[VB.NET] adodc en databoundcontrol *

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb Visual Studio.NET geinstalleerd gisteren, omdat deze wel samenwerkt met WinXP en dat deed versie 6 niet.

Nu wil ik met deze versie een database connectie opzetten en dat lukt allemaal wel, door middel van een OleDBconnection of met behulp van de service explorer. Dit werkt allemaal volgens behoren. Met een olejetengine 4.0.

Nu wil ik dit net zoals in VB 6 koppelen aan een adodc (soort database scrollbalk) in combinatie met een databoundcontrol (Zelfde weergave als een access tabel). Maar ik kan de adodc balk nergens meer vinden en in de msdn help staat er ook niks over.

Wie weet wel hoe ik dit weer voor elkaar moet krijgen. En verder is het mogelijk om een app.path connectie te maken door in het begin aan te geven waar de data van de programma's staat zodat als je alles compileerd alles nog gewoon werkt. Want nu staat er nog steeds E:\blablablablabla. En dan werkt het niet. MIsschien dat dit ook al vernieuwd in in het .NET.

Misschien dat iemand op 1 van deze 2 dingen al een antwoord heeft, aangezien het >NET toch nog redleijk nieuw is ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
VB != VB.NET

Denk maar niet dat je even gemakkelijk in VB.NET een programma zult kunnen bouwen als je gewend was in VB. VB.NET is Object Oriented en gebruikt de .NET class libraries. Er staat een heel leerproces voor je neus...

In .NET wordt er geen gebruik gemaakt van ADO maar van ADO.NET

https://fgheysels.github.io/

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Op http://www.gotdotnet.com staan voorbeelden voor het connecten van een database... .Net werkt voortaan met Datasets, en niet meer met Recordsets. Cursors bestaan dus niet meer... Anywayz, check die site eerst maar even.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• BSeB
OKido, ga hem effe checken

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

mulder

ik spuug op het trottoir

Op woensdag 17 april 2002 10:34 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Ik heb Visual Studio.NET geinstalleerd gisteren, omdat deze wel samenwerkt met WinXP en dat deed versie 6 niet.
Euuuhm, laat het even duidelijk zijn dat versie het bij jou dus niet doet onder XP. Heb je alle SP's geinstalleerd?

oogjes open, snaveltjes dicht

• BSeB
Op woensdag 17 april 2002 10:57 schreef Don Facundo het volgende:
Euuuhm, laat het even duidelijk zijn dat versie het bij jou dus niet doet onder XP. Heb je alle SP's geinstalleerd?
Ja ik had sp5 geistalleerd, maar toch heb je bij een connectie maken een fout houden en nog wat andere problemen.

Verwijderd

Visual studio 6 draait prima onder XP hoor :?

• BSeB
Dat kan, maar bij mij dus niet, maar dat geeft niet. >NET is ook wel gaaf om te zien. Is alleen even doorhebben hoe alles werkt. En dat is meer werk dan je dnekt.

• whoami
Op woensdag 17 april 2002 11:13 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Dat kan, maar bij mij dus niet, maar dat geeft niet. >NET is ook wel gaaf om te zien. Is alleen even doorhebben hoe alles werkt. En dat is meer werk dan je dnekt.
Ik denk dat je het een beetje onderschat. 'Even doorhebben hoe het werkt' zit er niet in, zeker als je geen achtergrond hebt in OO. Ik denk dat het een beetje meer werk zal zijn dat dat jij denkt.

• BSeB
Op woensdag 17 april 2002 11:13 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
En dat is meer werk dan je denkt.
Wat zei ik hier!!!????

• BSeB
Dit zuigd, dit gaat nooit zonder goede voorbeelden net zoals bij VB6 is een goed boek een must. Wat ik dan dnek ik maar ga aanschaffen.

• whoami
zo zie je maar.

Pagina: 1