i/o error bij opstarten schijf

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik wordt er echt helemaal gek van...
Ik heb hier een 1.28 GB seagate HD liggen. Deze moet ff in een iets oudere pc, een P100.
Nou wil het geval dat als ik opstart ik steeds deze error krijg:

I/O-fout
Vervang de diskette en druk op een toets

De harde schijf werkt perfect (ik heb w98 erop gezet op een andere pc), geen badclusters of wat dan ook. Ook de IDE-kabel werkt goed die erin zit, ook al gechecked. De jumpers zitten goed, die heb ik even van de seagate site afgehaald, hoe die moeten zitten, dus alles lijkt het het te moeten doen, alleen doet ie het niet :'(

Het erge is dat ie het wel heeft gedaan op die pc, alleen toen kreeg ik de cdromspeler niet aan de praat, dus heb ik w98 er maar ff opgezet in een andere pc, maar nu kom ik via dos of w98 opstartfloppies zelfs niet meer bij die HD op die P100 :(

Hij pakt de HD wel gewoon onder de bios, dat is geen probleem, geeft automatisch precies dezelfde gegevens aan als die op de HD zelf staan.

Plz! weet iemand hoe dit op te lossen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 21:41
Lijkt me dat de MBR niet helemaal oké is.

Probeer eens wat met sys c: te spelen (vanaf een msdos boot flop).

Verwijderd

Word ie wel herkend in de bios :? Misschien domme vraag hor.. maar je weet maar nooit ;) .

• Ed.
Op woensdag 17 april 2002 10:40 schreef Flipke het volgende:
Word ie wel herkend in de bios :? Misschien domme vraag hor.. maar je weet maar nooit ;) .
"Hij pakt de HD wel gewoon onder de bios, dat is geen probleem, geeft automatisch precies dezelfde gegevens aan als die op de HD zelf staan."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, ik kan me twee dingen voorstellen..

Misschien had die drive op de andere machine andere parameters in de bios staan, zodat met de huidige parameters de hele indeling niet meer klopt.. Misschien kun je dat nog eens controleren (en als dat zo is, dan in de bios dezelfde parameters instellen!).

En verder de vraag of je parititie wel actief staat?

• Ed.
Dat eerste ga ik zo ff bekijken, thx.

Alleen het is toch automatisch zo dat de partitie actief is als er w98 op staat?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55
Op woensdag 17 april 2002 10:54 schreef Rolex het volgende:
Alleen het is toch automatisch zo dat de partitie actief is als er w98 op staat?
Eigenlijk wel jah, maar er kan altijd iets misgaan.
Check gewoon es met Fdisk, en zoals genoemd: speel anders es wat met Sys C: :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Ed.
Met fdisk heb ik de partitie al een x leeggegooid, en er weer een nieuwe aangemaakt. Toen deed ie het wel goed,

nouja, ik zal nog maar es een x kijken of ie wil werken dan als ik op die P100 met fdisk de zooi weer ff leeggooi

[Edit]
AH! Ik zie het probleem al! Als ik nu in fdisk de partitiegegevens bekijk, zie ik bij systeem: UNKNOWN staan. Dit moet natuurlijk fat32 zijn.

Iemand enig idee hoe dit nou te veranderen? (of moet ik nu werkelijk met fdisk 'em weer leeggooien en w98 er weer opnieuw opzetten?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Gebruik je toevallig twee verschillende versies van windows/fdisk?
Windows 95 eerste editie ondersteunt namelijk alleen fat16 en geen fat32.
Vandaar dus "Unknown"
Wat ook zou kunnen is dat je nieuwe pc een andere indeling detecteert dan je oude pc.
Hierdoor herkent je oude pc niet de partitie die is aangemaakt door je nieuwe pc.
Misschien kan je de partitie opnieuw aanmaken, maar dan op je oude pc.
Ziet je oude pc trouwens wel de juiste grootte van je harddisk?
Anders even een bios update doen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1