Ik heb thuis een computer met snel internet, ik heb een telefoon waarmee ik goed genoeg mee kan bellen. Meer heb ik niet nodig.
Thuis internetten op een telefoon die handen vol geld kost vind ik een beetje zonde, en als ik niet thuis ben kan ik wel even zonder.
🌞🍃
Imode is voor mensen met te veel geld en heeft een hoog gadget gehalte echt functioneel lijkt het me niet.
Verwijderd
Helemaal mee eens...Op woensdag 17 april 2002 12:57 schreef DataBeest het volgende:
Ik niet.
Ik heb thuis een computer met snel internet, ik heb een telefoon waarmee ik goed genoeg mee kan bellen. Meer heb ik niet nodig.
Thuis internetten op een telefoon die handen vol geld kost vind ik een beetje zonde, en als ik niet thuis ben kan ik wel even zonder.
Komt nog een keer bij dat ik helemaal geen MB heb, we hebben thuis een telefoon en dat vindt ik meer dan voldoende. En de kosten van I-mode zijn vrij fors, ik hou het maar bij mijn pc met internet. En anders internet ik via school
Verwijderd
Een beetje PDA incl. accesoires voor GSM ed is ook aan de prijs..Op woensdag 17 april 2002 16:50 schreef Waslijn het volgende:
Als je dan toch onderweg wil internetten is het veel goedkoper om met een GPRS telefoon en PDA via een andere provider dan KPN te internetten. Kun je tenminste ook echt internetten en gewoon mailen.
Imode is voor mensen met te veel geld en heeft een hoog gadget gehalte echt functioneel lijkt het me niet.
Maar voor het internetten moet je geen i-mode nemen, meer voor het gemak om snel iets op te zoeken ed.......
Verwijderd
Maar ik heb zo'n prachtig verhaal..
Een leraar begon ineens met mij over I-mode dat hij een toetsel wil aanschaffen... Ik liet mijn telefoon(nokia 3330) zien wat je hier mee kon.. Hij wist niet eens dat er T9 op zat dat je automagisch een zin kon typen met meestal/soms de goede woorden..
Nou je had z'n kop moeten zien... Niet te beschrijven.. Hij mag volgend jaar met pensioen en dat wil een GSM met I-mode kopen? whahaha laat me niet lachen! looool
Oké hij heeft wel genoeg poen om zo'n ding te kopen.. Die kerel rijdt in een gave BMW...
Aap!
Verwijderd
Tegenwoordig lopen alle accountmanagers van KPN
met zo'n ding rond en daar wil ik dus liever niet mee geassocieerd worden.
Ziet er leuk uit alles is redelijk tot goed leesbaar en het is snel genoeg. Al heb ik wel (net als met gewoon i'net) af en toe een timeout gehad, maar ja het is nog nieuw en iedereen is het nog beperkte aanbod aan het proberen natuurlijk.
De content is nog niet heel erg uitgebreid bijvoorbeeld teletekst kon ik zo 1,2,3 niet vinden. En dat is juist de enige toepassing die ik gebruik met mijn WAP toestel.
Voordeel is dat je vrij eenvoudig zelf Imode paginas kan maken dus er zal wel vrij snel een cHTML genie komen die dat soort dingen ff fixed
Vragen die ik niet kon stellen waren oa:
kan je met het toestel ook gewoon gebruik maken van WAP via GPRS?
Kan je het ook als modem gebruiken op je laptop?
En kan ik er NU een meenemen? Ik haat het als ik er 3 weken ofzo op moet wachten. Ik wil naar binnenlopen en Imodend naar buiten.
Al met al wel weer een grappige ontwikkeling. Ik ben dan ook een freak op dat gebied
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Tis niet veel duurder dan een mobiel, en toch wel veel goedkoper dan een kleuren PDA.
Heeft een hoge gadget-waarde, en er kunnen mp3tjes op
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Volgens de KPN Imode site kunnen er helaas GEEN Mp3 op.Op donderdag 18 april 2002 16:56 schreef kazz1980 het volgende:
Als ik op een gegeven moment toch een nieuw mobieltje wil hebben dan ga ik er wel naar kijken.
Tis niet veel duurder dan een mobiel, en toch wel veel goedkoper dan een kleuren PDA.
