Ik had wat problemen met een labtop met win w2k en zijn netwerk-/internetverbinding. Pingen, nslookup en tracert ging goed, de rest werkte gewoon niet. Via ftp in een dos venster kwam ik er achter dat er iets mis was met het socket.
Ik heb dat geprobeerd op te lossen door bij netwerkeigenschappen "client voor microsoft netwerken", "tcp/ip" en "bestands- en printerdeling" te verwijderen, opnieuw op te starten, en alle 3 weer toe te voegen. (Verder geen instellingen gedaan, dhcp op een (linux) server deel ipadressen enzo uit).
Helaas deed toen niets meer het van het netwerk, het gaat nu al fout bij het opvragen van een ipadres, als ik "ipconfig /renew" doe, dan krijg ik:
als ik "ipconfig" doe krijg ik:
Er is trouwens wel iets van netwerkverkeer, want mijn arp-watch op de server geeft een paar keer dit bericht:
Ik heb dat geprobeerd op te lossen door bij netwerkeigenschappen "client voor microsoft netwerken", "tcp/ip" en "bestands- en printerdeling" te verwijderen, opnieuw op te starten, en alle 3 weer toe te voegen. (Verder geen instellingen gedaan, dhcp op een (linux) server deel ipadressen enzo uit).
Helaas deed toen niets meer het van het netwerk, het gaat nu al fout bij het opvragen van een ipadres, als ik "ipconfig /renew" doe, dan krijg ik:
code:
1
2
3
4
| Windows 2000 IP-configuratie De volgende fout is opgetreden bij het vernieuwen van adapter LAN-verbinding: Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket. |
als ik "ipconfig" doe krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
| Windows 2000 IP-configuratie Verbingspecifiek DNS-achtervoegsel: Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.172.174 Autonetmask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway . . . . . . . . : |
Er is trouwens wel iets van netwerkverkeer, want mijn arp-watch op de server geeft een paar keer dit bericht:
code:
1
2
3
4
5
| hostname: <unknown>
ip address: 169.254.172.174
ethernet address: 0:d0:59:28:8:95
ethernet vendor: Ambit Microsystems Corp.
timestamp: Wednesday, April 17, 2002 10:15:47 +0200 |