WinXP kan ADSL-modem niet telnetten

Pagina: 1
Acties:

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 21:45
Sinds een tijdje gebruik ik mijn Alcatel-modem (Mxtsream ethernet) in 'pro-versie' zodat ik 'm in de uplink van een HUb kan steken en zo internet gemakkelijk kan delen; en zo internetten alle pc's/laptop ook via LAN.
De pc's hebben allemaal een vast intern IP-adres:
10.0.0.15x (beginnend met x = 0, wat ook de defserver is).
Verder subnetmask 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138, en dns instellingen zoals xs4all die heeft opgegeven.
Alles is meerdere keren gecheckt, kabels verwisseld, maar het mocht niet baten: de desktop pc waar winXp opstaat wil sinds twee dagen niet meer op internet, mailen etc.

Het pingen naar 10.0.0.138 en naar de dns-servers lukt wel, maar als ik wil telnetten naar dit adres krijg ik:
"Could not open connection to host, on port 23.
The requested service provider could not be loaded or initialized"
Ook opent deze pc in de browser http://10.0.0.138 niet, om instellingen te checken.
Deze pc werkt overigens nog wel prima in het netwerk.

Het telnetten via bijv. de laptop lukt wel.
Enerzijds lijkt er dus wel communicatie te bestaan tussen de pc en het modem, maar waar de kink in de kabel zit is mij een raadsel, en nog meer hoe die er gekomen is.

Iemand suggesties ?

There can be only fun

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:52

Chakotay

Lick here to continue

Sinds 2 dagen zeg je...

Wat is er voor die 2 dagen veranderd?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 21:45
Naar mijn weten helemaal niks;
Op maandagavond deedtie 't nog, maar de ochtend erop zette ik 'm aan om ff iets op flop te zetten en toen constateerde ik 't probleem. Heb geen rare software geinstalleerd of iets in die richting, dat is het vreemde

En de helpdesks kunnen niet helpen (bieden sowieso alleen ondersteuning voor adsl dmv vpn, ala handleiding)

Heel vaag maar ook erg vervelend |:(

edit:

Als ik de HUB er tussenuit haal en direct (met patched UTP) in de 'probleem-pc' stop verandert er ook niks aan de foutmelding.

There can be only fun

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
zet die modem een terug naar zijn defaults

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Op woensdag 17 april 2002 18:10 schreef marrekau117 het volgende:
zet die modem eens terug naar zijn defaults
Damn foute button