Toon posts:

[@home] 2e ip doorlinken via hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt, en tig topiss doorgelezen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer,

mijn vraag:
heeft er iemand hier @home, die voor mij even een kopietje kan maken van de volgende pagina:
[url="http://www/V3/tabhelp/manual/netaddress/netaddress.htm#setup"]http://www/V3/tabhelp/manual/netaddress/netaddress.htm#setup[/url]
en deze even te mailen naar mijn email adres :
*********@****(hoeft niet meer en bedankt!!!)

daarop staat hoe ik het moet aansluiten via een hub, ik heb al een hoop topics doorgelezen, maar aangezien ze overal iets anders zeggen heb ik het liefst nu de handleiding van @home zelf, helaas heb ik nu geen pc die op @home portal ken komen.

Alvast hartstikke bedankt!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

Bjorker

Cadillacs rule!

hmmm sorry link lijkt niet te kloppen:
Sorry!
De pagina waarnaar je zoekt is tijdelijk onbereikbaar of staat niet meer online. Je kunt terugkeren naar de portal door hier te klikken.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
nee de reden dat die het niet doet is hoogstwaarschijnlijk omdat je geen @home hebt,

als je wel @home hebt, dan moet ik een kopietje hebben van de handleiding om 2 pc's via een hub aan het internet te koppelen

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op woensdag 17 april 2002 09:54 schreef Enfermidade het volgende:
nee de reden dat die het niet doet is hoogstwaarschijnlijk omdat je geen @home hebt,

als je wel @home hebt, dan moet ik een kopietje hebben van de handleiding om 2 pc's via een hub aan het internet te koppelen
Volgens mij heb je een oude link, dat www/ bestaat niet meer, is nu gewoon start.home.nl geworden.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik heb hem nu wel. Zit effe te kijken hoe ik hem voor je in zijn geheel kan saven. Of heb je voldoende aan de tekst met de plaatjes er los bij?

Nope

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
Bjorker had wel gelijk :) Die url geeft idd een heuze 404 error.

In ieder geval ik heb de juiste info al voor je gevonden. Check ff je mailbox en dan zul je een zip file aantreffen met de juiste instellingen.

suc7 ermee!

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik doe het wel als ik thuis ben. Sjek inderdaad ook nog ff http://start.home.nl
Zover ik weet moet je gewoon je netwerk aanluiten op de hub en in een van je hubpoorten je RJ45 UTP kabel duwen die van je modem af komt.
Vervolgens iedere computer de zelfde naam geven alleen metéén verschil bij de eerste pc moet er A staan de 2e B enz. (ik verzin nu een naam)

CJ74587-A
CJ74587-B
CJ74587-c

zover ik weet moet het zo (als je natuurlijk legaal de service bij @Home hebt verkregen :) *D )

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Zwaar relaxed Guys

ik hoop dat het nu gaat lukken en bedankt voor de rappe reacties!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

thunder8

Het gedonder begint weer.

Er zijn 2 mogelijkheden. Je hub/switch heeft een uplinkpoort. In dit geval sluit je de kabelmodem met een gewone UTP aan op de uplink van de hub. De PC's dan met een gewone kabel op de hub. 2de IP aanvragen et voila je kan internetten. Indien je hub/switch geen uplinkpoort heeft dan moet je tussen de modem en hub een crosslink kabel gebruiken.

Meer hoef je niet te doen.

Voordat @home deze mogelijkheid bood was het bij mij zo dat ik met 2 netwerkkaarten in mijn pc een gateway naar de modem creëerde. Dit werkte ook goed, alleen dan moest mijn PC altijd aanstaan (wat ie ook altijd is) Echter de setup met een hub/switch heeft het voordeel dat het de gatewayPC niet verder belast en je gewoon aan deze PC kan werken/tweaken/onderhoud plegen zonder dat de ander er last van heeft.

Hou er alleen rekening mee dat @home helaas de upload niet verhoogd met meerdere aangemelde systemen. Je deelt dus die 16KB/s met 2 of 3 PC's :( Het gerucht gaat trouwens dat we binnenkort voor de extra ip's moeten betalen. Dus zo snel mogelijk die nodige extra Ip's aanvragen anders kost je dat ook 25 gulden extra per aanvraag......

Suc6

PSN-ID: Thunder76nl

Verwijderd

Topicstarter
hetis me gelukt, crosslink vanuit de modem naar me hub en 2 straights door naar boven

400kb downsnelheid van de ms site gisteren voor sp2

niet te klagen :)
Pagina: 1