Shares

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36
Is het mogelijk om een directory te sharen (die beveiligt is met wachtwoord) en in die directory snelkoppelingen te zetten naar de hardeschijven waarop de gedeelde dir staat. Snap je het nog?
Ik probeer het even te vergrafischen (is dat goed, nee zal wel niet).
Comp1:
Shared Dirs:
SharedPublic (daar staat zooi in waar ze aan mogen komen)
WritePublic (daar mogen ze zooi neerzetten)
en een map FullAcces, daar kan ik dan in van een andere computer, die map is beveiligt met wachtwoord. Als ik die map open, moeten er links staan naar alle schijven op die computer. Dat wil ik kunnen doen zonder de drives echt te sharen. Met een snelkoppeling werkt het niet, want ik als ik dat doe pakt ie C:\ op de guestcompu (logisch).
Is dat mogelijk?

Audentia

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Probeer in die linkfiles dan te verwijzen naar de UNC naam van de share.

M.a.w: \\Hostcomuter\C

Dan moet je natuurlijk wel de C-drive als share laten bestaan. Misschien wel handig om te weten, dat als je een $ achter de sharenaam plakt de share hidden is en deze dus niet standaard te zien is. WindowsNT maakt standaard al de hidden C$ share aan. Deze is voor administratieve doeleinden, dus maak dan een nieuwe share (bijv. Cschijf$) aan.
Of dit werkt met jouw link map weet ik niet, maar ik denk dat dit wel gaat werken.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36
Thnx het werkt, ik heb alle drives geshared met een $ erachter en dan een snelkoppeling gemaakt. Thnx

Audentia