Heeft een hoge gadget-waarde, en er kunnen mp3tjes op
Tenminste er staat dat je ze niet kan downloaden. Ik weet niet of je er niet zelf op kan zetten met datacable
Ben er inmiddels wel achter dat ie WAPPEN kan met dual browser en dat ie een circuit switched modem heeft (14k4)
Dat soort dingen zal je eens op de KPN site vinden
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
Verwijderd
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
als ie maar 199 euro is icm met een 20 euro abbo, dan is dat niet echt duurOp donderdag 18 april 2002 09:07 schreef RSD het volgende:
Iedereen zat ook op SMS te zueren dat het nix werd en ook op de mobieltjes. Volgens mij als er straks veel meer mogelijkheden zijn dat iedereen wel aan de i-mode of iets gerelateerd daar aan, gaat. Als ik genoeg geld had zou ik het zeker overwegen een te kopen. Maar op dit moment is het me net iets te duur. En de reclame van KPN is ook redelijk misleidend. Want ze zeggen dat het 199 euro kost. En bij de kleine lettertjes staat dat het afhankelijk is van het abo. Dit zal dan wel een abo zijn van 20 euro per maand ofzo. En dat abo-tje van 5 euro per maand zal wel bij de duurdere toestellen horen. Als ik tijd heb ga ik het toch ff testen 1 dezer dagen.
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
Het zou misschien ook interessant zijn om een telnet/ssh functie in te bouwen, dan kan ik vanuit mijn mobile telefoon naar mijn servertje ssh`n. en ff snel een download ofzow aanzetten...
1 ding kan ik jullie zeggen: WOW! Het werkt enorm snel, enorm gemakkelijk en ziet er nog beter uit dan ik verwacht had! Ik werd geholpen door een verkoper die er volgens mij behoorlijk veel verstand van had, en heb me maar meteen laten adviseren voor een abonnement. Ik denk wel dat ik overstap!
Alleen 1 ding is jammer: de Nec-telefoon is behoorlijk groot. Iemand enig idee wanneer die Toshiba uitkomt?
Verder vind ik de prijs enorm meevallen: 199 euro voor het toestel, 5 euro per maand voor de i-mode (en ik vind het gemakkelijk om ten alle tijde mijn e-mail na te kunnen kijken) en vanaf 20 euro per maand een normaal abonnement incl. belbundel!
Verwijderd
emailen doe ik wel via een computer en al moet ik PERSE een email versturen doe ik dit wel vanachter een computer op school, werk desnoods internetcafe. En al moet ik PERSE iemand spreken dan bel ik hem toch wel gewoon met m'n gsm. En al ik wil ik een site bezoeken doe ik dit wel vanachter mijn computer met 17 inch beeldscherm in plaats vanachter een 0,17?? inch beeldscherm, straks krijg je nog een gsm-duim vanwege het oneindig naar beneden scrollen om je mailtje te lezen.
laterz
koop eerder een palmtop ofzo
Echt een leuk toestelletje, kan er leuke dingen mee doen, maar weet nog niet zeker of ik hem wel of niet ga kopen
Verwijderd
5 euro per maand + 20 euro voor een abbo.Op donderdag 18 april 2002 19:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb het vandaag kunnen uittesten bij de plaatselijke Primafoon.
1 ding kan ik jullie zeggen: WOW! Het werkt enorm snel, enorm gemakkelijk en ziet er nog beter uit dan ik verwacht had! Ik werd geholpen door een verkoper die er volgens mij behoorlijk veel verstand van had, en heb me maar meteen laten adviseren voor een abonnement. Ik denk wel dat ik overstap!
Alleen 1 ding is jammer: de Nec-telefoon is behoorlijk groot. Iemand enig idee wanneer die Toshiba uitkomt?
Verder vind ik de prijs enorm meevallen: 199 euro voor het toestel, 5 euro per maand voor de i-mode (en ik vind het gemakkelijk om ten alle tijde mijn e-mail na te kunnen kijken) en vanaf 20 euro per maand een normaal abonnement incl. belbundel!
Is toch wel effe fl.55,- per maand.
Nog geen belkosten helemaal niks.
Als het goedkoper wordt ga ik er per pas over denken,
Vergeet niet dat je dan 100 belminuten of 100 smsjes per maand al gratis hebt he! Daarbuiten zijn de kosten ook enorm goedkoop: slechts 0,22 eurocent per minuutOp donderdag 18 april 2002 20:06 schreef hktz het volgende:
[..]
5 euro per maand + 20 euro voor een abbo.
Is toch wel effe fl.55,- per maand.
Nog geen belkosten helemaal niks.
Als het goedkoper wordt ga ik er per pas over denken,
KPN is helemaal niet verkeerd bezig! Integendeel
Verwijderd
informeer eerst eens hoeveel extra data kost, want dat is nogal prijzig. Addertje onder het grasVerder vind ik de prijs enorm meevallen:
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
(heb zelf het geld er niet voor ga morgen over over een week sony CMD-J70 hale)
Dit topic is gesloten.
![]()