Toon posts:

visie op Shell hosts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst een gesprek met iemand op IRC die vertelde nadat ik vroeg of ie toevallig een goeie shell host wist in zijn land dat mensen die geld verdienen met shell whoring geen respect verdienen en bijzonder marginaal zijn. En het enige wat ze aan het internet bijdragen is abuse van kleine kinderen die geilen op warez, bots en irc.

Nu heeft ie wel een beetje gelijk, er zijn immers wel van die scriptkiddies met shell accounts die voor veel abuse zorgen.

Maar zo klinkt het alsof shells alleen maar slechte eigenschappen hebben. Misschien dat iemand er een positieve kijk op heeft?

Verwijderd

Shells zijn ook handig om je te beschermen tegen attacks van die script kiddies.
Je kan je namelijk via bnc inloggen op irc.
En je hebt tegenwoordig op zijn minst een paar bots nodig als je een kanaal op irc hebt anders word ie binnen no time overgenomen :')

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier een mening over heeft?

Is dan een shell alleen voor IRC gebruik?

Verwijderd

ik gebruik mijn shell bij mijn webhoster puur en alleen voor mijn website, het gebeuren zoals irc en ircbots ed is slechts 1 van de 10000den dingen die je met een linux shell kunt doen, sterker nog, shell is gewoon een linux console en je kunt er met de juiste rechten netzoveel op doen als dat je er direct achter zit

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

* Tomsworld is op zoek naar een shell

Waarom hier in België heb je noch bij kabel. En zeker ni bij adsl een vast ip. Bij adsl verandert je ip iedere keer als je inbelt. Met als gevolg veel mensen zijn "losser" op het net. Ja heb ik last met dos of zoiets dan verander ik van ip. Het is ook moeilijker mailrelays te sluiten. Vandaar dat hier maatregelen genomen worden zoals sluiten van poorten voor alle klanten.

Ik begrijp trouwens de achtergrond ni om geen vaste ips te geven. Zogezegd om geen servers te draaien en meer klanten te kunnen bedienen met minder ips. Alhoewel dat laatste bij velen ni van toepassing is omdat routers ed toch 24@24 verbonden zijn met het ineternet.

Ik ben nu op zoek naar een shelletje. Ok er is misbruik maar das nu hier veel groter. Een vast ip zou velen meer verantwoordelijk maken om hun servers pc's te beveiligen te patchen.

Het enige wat ik vind: een shell mag een mooie hostname hebben maar geen dns vervuilig. Dus ikke.shell.tld kan maar ni i.am.the.king.of.the.l33t.internet.for.net of zo'n toestanden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 17:43 schreef Kertje het volgende:
ik gebruik mijn shell bij mijn webhoster puur en alleen voor mijn website, het gebeuren zoals irc en ircbots ed is slechts 1 van de 10000den dingen die je met een linux shell kunt doen, sterker nog, shell is gewoon een linux console en je kunt er met de juiste rechten netzoveel op doen als dat je er direct achter zit
Ik weet dat je alles kan met een shell, maar wat mij er om ging waarom mensen nou een shell kopen bij een provider.

Enige wat ik kan bedenken waarom mensen nou een shell willen hebben is voor IRC.

Mijn vraag is dus gewoon heel duidelijk: Zijn er nog andere redenen waarom mensen een shell kopen?

Verwijderd

Oplichterij. Of je noemt 't commercie, is 't zelfde ;) IRC kost haast geen datatraffic. Een eggdrop/irssi proces kost haast geen CPU of RAM.

Draai gewoon zelf een *nix met een eggdrop/irssi. Iemand die je (D)DoSed zie je wel in je logs. Bovendien is het een kwestie van het juiste IRC netwerk uitkiezen. Op OPN zijn relatief weinig ruzies en vrijwel nooit (D)DoS, terwijl er wel sprake is van niveau.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 19:01 schreef dystopia het volgende:
Oplichterij. Of je noemt 't commercie, is 't zelfde ;) IRC kost haast geen datatraffic. Een eggdrop/irssi proces kost haast geen CPU of RAM.

Draai gewoon zelf een *nix met een eggdrop/irssi. Iemand die je (D)DoSed zie je wel in je logs. Bovendien is het een kwestie van het juiste IRC netwerk uitkiezen. Op OPN zijn relatief weinig ruzies en vrijwel nooit (D)DoS, terwijl er wel sprake is van niveau.
Daarom wil ik ook weten of er ook klanten zijn die hun shell niet voor IRC gebruiken maar bijv ergens anders voor.

En juist dat andere wil ik graag weten.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:14 schreef wired het volgende:

[..]

Ik weet dat je alles kan met een shell, maar wat mij er om ging waarom mensen nou een shell kopen bij een provider.

Enige wat ik kan bedenken waarom mensen nou een shell willen hebben is voor IRC.

Mijn vraag is dus gewoon heel duidelijk: Zijn er nog andere redenen waarom mensen een shell kopen?
dat zeg ik toch...
Pagina: 1