Hauppauge WinTV blauw scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Mijn Wintv Theatre zorgt voor een blauw scherm, zodra ik het icoon aanklik.
Het vreemde is als ik de kaart opnieuw installeer, doet hij het op zich goed (het geluid doet het dan af en toe niet).
Hij doet het dan idd goed, zolang ik maar niet opnieuw opstart, want dan is het afgelopen, zodra ik het icoon aanklik is er direct een blauw scherm:

***stop 0x000000008e 0xc0000005, 0xf96a0100, 0xbac8785c, 0x00000000)***
*** Hwcbt8xx.sys-address F96a1dd base at f969b000, datestamp 3c7f1331***

Ik heb de kaart al vrij lang, altijd zonder problemen kunnen gebruiken. Nu gebruik ik heb niet zo heel vaak, dus weet ik eigenlijk niet wanneer het probleem ontstaan is.
Ik heb sinds een maand een nieuw mobo, of het daar aan ligt? Hij geeft geen irq probleem aan volgens mij?
Uiteraard heb ik verschillende drivers (wdm) al uitgeprobeerd, en de daarbij behorende applicatie software, zoals aangegeven op de website van Hauppage. Ook de laatste 4in1 drivers.

Ik zal de gebruikte hardware van de slots aangeven, van boven naar onder:
AGP Asus V8200 met detonator 28.32 (kan het hier iets mee te maken hebben??)
PCI: Ovislink netwerk kaart
Terratec DMX 6 fire (misschien een probleem vanwege het geluid?)
Creative DXR3 mpg kaartje
Adaptec 2940 U2W SCSI controller
Hauppauge WinTV theatre.

Oja, ik heb sinds een korte tijd een nieuwe monitor, kan daar toch ook niets mee te maken hebben? Resolutie of zo, ik ben overgestapt van een 17 inch naar een 19 inch met een andere resolutie.

Zoals ik al zei, als ik van de kaart alle drivers verwijder, en dan opnieuw installeer, doet hij het wel, totdat ik de computer opnieuw opstart :(

Wie kan mij helpen, in de search kan ik niet iets vinden dat hierop lijkt.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Hmm, ik heb hetzelfde mobo en dezelfdde tv kaart, maar dan met fm.
Onder windows doet hij het nog altijd niet behoorlijk (oa geen geluid), maar daar kom ik niet meer de laatste tijd, onder linux werkte het boeltje in 1x.

Ik heb onder win(98se) nog altijd geen geluid, en meestal als ik 'm probeer(-de) op te starten, gaf hij aan dat de driver al in gebruik was,.. na een paar keer herstarten (van het progje, niet win) lukte het dan vaak wel.
Toen ik dat geluid nog niet opgelost kreeg (bleef stil, heb de hifi direct aan de tv-kaart audio-output gehangen, die normaal via je audio line in gekoppeld moet zijn, en daar kwam ook niks uit) heb ik win98se maar opnieuw geinstalleerd.
Helaas ook geen oplossing... zelfde toestand.

Met het mobo (a7v333) kan je je IRQ's precies kiezen per slot, of vrijmaken in elk geval, zo heb ik 'm een apart IRQ kunnen geven, had ik daar in elk geval geen conflict.

Heb je win opnieuw geinstalleerd sinds je je nieuwe mobo hebt? Lijkt me wel aan te raden.

Het lijkt me niet aan de monitor te kunnen liggen, voor de rest: haal alles wat niet nodig is eruit (dus afgezien van je video en evt audio kaart) en kijk hoe het dan loopt.
Dan 1 voor 1 terugplaatsen...

Als je je videokaart verdenkt, probeer dan eens een andere (als je die kunt regelen, uit een andere compu oid.).

(Oh ja, ik wilde toch al overstappen op linux, dus dit was voor mij een extra push, daar heb je met het juiste progje meteen echt volbeeld... maar dat is natuurlijk geen oplossing, als je daar geen tijd/zin in hebt...)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 09:58 schreef aRTee het volgende:
Het probleem van het geluid is precies zoals ik dat ook heb, een paar keer opnieuw WinTV opstarten, of zappen, en dan opeens is het geluid er wel :?

Op de grafische kaart draait wintv altijd al heel goed hoor, maar misschien de driver/detonator of zo, ik ga de ASUS driver maar eens terugplaatsen.
Als het meezit komt er zeer binnenkort een nieuwe grafische kaart, als de drivers van ASUS, of eventueel andere suggestie's geen oplossing bieden, probeer ik het dan ook nog wel een keer.

Ik heb XP niet opnieuw geinstalleerd, de computer loopt verder echt perfect, geen probleem verder.
Misschien is dat wél de oplossing, maar ik probeer het eerst nog ff liever op een andere manier...als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik ga idd wel eens proberen zonder de andere kaarten, voor zover dit mogelijk is, want de SCSI kan ik niet eruit halen :P want daar staat XP op.

Wat Linux betreft, heb ik eens gedownload, en geinstalleerd Red Hat 7.2, kreeg mijn netwerkkaart niet aan de gang, weer verwijderd, want daar gaat me te veel tijd in zitten, ik vindt het best ingewikkeld hoor :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Heeft verder niemand een (eventuele :P ) oplossing??

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmmm. Hetzelfde probleem heb ik ook:

Heb dezelfde WinTV Theatre (+FM) en Asus A7V333 moederbord.
Kreeg ook na opnieuw opstarten blauwe scherm wanneer je het programma opstart.

Heb ook de kaart van slot gewisselt, geen resultaat.
Probleem met het geluid is dat deze na een tijdje wegvalt, en niet meer terugkomt. Alleen door te rebooten geloof ik

Volgens mij is het een probleem met de drivers, heb ook andere/eerdere driverversies geprobeerd. Geeft ook aan dat de TV-kaart niet aanwezig is. heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Heb wel gewisselt tussen Windows XP en 2000, maakte weinig uit.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 18:55 schreef Scapa Flow het volgende:
Hmmm. Hetzelfde probleem heb ik ook:

Heb dezelfde WinTV Theatre (+FM) en Asus A7V333 moederbord.
Kreeg ook na opnieuw opstarten blauwe scherm wanneer je het programma opstart.

Heb ook de kaart van slot gewisselt, geen resultaat.
Probleem met het geluid is dat deze na een tijdje wegvalt, en niet meer terugkomt. Alleen door te rebooten geloof ik

Volgens mij is het een probleem met de drivers, heb ook andere/eerdere driverversies geprobeerd. Geeft ook aan dat de TV-kaart niet aanwezig is. heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Heb wel gewisselt tussen Windows XP en 2000, maakte weinig uit.
Dus is het in principe niet de hardware zelf, anders zou het wel heel erg toevallig zijn. Want ik heb nog een kameraad gevraagd, en die had hetzelfde probleem, weliswaar niet met de zelfde kaart, maar ook een probleem onder winXP.

Misschien dat er toch nog iemand met een oplossing komt?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Het zal ook aan je bios instellingen kunnen liggen, bij advanced power managment, tenminste bij pineacle t.v. kaartjes ligt daar meestal het probleem :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 20:44 schreef djexplo het volgende:
Het zal ook aan je bios instellingen kunnen liggen, bij advanced power managment, tenminste bij pineacle t.v. kaartjes ligt daar meestal het probleem :?
Daar heb ik nooit naar gekeken, heb je daar een omschrijving voor, ik bedoel wat wel/niet aan/uit mag/moet?
Want dat wil ik natuurlijk heel erg graag proberen :P

Pagina: 1