[Excel] (Gekleurde) cellen optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Topicstarter
is het toevallig mogelijk als ik een paar cellen een bepaalde kleur geef dat hij deze bij elkaar optelt? Dus als ik 3 cellen een kleur (rood geeft) dat ik onderaan een formule deze met elkaar kan optellen?

zo ja, hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Ik denk dat je hiervoor een macrootje in elkaar moet zetten, die kijkt welke kleur de cel heeft. Als de kleur klopt, telt hij de waarde daarvan op bij het totaal.

Met Worksheets("Blad1").Range("A1").Interior.ColorIndex kan je de kleur van de cel opvragen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Topicstarter
hmm, ik heb helemaal geen ENKEL verstand van macro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99744

Ik blaas dit topic weer even nieuw leven in omdat ik hetzelfde probleem heb.
Ik heb een werkblad waarin gewerkt wordt met kleuren. Als iemand een dag vrij heeft wordt een cel groen gemaakt. Nu wil ik onderaan het werkblad een totaal hebben van het aantal vrije dagen. Wat is de beste manier om dat te doen. Ik ben al wat in VBA aan het werk. Ik wil dus van D4 t/m D100 zoeken welke cellen groen zijn en het resultaat daarvan in cel D105 zetten. Bovendien moet het ook dynamisch zijn. Indien de gebruiker een groene cel toevoegt moet D105 automatisch aangepast worde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt me makkelijker om auto format aan te zetten dat hij groen word als je een v ofzo intikt
dan tel je alle v'tjes
dan zit je ook niet constant met je muis te kutten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99744

Dat is inderdaad een goed idee. Ik zal dat gaan invoeren. Puur voor de weet, hoe zou ik mijn oorspronkelijke vraag op kunnen lossen?
Pagina: 1