If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Of gewoon efficienter coden en alleen functie aanroepen doen in de events, zodat je deze vanaf andere locaties ook kan reproduceren.
1
| fireEvent("onResultChange"); |
Dat heeft * André rechtstreeks uit de MSDN gehaald.
En in mijn javascript bible thuis heb ik ook gelezen dat het kan.
Ik codeer wel efficient hoor, maar hoe zo dat dan moeten volgens mijn voorbeeld?Op woensdag 17 april 2002 13:12 schreef Bosmonster het volgende:
je kunt events volgens mij niet zelf triggeren. Je kunt wel de content van de event achterhalen en uitvoeren.
Of gewoon efficienter coden en alleen functie aanroepen doen in de events, zodat je deze vanaf andere locaties ook kan reproduceren.
Dan kan je de innerHTML niet opvragen. Atthans, niet zoals ik het heb.
Ik haal dingen uit mijn DB en die info zet ik in de onmousemove events. Dus onmousemove='functie(STRING UIT DB);'
Snappie?
oh ja, de anderen, bedankt, zal het ff proberen zo
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
En das geen IE-only feature?Op woensdag 17 april 2002 13:18 schreef Yogho het volgende:
code:
1fireEvent("onResultChange");
Dat heeft * Bosmonster rechtstreeks uit de MSDN gehaald.
En in mijn javascript bible thuis heb ik ook gelezen dat het kan.
Maar goed.. lijkt me meer om zelf event-handling te bouwen. En niet om zelf bestaande events te triggeren.. Kan me ook niet voorstellen dat je dat ooit zou willen eigenlijk...
Als je een functie maakt en het object doorgeeft (this) dan kun je die methode ook anders aanroepen natuurlijk. En om de event te triggeren heb je toch het object nodig dus waarom zo omslachtig?Op woensdag 17 april 2002 13:21 schreef XLerator het volgende:
[..]
Ik codeer wel efficient hoor, maar hoe zo dat dan moeten volgens mijn voorbeeld?
Dan kan je de innerHTML niet opvragen. Atthans, niet zoals ik het heb.
Ik haal dingen uit mijn DB en die info zet ik in de onmousemove events. Dus onmousemove='functie(STRING UIT DB);'
Snappie?
oh ja, de anderen, bedankt, zal het ff proberen zo
Kijk, ik heb een database met een tabel bla met een cel Info.
Als je over een TD heengaat, meot ergens de info komen te staan.
Dus doe ik in die TD een onmouseover='plaatsinfo(InfoUitDatabase);'
Elke TD heeft andere info.
Waarom wil je dan HANDMATIG events triggeren?Op woensdag 17 april 2002 13:40 schreef XLerator het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet om het te snappen?
Kijk, ik heb een database met een tabel bla met een cel Info.
Als je over een TD heengaat, meot ergens de info komen te staan.
Dus doe ik in die TD een onmouseover='plaatsinfo(InfoUitDatabase);'
Elke TD heeft andere info.
Dus dan worden die velden gevuld.
Dat moet ik nu dus even handmatig 1 keer triggeren.
1
2
3
4
5
6
7
| function doMouseOver(obj,txt){
obj.innerHTML = txt;
}
<div id="div05" onmousover="doMouseOver(this,'Text uit DB')">Hoi enzo</div>
onload = doMouseOver(document.getElementById("div05"),"Text uit DB"); |
Dat lijkt me een normale handelwijze?
Zonder handmatig triggeren van events?
Dan moet je alleen voor het selecteren weer helemaal een database connectie maken, controleren welke je moet hebben etc. etc. etc.
Het is makkelijker op te zeggen van TD15.onmousemove() ofzo
Hoezo? Wou je dezelfde informatie meermalen ophalen uit de DB? Das beetje overbodige conclusie. Maar goed.. tis makkelijk, maar netjes is het niet imho en ook niet xbrowser.Op woensdag 17 april 2002 15:10 schreef XLerator het volgende:
Das toch niet handig?
Dan moet je alleen voor het selecteren weer helemaal een database connectie maken, controleren welke je moet hebben etc. etc. etc.
Het is makkelijker op te zeggen van TD15.onmousemove() ofzo
Events zijn er als GEVOLG en voeren een ACTIE uit. Wil je die actie herhalen, dan moet je de actie herhalen en niet de event triggeren die toevallig ook het gevolg heeft dat die actie uitgevoerd wordt.. (klinkt al onlogisch als ik het schrijf
Maakt voor een javascriptje niet zoveel uit, maar lekker coden is anders..
Kijk, ik maak een kalender in PHP.
En elke dag dat er wat is, (dus elke TD, want 1 dag is 1 TD) krijgt een onmouseover(functie('wat is er tedoen deze dag');) en een onclick(functie_laat_de_info_staan();) etc.
En als de pagina klaar is met laden, moet hij een bepaalde dag selecteren met TD.click(); En dan moet ie ook de onmouseover eerst doen, zodat de info er staat.
Dit moet op het allerlaatse gebeuren, dus onderaan de pagina heb ik een JScriptje staan, die dus die dag selecteerd.
En nu kan ik in PHP wel onderaan de pagina opnieuw die tekst uit de DB lezen, maar die staat al in de pagina, bij de onmouseover.
Dus dan is het makkelijker,beter en sneller als ik die ff trigger.
[b]Op woensdag 17 april 2002 15:43 schreef XLerator het meest wazige verhaal dat papa_eend ooit gelezen heeft.
heheOp woensdag 17 april 2002 15:43 schreef XLerator het volgende:
Oooh jemig.
Dus dan is het makkelijker,beter en sneller als ik die ff trigger.
makkelijker en sneller ok, maar beter dus niet, tenzij je mn post niet gelezen hebt. Het KAN ook anders, bijna net zo makkelijk. DAT is BETER. DIT is SNELLER.
Maar goed, werkt dat fireEvent ook onder NS4?
Dit is weer typisch iets IE. Een functie die je toch nooit gebruikt.
Heb me niet verdiept in fireEvent(), maar kun je het niet ook gebruiken voor custom events?Op woensdag 17 april 2002 15:51 schreef Yogho het volgende:
Volgens * Bosmonster is fireEvent niet NN.
Dit is weer typisch iets IE. Een functie die je toch nooit gebruikt.
:`( Je kan ook overdrijven, ik kan het niet duidelijker uitleggen, en zo moeilijk is het nou ook al weer niet.Op woensdag 17 april 2002 15:48 schreef papa_eend het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Mja, of dit beter is, ok dat weet ik dan niet. Ik zou niet weten waarom niet. Het is toch efficient om funties te maken en die te triggeren als je die nodig hebt?
Nou waarom is het dan niet efficient als je een event-functie (want het is in feite een functie) triggert als je die nodig hebt?
zoiets?
1
2
| onmouseover="showcontent('blaat')" onclick="onmouseout=null"
onmouseout="hidecontent()" |
Ik kijk vanavond wel effe in mijn javascript bible of dat mogelijk is. Zo ja, dan post ik dat nog wel ff.Op woensdag 17 april 2002 15:53 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Heb me niet verdiept in fireEvent(), maar kun je het niet ook gebruiken voor custom events?