Toon posts:

CPU power ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specifieke vraag, niet veel gevonden in search.
Ik heb een P3 500, met (jawel, ze zijn er nog) voodoo3000.
Ik stel aanschaf van nieuwe PC nog ff uit.

Ik wil wel hogere FR. Is het echter wel verstandig, om een P3 500 te voorzien van een krachtige kaart zoals Radeon 8500 of GF3 Ti2 ? Zal me dat wel wat opleveren ?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Op woensdag 17 april 2002 11:49 schreef Kirzov het volgende:
Specifieke vraag, niet veel gevonden in search.
Ik heb een P3 500, met (jawel, ze zijn er nog) voodoo3000.
Ik stel aanschaf van nieuwe PC nog ff uit.

Ik wil wel hogere FR. Is het echter wel verstandig, om een P3 500 te voorzien van een krachtige kaart zoals Radeon 8500 of GF3 Ti2 ? Zal me dat wel wat opleveren ?
een nieuwe kaart zal je zeker een hogere framerate geven. alleen is het zonde om in zo'n systeem een GF3 te hangen. GF2 Ti lijkt mij voldoende. of niet?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Wat voor framerates heb je nu dan? Ik bedoel, ik zie het verschil tussen een framerate van bijvoorbeeld 35 en 45 niet hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me eigenlijk vooral om soepel verlopende beelden, dus geen schokkerig beeld. Dat stoort me nu voornamelijk, vooral bij IL2 Sturmovik en bepaalde add-ons voor andere flightsims.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Vertel eens wat meer over je config. Ik weet helaas niet zo veel over flightsims, omdat ik ze nooit speel. Erger nog, ik speel zowat nooit games.
Misschien dat het oc'en van je voodoo iets is? >:)

Verwijderd

Een ti200 is denk ik wel een leuke kaart voor zo'n computer. Ik denk dat een 8500 een beetje overkill is.

Verder is bij een P3 500 wel belangrijk hoeveel geheugen je hebt.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Je kan best nu een snelle videokaart kopen (Radeon8500) en over een jaar ofzo de rest upgraden.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een GF2 zal pas helemaal los gaan vanaf 800 Mhz CPU. Daarvoor houdt de CPU 'm ietwat tegen.

Voor een GF3 kan je zelfs wel 1 Ghz plannen om de kaart volledig tot zijn recht te laten komen.

Toch zal een GF2 je systeem al een aardige swiep geven. Van een Voodoo3 naar een GF2 is toch wel een aardig verschil.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Spaar lekker ff door en koop straks in 1 keer een nieuw systeem. Als je nu een GF3 koopt, en over een jaar een snelle P4 3Ghz ofzo zit je weer met een trage videokaart.

Koop anders een goedkoop GF2MX 400tje... meer is overkill voor je P3 500 lijkt me

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb nu een geforce 2 gts/pro in mijn 500mhz pc'tje. Dit si zware overkill heb ik gemerkt omdat overclocken wel 40 punten meer oplevert in 3dmark 2001. van 2250 naar 2290 :r
Mijn oude tnt ging in 3dmark 2000 van 1400 naar 2200 en die had ik ook maximaal overclocked. Ik had meer verwacht van de gf, maar mijn cpu is gewoon te traag :(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zou voor een GF3 ti 200 gaan, die zijn niet zo gek veel duurder dan GF2 Ti's op dit moment. Ze zijn echter wel lekker stukkie sneller. En zo is je VGA kaart bij je volgende upgrade tenminste niet achterhaald. Ook komen er natuurlijk binnenkort wel spellen uit die de extra functies van de GF3 en GF4 (niet de MX) gaan gebruiken dus ook weer lekker daarvoor.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op woensdag 17 april 2002 12:37 schreef Kirzov het volgende:
Het gaat me eigenlijk vooral om soepel verlopende beelden, dus geen schokkerig beeld. Dat stoort me nu voornamelijk, vooral bij IL2 Sturmovik en bepaalde add-ons voor andere flightsims.
Flightsims hebben geloof ik meer baat bij VEEEL werkgeheugen (FS2000 vreet geheugen) en een snelle CPU en niet zozeer een snelle videokaart maar toch denk ik dat je voodootje het toch niet trekt.

Ik denk dat je het best OF een nieuw systeem kan kopen (gaat je veel $$ kosten :() OF een GF2 ti bv. en wat werkgeheugen :)

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
ge-quote ipv ge-edit |:( |:(

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
kijk gewoon in de 3dmark online database welke videokaart goed scoort bij jouw processor
ik zou geen dure videokaart kopen om later in je nieuwe PC
te zetten, want gezien de snelheid waarmee de prijzen kelderen krijg je daar later spijt van
misschien is een gf4 mx geschikt, die is niet al te duur
en profiteert van een snellere processor als je die nog eens krijgt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Koop een goeie koeler (als je die nog niet hebt) en oc je P3 dan naar 600 a 650 ofzo, moet je zelf maar zien. 3D-kaart? Ik zo gewoon een Radeon 8500 pakken. Gaat volgens mij net iets sneller dan die GF2 Ti. Enneh hoeveel werkgeheugen heb je? Zo ik ook maar ff upgraden naar 256Mb of zo

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de tips, ik denk dat ik toch een leuke kaart ga kopen; het zal de performance dus wel verbeteren, hoewel de CPU wel een beperkende factor oplevert. Wellicht dat ik ook mijn CPU ga overclocken; nog nooit gedaan, maar dat zoek ik wel uit. Leuk experimenteren. En Tweakers is een prachtige helpdesk natuurlijk, dus hulp is er altijd.

Eind dit jaar komt er weer een aanbieding van m'n werk voor een Dell-dimension (jammer dat ik zelf geen systeem mag samenstellen), maar daar zit o.h.a. een mindere kaart in, en een Radeon 8500 of GF3 zal dan nog goed inzetbaar zijn, ondanks het aantrekkelijke geweld van Gf4 of Radeons nieuwste kaart. Aan die laatste twee hangt ook een prijskaartje aan, natuurlijk.

Hee, allemaal bedankt.
Pagina: 1