Toon posts:

Athlon XP 2000+ en DDR333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Domme vraag misschien, ik wil een Athlon XP 2000+ kopen, maar:

Als ik een Athlon 2000+ (1666 MHz en multiplier van 12,5) op een DDR333 bord zet krijg ik volgens mij problemen met de snelheid van de processor.

Ik moet de FSB voor het geheugen op 166 MHz zetten, maar aangezien de multiplier van de Athlon XP gelocked is gaat die dus op 2075 MHz draaien. Lijkt me sterk dat dat gaat werken.

In dat geval is het dus niet mogelijk om het geheugen op 333 MHz te laten lopen.

Of zie ik het verkeerd?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Lullig gezegd: ja je ziet het verkeerd...
Denk dat mobo fabrikanten hier echt wel over na gedacht hebben....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Nee, Het gaat absoluut PERFECT. Je geheugen kan je namelijk op een snelheid van de Hostclock, Hostclock+33MHz en Hostclock+66MHz laten werken.
Je processor draait dus op een 133DDR bus (DDR266) en je geheugen op 133+33DDR (DDR333).

Je geheugen moet minimaal de snelheid hebben van je hostclock. hoger kan altijd. Het hoefd niet per direct ook sneller te zijn. Soms kan je op gelijke snelheid een agressivere timing instellen, waardoor het sneller KAN zijn.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
je heb niet goed gekeken, je kan afzonderlijk je ddr op 166 zetten, als je cpu dus op 133 staat zet je de DDR op hclk+33

cu later

edit/ was telaat zie ik haha /edit

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:52 schreef Mightymouse het volgende:
Denk dat mobo fabrikanten hier echt wel over na gedacht hebben....
Dat betwijfel ik juist. Ik kan nu ook alleen maar een FSB van 175 MHz draaien omdat ik de multipier op 8 heb gezet, normaal zou die op 9 staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:55 schreef CRX_Lunatic het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik juist. Ik kan nu ook alleen maar een FSB van 175 MHz draaien omdat ik de multipier op 8 heb gezet, normaal zou die op 9 staan.
Okee, dit is dus eigenlijk onzin :)

Ik ga het wel gewoon proberen dan...
Pagina: 1