Vogende is het geval, wij zaten te denken hier om de bestaande ovell omgeving aan te passen met behoud van de netware structuur.
Dit houdt in:
Inloggen op Novell.
Novell Fileserver
W2k Domaincontroller
W2k (terminalserver) applicationserver.
Installen en configgen doen anderen, ik ben gewoon heel benieuwd naar valkuilen.
Het mooiste zou zijn als Novell users de applicaties v/d applicationserver, aangeleverd krijgen via de NAL.
Dus zou je de users moeten syncen met de w2k pdc, dat snap ik nog. Daar zijn opties voor, Zenworks of NDS voor NT.
Alleen begreep ik dat NDS voor NT dus niet ondersteund wordt voor W2k, klopt dat ?
Zenworks is niet beschikbaar hier, zou dus moeten worden aangeschaft.
Doel is dus om users via een WAN, op alle lokaties te kunnen laten werken in hun vertrouwde omgeving.
Waarbij ze de apps dus via Novell/Terminal server (citrix) binnenkrijgen.
Ljkt me erg veel werk, bovendien moet er dan de nodige software aangekocht worden (100/150 users).
Is het makkelijker/verstandiger om helemaal over te switchen naar W2K ?
Ik denk dat ik het duidelijk genoeg heb beschreven, maar voor vragen sta ik open.
Graag jullie expert mening
Dit houdt in:
Inloggen op Novell.
Novell Fileserver
W2k Domaincontroller
W2k (terminalserver) applicationserver.
Installen en configgen doen anderen, ik ben gewoon heel benieuwd naar valkuilen.
Het mooiste zou zijn als Novell users de applicaties v/d applicationserver, aangeleverd krijgen via de NAL.
Dus zou je de users moeten syncen met de w2k pdc, dat snap ik nog. Daar zijn opties voor, Zenworks of NDS voor NT.
Alleen begreep ik dat NDS voor NT dus niet ondersteund wordt voor W2k, klopt dat ?
Zenworks is niet beschikbaar hier, zou dus moeten worden aangeschaft.
Doel is dus om users via een WAN, op alle lokaties te kunnen laten werken in hun vertrouwde omgeving.
Waarbij ze de apps dus via Novell/Terminal server (citrix) binnenkrijgen.
Ljkt me erg veel werk, bovendien moet er dan de nodige software aangekocht worden (100/150 users).
Is het makkelijker/verstandiger om helemaal over te switchen naar W2K ?
Ik denk dat ik het duidelijk genoeg heb beschreven, maar voor vragen sta ik open.
Graag jullie expert mening