[Videobewerking] Hoeveel Firewire kaarten nodig?

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
2 vraagjes:

1) Ik krijg begin volgende week mijn nieuwe digitale camera met zowel DV-in als DV-uit. Om hiervan optimaal gebruik te maken, heb ik dan 2 firewirekaarten in de pc nodig?

2) Ik wil met Premiere de video's gaan editen. Ik beschik via mijn Asus A7v333 moederbord over een onboard Firewirekaart. Werkt dit over het algemeen veel trager dan met een losse Firewire kaart?

Verwijderd

1) Je hebt maar een fire wire kaart nodig!
2) Peremiere is een goede keus! Je zegt dat je een onboard firewire kaart hebt hoeveel pins? En hoeveel pins is je camera?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Minimaal 5 firewirekaarten. Het liefst nog hele snelle ook.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

volgens mij is er geen verschil in snelheid tussen een onboard kaart en een losse, denk eerder dat het type en merk belangrijker is voor de snelheid. Btw premiere is super werk er echt graag mee :)

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:52 schreef kevenius het volgende:
1) Je hebt maar een fire wire kaart nodig!
2) Peremiere is een goede keus! Je zegt dat je een onboard firewire kaart hebt hoeveel pins? En hoeveel pins is je camera?
1) Prima!
2) Geen flauw idee... Maakt dat wat uit? Zowel mobo als camera geeft aan 1394 interface ready. Ik zie wel op de uitgang van het mobo twee poorten zitten. Zo'n standaard firewireppoort en daarnast een kleiner geval...

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 23:48
Texas Instruments Firewire controller

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:
Texas Instruments Firewire controller
Wat bedoel je hiermee? Is dat de controller op het mobo ofzo?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:51
Op woensdag 17 april 2002 12:07 schreef tbusquet het volgende:
Minimaal 5 firewirekaarten. Het liefst nog hele snelle ook.
5 maar ??

als je een beetje professioneel wilt overkomen moet je er toch wel 7 hebben. ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
[onzin mode]
Shit ik heb er maar 4 en nu? :)
[/onzin mode]

Volgens mij zijn alle huidige firewire kaarten evensnel wat betreft het versturen van data.
Je kunt wel een video edit kaart kopen die je beelden sneller kan bewerken (realtime effecten enz.) en in realtime kan afspelen. Dan verslikt je PC zich hier niet meteen in. Het enige wat een firewire kaart doet is de data van het bandje van je video camera kopieren naar je HD.

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Prima. Weet ik voorlopig genoeg. Ik ga iig eerst eens beginnen met alleen een firewire-kaartje in combinatie met Premiere. Met de aankoop van de nieuwe camera is het geld voorlopig even op :) Dus een bewerkingskaart moet sowieso nog even wachten.

Verwijderd

Aantal pennen maakt niet uit. Over het algemeen zitten er 6 pins in een PC en 4 pins op een camera. Daar hebben ze mooie kabels voor uitgevonden. Als je bijv. DVCPro gaat gebruiken moet je geen 4 pins in je PC hebben :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2002 @ 11:51:
Aantal pennen maakt niet uit. Over het algemeen zitten er 6 pins in een PC en 4 pins op een camera. Daar hebben ze mooie kabels voor uitgevonden. Als je bijv. DVCPro gaat gebruiken moet je geen 4 pins in je PC hebben :)
Dat is dan wel raar want ik heb vandaag toch echt dvcpro ingelezen op een laptop die maar een klein conectortje heeft. Het heeft er meer mee te maken of de firewirekaart die standaard wel kan inlezen volgens mij.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 03:28:
[...]

Dat is dan wel raar want ik heb vandaag toch echt dvcpro ingelezen op een laptop die maar een klein conectortje heeft. Het heeft er meer mee te maken of de firewirekaart die standaard wel kan inlezen volgens mij.
Hmmm, wel een heel erg late reactie vind je niet ?

En je kunt idd met elke firewirekaart DV/DVCPRO inlezen.
\

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 03:28:
[...]

}:O
Pagina: 1