Toon posts:

zoek goede query voor Director naar MDB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met m'n ODBC koppeling denk ik naar mijn MS Access-database vanuit Director.
Mbv SQL kan ik wel 'select * from TblMedewerkers' uitvoeren,
maar bij onderstaande query geeft hij een foutmelding.

De query in Director 8.5:
ODBCExecSQL(ODBCInst,"INSERT INTO TblMedewerkers(naam, achternaam, leeftijd) VALUES('Macromedia','Director',85)")

De foutmelding:
Script error: Wrong number of parameters

Iemand een ideetje wat er fout gaat. Heb alle macromedia-sites al afgezocht, maar kon niks vinden.
(ben overigens aangemeld bij de database als 'admin' zonder password.

:'(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

tblMedewerkers heeft meer velden dan 3?

of eerder (hij zegt script error per slot van rekening).. heeft ODBCExecSQL meer parameters nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ja tblMedewerkers heeft als eerste kolom nog ID die door MS Access op autonummering staat. Natuurlijk heb ik geprobeerd hier een getal voor in te geven, maar dan geeft hij dezelfde foutmelding. ;)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voer de query eerst in access uit die geeft meestal een beter melding.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 17 april 2002 13:17 schreef tjon het volgende:
ja tblMedewerkers heeft als eerste kolom nog ID die door MS Access op autonummering staat. Natuurlijk heb ik geprobeerd hier een getal voor in te geven, maar dan geeft hij dezelfde foutmelding. ;)
je kunt eventueel null opgeven voor auto-nummering velden.

Maar goed.. het blijft een script-error, dus lijkt me meer in de functieaanroep te liggen..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze query ook in MS Access uitgevoerd en daar wordt hij zonder problemen toegevoegd!
|:(

Verwijderd

Topicstarter
er moet toch wel iemand zijn die ooit een MS Access database icm Director heeft gebruikt! :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Voor de derde keer: Check je functies eens want je error zegt gewoon LETTERLIJK dat je functieaanroep niet compleet is en parameters mist...

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de tip, ik heb er ,Return ,Tab ,1 achter gezeten toen werkte het wel. Ik ben nu aan het proberen van invoervelden te lezen! *D:);)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het lijkt allemaal lekker te werken. Wel raar dat ",Return, Tab, 1 " erachter moest.

Heeft iemand verder nog leuke tips of hints om Director en MS Access database strak te laten samenwerken?

Alle ideeen zijn van harte welkom! :) :D :* Y)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 17 april 2002 15:48 schreef tjon het volgende:
Nou, het lijkt allemaal lekker te werken. Wel raar dat ",Return, Tab, 1 " erachter moest.

Heeft iemand verder nog leuke tips of hints om Director en MS Access database strak te laten samenwerken?

Alle ideeen zijn van harte welkom! :) :D :* Y)
Tja.. de functie heeft dat nu eenmaal nodig ter volledigheid, dat zijn dingen waar je altijd op moet letten.

Verder heb ik 0,0 ervaring met Director, maar als je SQL vragen hebt post je ze maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
zal dat onthouden, thanks! ;)
Pagina: 1