Toon posts:

MAXTOR ATA 133 OP ASUS P4 266 (ATA100)?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn werkgever kan ik mee doen aan een pc prive project.
Mijn keus is gevallen op het volgende mobo: ASUS P4 266
Mem: 512 DDR
Disk: Maxtor (ATA133)
Ik vraag mij nu af hoe dit goedje allemaal met elkaar gaat werken?
Het mobo ondersteunt namelijk geen ATA133 dus de disk zal op ATA100 draaien.
Heeft dit bijvoorbeeld gevolgen voor mijn mem. (266Mhz) en gaat mijn performance van het hele mobo niet met stappen achteruit?
:?

Verwijderd

heeft helemaal geen invloed op de performance van je geheugen en dergelijke, ATA 100 is snel genoeg...

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Juustem ;)

Snelheid van Mobo/Geheugen staat compleet los van de snelheid van je Hardeschijf..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt, is allemaal duidelijk.
Is het dan niet slim om de volgende kaart te installeren: Promise FastTrak TX2000 ATA133 RAID PCI Retail
Om dan vervolgens toch op ATA133 te draaien en de disken in een raid configuratie te plaatsen?
>:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even een quote uit de faq:
Tot de invoering van de UDMA133 standaard was 128GB de limiet voor de harddisk-grootte. Dit heeft te maken met de adressering van de harddisks. Om een harddisk > 128GB goed te kunnen gebruiken is er ook een UDMA133 controller nodig. UDMA133 schijven < 128GB kun je wel gewoon op een ATA100/66 controller gebruiken.
Het verschil tussen ATA100 en ATA133 ga je echt niet merken.. Daar zijn de huidige harddisks simpelweg niet snel genoeg voor..

Tja, en als je raid wilt gaan draaien, dat kan.. Da's sneller als een enkele disk.. Lees dan nog even de raid-faq door..
Maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je voor budget hebt enzo..

Oh, en de volgende keer je caps-toets uitzetten ;)

Dit topic is gesloten.