Mobo vervangen. Nieuwe install Linux?

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
Hi all,

In vorige topics was het al te lezen. Heb mijn mobo opgeblazen na het verkeerd aansluiten van de aanuit knop van mijn geverfde case. Nu heb ik er een "nieuwe" in zitten.

PC chips nogwat 486 ding. Vorige was dat ook. Tussen de mobo's zitten dus maar hele kleine verschillen. (op het eerste gezicht zelfs geen)

Compu diende als inet router. Ik alles terug plaatsen. Start ie op van de HD.
code:
1
Loading grub stage 2 ................

En dan hangt ie. Omdat ik diskettes moet kopen heb ik de reascue disk nog niet uit kunnen proberen. De insteekkaarten zijn hetzelfde. Dus netwerkkaarten en i-o kaart hebben nog steeds de zelfde interrupt ed.

Nu is mijn vraag. moet ik het OS )Redhat 7.2 opnieuw installen? En zo niet. Stel dat ik er met de rescue disk in kom. Wat moet ik uitvoeren om de boel goed te krijgen?

Owja. Heb met mijn scsi kaart (adaptec 1542 als ik me niet vergis) de HD (1 gig ibm dingetje) geverified en die gaf geen fouten. op 4 vage clusters na (op 75% v/d disk), maar die waren al kaduk, dus daar ligt het niet aan. Search leverde op mobo wissel alleen windows of hardware gerelateerde dingen op. (of ik kan niet searchen)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

probeer eens van een cd op te starten als dat mogelijk is, en dan opnieuw de kernel te compilen met de opties die nieuw zijn.

Verwijderd

In principe zou linux er gewoon mee overweg moeten kunnen.

Weet je zeker dat je Bios-drives nog hetzelfde zijn?
Grub is namelijk met booten afhankelijk van de volgorde die schijven in het Bios hebben.

Je zou de cdrom kunnen booten, en eventueel grub opnieuw installeren:
grub-install /dev/sda
als /dev/sda je boot device is.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
Heb maar 1 HD. Dus aan de volgorde zal het niet liggen. En aan die nieuwe opties ook niet. Verder heeft dat ding geen cdrom drive en heb ik ook geen interface kaart ervoor. Had een ftp install gedaan. Maar goed. Linux zou het aan moeten kunnen dus ik gaat de grub reïnstall is tryen van het weekend. (Studeren kost tijd :( )

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64