Toon posts:

[Access] item uit keuzelijst in veld zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
I wil graag dat, als ik een item uit een combobox selecteer, dit item in een veld komt te staan. Dit veld is dus niet afhankelijk van een tabel.
Naam combobox is bijoorbeeld cmbNaam
Naam veld is bijvoorbeeld txtNaam
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

txtNaam=cmbNaam ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope..werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
txtNaam=cmbNaam.column(1)

Probleem opgelost!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 17 april 2002 12:44 schreef pooky het volgende:
txtNaam=cmbNaam.column(1)

Probleem opgelost!
die bedoelde ik ja |:(
ik vergeet altijd dat een combobox != textbox

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

en ruim een jaar later een vervolgvraag hierover...

kan dat nummer van column niet hoger dan 1 (dus 0 of 1)? Wat ik ook probeer, alleen als ik 0 of 1 invoer krijg ik een waarde terug.

De combobox wordt gekoppeld aan een query waarin in de eerste kolom (0 dus) de waarde staat die in de dropdownlist moet komen; in kolom 1 staan adressen, in 2 telefoonnummers, in 3 mobiel etc, in 4 selectiecritium voor de dropdown en alle gegevens komen uit dezelfde tabel.

Toch krijg ik alleen maar een output in een onafhankelijk tekstvak als ik bij column hooguit =[combo].column(1) invul. Zodra ik column(2) of hoger invul, dan blijft het tekstvak leeg. Overigens krijg ik bij column(0) precies de waarde te zien in het teksktvak die ook in de dropdown staat.

Doe ik nou iets heel stoms, of zie ik ergens een detail over het hoofd?

Verwijderd

Kijk even bij de properties van de combobox. Tabblad 'Data', bij 'row source' staat welke velden gebruikt worden voor de combobox. het kan zijn dat hier niet de querynaam staat, maar een SQL-tekst die maar een deel van de query leest (alleen de twee kolommen die jij kan zien)

• pea992

pea992

Nee, helaas, daar staat echt bij "type rijbron" tabel/query, en bij rijbron zelf de naam van de query die wel juist wordt uitgevoerd... Ook als ik in de query de kolommen schuif in volgorde, paktie wel de juiste data uit kolom 1, dus op zich gaat dat nog wel goed... Ook het opnieuw aanmaken van zowel de query als het tekstvak, heeft dit probleem niet kunnen oplossen...

Verwijderd

Kijk dan eens even bij het tabblad 'Format' (sorry, gebruik een engelse versie, zal wel 'opmaak' heten ofzo). Daar staat een 'column count'. Geef daar een hoger getal. Bij 'column widths' kun je de breedtes opgeven van de getoonde kolommen (0cm is niet tonen).

• pea992

pea992

THX! Probleem opgelost! :)
Pagina: 1