[VB] Evenveel kleuren in picturebox als in palet

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Voor de statistieken van mijn webserver (IIS) heb ik een programma geschreven die, op een voor mijn doen leuke manier, grafiekjes uitbraakt. Dit is gemaakt in VB, en draait op m'n server in Terminal Server onder W2K. Allemaal leuk, maar W2K's TS accepteerd MAX 256 kleuren, en VB gaat altijd een stap daaronder zitten (16 in dit geval). Aangezien de stats stiekum in een picturebox worden gegenereed, hang ik dus af van het aantal kleurtjes :'(

Is het, op één of andere manier mogenlijk om toch 256 (of meer :9) kleuren te gebruiken?

• Battle Bunny
Hummmz... Time to kick :?

• Battle Bunny
Iemand?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 15:10
waarom heb je maar 16 kleuren dan? je hebt alle kleuren die je wilt hoor...

je doet toch gewoon: picBlaat.ForeColor = &H000000, zijn gewoon Hex codes...

• Battle Bunny
waarom heb je maar 16 kleuren dan? je hebt alle kleuren die je wilt hoor...
Nope. Ik heb zojuist een simpel progje gemaakt met drie scrollbars (voor Red, Green en Blue), die de forecolor van een picturebox instellen en er daarna een groto PUNT inzetten. De waarde lees is dan terug d.m.v. .point, en die geeft gewoon echt die stappen (van 0 ineens naar 128 en dan door naar 255... Oftewel: Drie rood tinten)

Misschien is er een manier om een bitmap in het geheugen op te maken, en dan zelf exporten naar .BMP?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

iiek. Point is traaag, gebruik dan minstens getpixel.

Je kunt de picturebox opslaan en met loadpicture (weer)openen als bijv 8 bit, check the msdn hiervoor.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 16:40 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:

Je kunt de picturebox opslaan en met loadpicture (weer)openen als bijv 8 bit, check the msdn hiervoor.
Dat hoeft niet perse via een bestand.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Geef dan meteen even een voorbeeld hoe het dan wel moet... mijn methode is niet echt efficient, maar als .Point uitkan, dan moet dit ook zeker kunnen...en is het ook nog makkelijk, zonder API's oid :)

• Battle Bunny
:) Moest even snel ... ;)
Euh... Natuurlijk kan ik de picturebox ook opslaan (dat doe ik nu), maar dan nog bevat die picturebox maar 16 kleurtjes :(

Het moet toch mogenlijk zijn alle kleuren in het palet te gebruiken? Of anders zelf een array maken met "pixels" en die handmatic als .BMP opslaan o.i.d.?

[EDIT]Almar? :)

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Yep, that's my name :)

hmm, ik snap het probleem niet helemaal, ik heb dus geprobeer om een 16c. bitmap op te slaan, maar dat lukt me niet, als ik gewoon savepicture grbruik.. ik PSP heb ik altijd 16mil. kleuren

Je kunt misschien op http://www.pscode.com kijken, of je daar iets vindt...
Pagina: 1