikers zou ik niet aanraden op onmiddellijk hun bord voor een KT333 bord in te ruilen.

Verwijderd

Frisian, je hebt hetzelfde probleem als mij.. Kan ik je via msn ofzo ? bereiken ? want ik ben vandaag ervoor al naar mycom gegaan etc.. uur in de auto gezete daar weer halfuur zitten wachten . |:( .. biosupdate zonder suc6...

of kan ik je via msn bereiken?

Verwijderd

Mijn email jbtencate@home.nl. Heb geen msn.

• Brakius
ik heb vandaag mijn nieuwe computer met de Asus A7V333 opgehaald en bij mij werkt de 4:5 instelling ook niet. Mijn geheugen loopt gewoon op 133mhz...

Verwijderd

Ja heb ik ook, kan hem wel op 4:5 zetten, zaak draait dan prima, maar sisoft geeft voor memory zelfde freq. aan als fsb (bios 1006.004

Verwijderd

weten jullie zeker dat die ook met 1.005 bios op 133 mhz loopt ? en dat sisoft het gewoon fout aangeeft?

Verwijderd

Twijfel er niet aan dat het bord met alle biossen op 133 mhz kan lopen.
Zag net nog het volgende op de Sisoft pagina staan:

VIA KT333 Chipset: Detected as KT266/A since it has the same ID. Also, 2x 166MHz memory speed detected incorrectly as 2x 133MHz, the 133/166 multiplier is not supported. (no fix)
Pagina: 1