Ik heb (ook) een probleempje met een Search pagina. Op dit scherm wordt o.a. een dropdown een value meegeschoten naar het volgende scherm.
Geen probleem, want als ik in die volgende pagina zet:
kan ik zien dat dit correct wordt meegenomen in de SQL string in de 2e pagina. SQL statement werkt ook, want de recordset wordt geprocessed. Getest met IE 5.5 & IE 6: prima. Maar: Als ik dit doe op een pc met IE 5.0, krijg ik de melding:
Hier wordt verwezen naar:
in het SQL statement. Je ziet dus dat het deel (model_id het enige is wat er nog over is van de geposte VALUE.
Mij vraag is dus: hoe kan dit? Is dit een bug in IE 5.0? Dacht het niet, want het gebeurt me ook in Konqueror 2.2.1.
Kan ASP niet goed omgaan met de lange VALUE? Wat is hier de beperking?
Ik heb zelf geprobeerd de ', de " en de ( ) te vervangen door ASCII codes Chr(39) etc, maar dat helpt geen zier
code:
1
2
3
| <SELECT class="input" NAME=Productgroup style="WIDTH: 175px"> <OPTION VALUE="(model_id like 'pcp-monitors' or proddescr like 'monitor')">Monitors</OPTION> </SELECT> |
Geen probleem, want als ik in die volgende pagina zet:
code:
1
| response.write request("Productgroup") |
kan ik zien dat dit correct wordt meegenomen in de SQL string in de 2e pagina. SQL statement werkt ook, want de recordset wordt geprocessed. Getest met IE 5.5 & IE 6: prima. Maar: Als ik dit doe op een pc met IE 5.0, krijg ik de melding:
code:
1
2
3
| Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14' Incorrect syntax near the keyword 'AND'. /overview.asp, line 185 |
Hier wordt verwezen naar:
code:
1
| AND (model_id AND |
in het SQL statement. Je ziet dus dat het deel (model_id het enige is wat er nog over is van de geposte VALUE.
Mij vraag is dus: hoe kan dit? Is dit een bug in IE 5.0? Dacht het niet, want het gebeurt me ook in Konqueror 2.2.1.
Kan ASP niet goed omgaan met de lange VALUE? Wat is hier de beperking?
Ik heb zelf geprobeerd de ', de " en de ( ) te vervangen door ASCII codes Chr(39) etc, maar dat helpt geen zier
Het doel van het reizen is niet het doel maar het reizen - Sun Tzu
OGR-25 stats