Netware/W2K integreren.

Pagina: 1
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Vogende is het geval, wij zaten te denken hier om de bestaande ovell omgeving aan te passen met behoud van de netware structuur.

Dit houdt in:
Inloggen op Novell.
Novell Fileserver
W2k Domaincontroller
W2k (terminalserver) applicationserver.

Installen en configgen doen anderen, ik ben gewoon heel benieuwd naar valkuilen.

Het mooiste zou zijn als Novell users de applicaties v/d applicationserver, aangeleverd krijgen via de NAL.
Dus zou je de users moeten syncen met de w2k pdc, dat snap ik nog. Daar zijn opties voor, Zenworks of NDS voor NT.
Alleen begreep ik dat NDS voor NT dus niet ondersteund wordt voor W2k, klopt dat ?
Zenworks is niet beschikbaar hier, zou dus moeten worden aangeschaft.

Doel is dus om users via een WAN, op alle lokaties te kunnen laten werken in hun vertrouwde omgeving.
Waarbij ze de apps dus via Novell/Terminal server (citrix) binnenkrijgen.

Ljkt me erg veel werk, bovendien moet er dan de nodige software aangekocht worden (100/150 users).

Is het makkelijker/verstandiger om helemaal over te switchen naar W2K ?

Ik denk dat ik het duidelijk genoeg heb beschreven, maar voor vragen sta ik open.
Graag jullie expert mening ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
nds4nt kan via een omweg wel gebruikt worden door Windows2000 als memberserver van een nt4-domein of dmv een trust naar een nt4 domein.

maar je kunt ook nds draaien op windows2000, bekijk de info maar eens over "e-directory" op novell.com.
Dit lijkt me de beste optie voor jullie.

migreren naar windows2000 lijkt minder complex voor het beheer, maar dan moet je allerlei dingen die (heel goed) werken op een andere manier regelen.
m.i. is zen-works een stuk beter en flexibeler dan de ms oplossingen, bijv. policies en applicatie distributie.
Ook file en print werkt een stuk beter.
(print spooler van win2k crash nog steeds, disk quota's werken niet zo als het zou moeten, defragmenteren is nodig voor perfomance)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

E-Directory van Novell is een tool die je als het ware BOVEN je netwerk draait, je kan hiermee gebruikers aanmaken binnen je NDS maar ook in de AD van Win2k.
Verder kan het ook overweg met Unix en Solaris overweg.

Novell is niet noodzakelijk om E-Directory te draaien, het kan zelfs op een NT bak draaien.
Kijk eens op de volgende website :

http://www.novell.com/products/edirectory/

Je kan ook een demo downloaden, misschien iets voor jou ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Probleem is alleen dat we op dit moment het moeten doen met wat we hebben, omdat men teveel investeringen op dit moment riskant vindt.

We hebben:
Novell fileservers op 3 lokaties
W2K PDC
W2k terminal server (citrix)

Lokaties worden via glasvezel gelinkt.

Liefst naar nieuwe situatie met houd van bestaande, goede Novell structuur (is te mergen naar 1 tree).
Alleen als we dan de W2k bakken erin hangen, moet je extra inloggen.
Voor ons geen probleem, maar die users....(laag niveau).

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 17 april 2002 12:29 schreef KillerAce_NL het volgende:

Alleen als we dan de W2k bakken erin hangen, moet je extra inloggen.
Voor ons geen probleem, maar die users....(laag niveau).
Nope, da's niet strikt noodzakelijk. Maar dan moet je ZEN aanschaffen, en je gebruikers worden (als je alles goed instelt) geforceerd lokaal ingelogd en zijn lid van de locale NT groepen die je via NDS aangeeft.

Klein nadeeltje kan zijn als je wilt dat je gebruikers op het Windows domain aanloggen. Dan zul naar een andere Novell product moeten kijken, ik dacht NDS for NT.

(Voor ZEN: zie verder deze reactie van mij in SA :))

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Tja en dat is nou net het probleem, dan moeten we ZEn aanschaffen en dat kan er niet meer vanaf.
Pagina: 1