Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
reality is for people with no imagination
En natuurlijk heb je het ook met onbekende muziek, anders zou je nix leuk vinden, je hoort alles immers ooit een eerste keer.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Tja, de man wist waar hij over song...
Mare ik denk ook dat herrinneringen en muziek hele sterke emoties te weeg kunnen brengen. Iig bij mij wel
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik ben erg ook van overtuigt dat muziek je gevoel kan sturen. Als ik bijvoorbeeld depresieve muziek opzet (Nirvana om maar een voorbeeld te noemen) dan ga ik me na een tijdje ook slechter voelen. Zet ik positieve muziek op (Bv Yes
Aan de andere kant moet ik erbij zeggen dat dit voor mij zo werkt. Ik ken ook genoeg mensen voor wie muziek minder belangrijk is. Ze hebben de hele dag 3fm opstaan en vinden het allemaal wel goed zo.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Verwijderd
hetzelfde heb ik ook bij sommige liedjes die echt bij de vakantie horen ofzo.
Verwijderd
Ik zette bijvoorbeeld vandaag een cd op en ik kreeg ineens allemaal flashbacks naar de afgelopen vakantie in Frankrijk...
PS: Ja, ik ben nieuw hier !
Een diepe bass klinkt ontzettend imposant en straalt gewoon een vorm van macht uit terwijl een hoge fluit meer vrijheid en fragililiteit uitstraalt (weet het nederlandse woord niet voor fragile.. das toch te erg voor woorden
[nederlandse betekenis herinner]
Kwetsbaarheid!!!
[/nederlandse betekenis herinner]
Vooral de oude klassieke muziek is geschreven op/voor het oproepen van emoties. Je kunt in een muziekstuk een luisteraar van heel erg blij naar heel erg triest brengen puur door 1 of 2 toonhoogtes in een akkoord te veranderen (blue notes en dergelijke zijn heel erg goeie voorbeelden).
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Zo heb ik een cd die ik koppel aan een vakantie in Spanje (nee niet in Salou of zo) --> Tommy - The Who, en een cd die ik de twee nachten van het leren van mijn Grieks examen heb gedraaid daaraan (ben naam cd kwijt). Ik heb overigens altijd muziek aanstaan, zou echt niet zonder kunnen.
Jag
Nu was ik zaterdag in de Lord in Meppel en ik was in de eerste instantie hartstikke moe (vroeg opgestaan en hele dag werken). Maar ze draaiden vette populaire housemuziek. Ik heb me de hele avond geen moment verveeld, en ben tot het uiterste einde gebleven.
Verwijderd
* Gulpener heeft een tijdje over deze vraag nagedacht, en kon eigenlijk geen geschikt antwoord bedenken...
* Gulpener vraagt zich bijvoorbeeld af waarom hij in love is met Techno en een godsgloeiende hekel heeft aan gitaar muziek (....?!)
Volgens mij is dat laatste onbewuste conditionering. Het kan niet dat mensen een "godsgruwelijke teringhekel" aan een bepaalde stijl muziek hebben. Niet mooi is wat anders, maar "godsgruwelijke teringhekel" is een overdreven statement. Komt misschien door de vrienden waarmee je op(ge)groeid (bent). Het is vaak dat daardoor (onbewust) een bepaalde "mening" ontstaat.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Wel is in een voetbalstadion geweest waar 10000 mensen you never walk alone zingen? Daar krijg je dus echt de rillingen van zo mooi
Kijk eens naar de stammen in de Amazone en in Africa. Die mensen leven erg diep in de jungle en maken met z'n allen muziek.
Het is zo dat muziek een gevoel van samenhorigheid teweeg brengt. Zo zal je bijvoorbeeld bijna nooit horen dat er op festivals ongeregeldheden uit de hand zijn gelopen. Als je als mensen allemaal hetzelfde mooi vind, dan zit er in al die andere personen waar je op dat moment mee samen bent iets wat jullie verbindt. De muziek dus in zo'n geval. En als je je verbonden voelt met mensen, voel je je prettiger (ikke tenmiste).
Vandaar misschien dat dat tweaken hier met z'n allen zo lekker gaat.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
De manier waarop het tempo op het hartritme aansluit bepaald ook heel sterk de emotie die het oproept. Een laag ritme is kalmerend en werkt in op diepe emoties, terwijl een snel ritme meer invloed heeft op 'snelle' emoties zoals plezier of kwaadheid.
De klanken bouwen om het ritme heen en completeren het ritme met een verhaal, met spannings effecten. Over de manier waarop klanken emoties opwekken is geloof ik nog nooit iemand het echt eens geworden, maar men vermoed dat het veel gelijkenis vertoond met spraak. (hoog = veel emotie, laag = rustig, schel = opwindend, monotoon = dwingend, etc.)
Toch hangt uiteindelijk alles af van de mensen die de muziek maken, de human-touch. En dat is wat ik nou de magie van muziek noem.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:58 ]
Dit topic is gesloten.
![]()