XF86Config-4 refresh rate probleem

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Ik wil mijn refresh rate in XF86Config-4 veranderen, ik heb hier deze lijn uitgerekend Modeline "1024x768" 94.5 1024 1072 1168 1376 768 769 772 808 +hsync +vsync
Waar moet ik die in mijn XF86Config-4 zetten :? en is het zo dat linux altijd XF86Config-4 neemt of kan het ook zijn dat hij XF86Config pakt voor X?

Ik draai mandrake 8.2 samen met KDE 2.2.2

Alvast bedankt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan beter die modeline weglaten :)
helemaal that is. En alleen zo simpel mogelijk alles maken, want XFree4 bepaalt zelf al die refresh-rates en dergelijke wel, waardoor ie altijd de optimale pakt :)

Als je perse de refreshrates wilt veranderen kan ik je trouwens niet verder helpen, ik ben altijd tevreden geweest met de maximale, afgeleid uit de horizontal frequency en de vertical frequency :)

XFree86-4.x zal altijd de XF86Config-4 pakken als die er is, anders de gene zonder -4 :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook wel eens met refresh-rates lopen prutsen.
De modelines had ik toen gemaakt met xvidtune, en die zagen er ongeveer zo uit als die van jou. Ik kon er wel mijn beeldgrootte en -positie mee veranderen, maar niet echt mijn refresh rate. Het lijkt alsof de refresh rate een gevolg is van de andere instellingen.

Bij je monitor settings in /etc/X11/xf86config geef je een verticale(en een horizontale) scan-frequentie band aan voor je refresh rates (zie boekje monitor voor de juiste waarden). X kiest automatisch de hoogst mogelijke.

In mijn geval was de refresh-waarde te hoog, het beeld gaf moiree's en was onrustig, en alleen door de verticale scanning frequentie van de monitor (flink) te verlagen, kon ik mijn refresh rate omlaag krijgen naar 80 Hz (110 was wat veel :) )

Xvidtune is wel handig om te testen wat je huidge waarden zijn.

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
bedankt allemaal.

Verwijderd

Bij mij werkt dat anders prima, standaard wil XF86 met 1024x768 bv op 85Hz, maar ik heb 'm liever op 100Hz. (beter voor dvd playback lijkt me.)
Met xvidtune lekker lopen prutsen, en net als jij als modeline ingevoegd.

No problem, er stond al een modeline voor een sony laptop oid, gewoon daarbij gezet, daarna X opnieuw gestart (kan je met Mandrake als je uitlogt, bij het inlogscherm zit die mogelijkheid, restart X-server).