Toon posts:

Bios goed geflashed, toch groot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn Asus a7v geflashed van 1007 naar 1010a.
o.a. omdat er een nieuwe schijf in zat die maar half herkent werd. Maxtor 60 Gb 740DX.
Een andere keer had ik hier de bios ook al eens van geflashed en dat is op dezelfde manier fout gegaan.
Specs: TB 1Ghz, Asus a7v, 512 Mb, SB live 5.1, Maxtor 20Gb + 60Gb beide 7200RPM, Aopen HQ8, DVDtje 16x, Plextortje 12x10x32, 3x 80mm fans.

Ik had een bootdisk gemaakt, wat me helaas niet lukte via format a:\s en ik heb bij format/? gekeken, maar ik kreeg het niet voormekaar. uiteindelijk gelukt. Dus copy van de oude bios gemaakt. Opnieuw opgestart. Alle aanwijzingen gevolgd.
En tadaa. Flash Succesfully.:) Daarna krijg je "you have flashed the EEPROM etc..it's recommended you turn off the power, enter setup and load defaults".
Ik doe mijn power dus uit. Start em op. En nu toen deed hij helemaal niks meer. Geen Bootpiep meer en doet zichzelf na 3 sec uit.
De vorige keer kon ik nog wel gewoon opnieuw opstarten alleen nadat ik in de bios heb zitten kijken, en opnieuw heb opgestart, deed hij ook niets meer.
Kortom, goed geflashed, computer doet niks meer. Is al de 2de keer. Systeem mankeert niets aan. Is zeker! WAT DOE IK FOUT? ;(
Ik kan nu wel gelijkt mijn bios eruit halen en laten flashen door een EEPROM branden. Maar volgens mij moet er ook een andere manier zijn. Laten flashen heb ik altijd nog achter de hand. Daar hoef ik dus geen oplossingen voor.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je je bios gereset erna?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Ja, ff kortsluiten, of batterij er uit, paar min. wachten en dan nog eens proberen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Check of dat je je fan wel op CPU_FAN hebt aangesloten op je moederboard! Wanneer dit niet het geval is schakelt ie m automatisch uit!

webOS all the way!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Bios defaults laden lijkt me een id en resetten ook, Maar 1010a lijkt me een Beta biosje dus kunnen fouten zat in zitten.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
[topic=418631/1/100]

Verwijderd

en die format moet zijn format a: /s

en welkom @ GoT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de batterij er al sinds gisternacht uitgehaald. En hij doet het nog steeds niets. Heb hem er nu maar weer uitgehaald. Ik heb de vorige keer wel honderd keer de bios gereset. Maar dat haalde geen ene klap uit.

>>Check of dat je je fan wel op CPU_FAN hebt aangesloten op je moederboard! Wanneer dit niet het geval is schakelt ie m automatisch uit!

Yep, Hij gaat gewoon draaien.

En ik had als voorzorgs maatregel ook gelijk maar nieuwe floppy gekocht em op fouten zitten checken. Hij was clean.

Klopt, niet format a:/s maar format a: /s. Maar dat werkte ook niet.

Kom al tijden op Gathering maar ik post nooit wat. En iedere keer moet ik mij weer opnieuw aanmelden. Ben ik mijn password weer kwijt. :D

Verwijderd

Topicstarter
Deze edwin van het topic "Probleem met A7V bios"
Heeft inderdaad precies hetzelfde. Ik had dit probleem ook al toen ik van 1004 naar 1008 wilde gaan.

Ik ga even dize tip proberen,

>>De oplossing was de JEN jumper even naar JumperFree zetten (stond op Jumpered).. toen bootte ie weer en kon ie ook weer terug naar Jumpered.
Je A7V startte na de flash eerst nog wel, dus het lijkt me sterk dat t BIOS zelf opeens rot is geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Yess, het waren bij mij niet de jen-jumpers. Maar idd iets met de fan. Mijn alpha PAL6035 heeft geen derde draadje om de gegevens van het toerental door te geven. Dus sloot hij de hele tijd af. Ik heb hem gefopt met een klein ventilatortje en hij wilde wil opstarten. Heb de functie nu in de bios uitgezet. En alles werkt naar behoren. Allen duurt het opstarten nu langer :?
Hij ziet alleen nog steeds mijn nieuwe HD niet. Windows denkt dat het een scsi is. Het is een Maxtor 60Gb 740DX. In systeem beheer staat ie nog wel, maar hij staat er niet bij deze computer bij.
Suggesties?

Thanx
Pagina: 1