Toon posts:

Flash Advance cartridges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel al een 64M en een Flash Advance linker gekocht bij Lik-Sang, en ik ga nog een GBA + 256M cartridge bijkopen. Ik heb alleen begrepen dat er een nieuwe versie van de cartridges is uitgebracht, namelijk de Pro versie.
Weet iemand precies wat het verschil is tussen de oude en die Pro versie??

Als je bij lik-sang bestelt krijg je deze:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/gba-fa256m.jpg $179,-

Als je hier koopt krijg je deze:
Afbeeldingslocatie: http://202.60.224.104/images/fa256.jpg $147,-

Zijn deze nou hetzelfde, alleen ander merk, of is de één pro en de andere de oude cartridge?

Verwijderd

Topicstarter
is er helemaal niemand die dit weet :'(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

hoeveel spellen krijg je daar op eigenlijk :)?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 20:28 schreef FastBunny het volgende:
hoeveel spellen krijg je daar op eigenlijk :)?
Hmm niet de reply waar ik op zat te wachten, maar ik kan t je wel even vertellen. De kaart is 256 Mbit, spel 32Mbit of 64Mbit, elke combinatie is mogelijk. 4 - 8 spellen dus.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 22:57

admiral866

The King Personality Disorder

even een vraagje tussendoor:
Dit is toch niet helemaal legaal?

Ik bedoel je kan er ook roms vanaf het internet mee erop zetten.

Niet dat ik dit topic niet goed vind ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>GT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 08:34 schreef admiral het volgende:

Is volkomen legaal joh >:)
Deze gozer backupped zijn spelletjes, en zet ze op 1 zo'n cartridge zodat zijn originele spelletjes niet beschadigen... Am I right?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 18 april 2002 08:11 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Hmm niet de reply waar ik op zat te wachten, maar ik kan t je wel even vertellen. De kaart is 256 Mbit, spel 32Mbit of 64Mbit, elke combinatie is mogelijk. 4 - 8 spellen dus.
ja hehe sorry maar vroeg het me af :)
Wil misschien ook een GBA kopen en leek me wel handig als je al je spellen mee kan nemen op 1 cartridge. Kan je dan ook je eigen spellen kopieren via de pc ofzo en hoe werkt zowiezo dat gedoe ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

dingen als GameBoys en aanverwante zaken in Spielerij:

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Op donderdag 18 april 2002 10:23 quote athlonkmf het volgende:

dingen als GameBoys en aanverwante zaken in Spielerij:
haha, nog 1 ;) zal deze ook weer zonder slotje hier mogen blijven? >:)

maar als je die spellen op je comp wil zetten moet je nog weer een speciaal apparaatje hebben waar je cartridge in gaat en met een kabeltje naar de printer poort oid,.. dan kan je op dat ding schrijven en orginele cartridges "rippen"... Ik weet niet of dat ding er standaard bij zit..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:47 schreef DeaT het volgende:

[..]

haha, nog 1 ;) zal deze ook weer zonder slotje hier mogen blijven? >:)

maar als je die spellen op je comp wil zetten moet je nog weer een speciaal apparaatje hebben waar je cartridge in gaat en met een kabeltje naar de printer poort oid,.. dan kan je op dat ding schrijven en orginele cartridges "rippen"... Ik weet niet of dat ding er standaard bij zit..
Uiteraard gebruik ik dit ding alleen om te backuppen O-)

Even voor de duidelijkheid, je koopt dus meestal een setje waar een linker, adapter, paralelle kabel en een cartridge in zit. Er zijn zoals ik in mijn eerste post al noemde meerdere merken, maar ze zien er allemaal ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/fa-64mset_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/fa-128mset_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/fa-256mset.jpg

Maar goed niemand die dus van een pro versie heeft gehoord?

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

eviltweaker

DDPEEKIW

Het zijn allebei pro kaartjes er zijn namelijk van de 256 versies alleen maar pro kaartjes verkrijgbaar.

DDPEEKIW

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:55 schreef eviltweaker het volgende:
Het zijn allebei pro kaartjes er zijn namelijk van de 256 versies alleen maar pro kaartjes verkrijgbaar.
Aha bedankt, dan neem ik gewoon de goedkoopste. Maar weet jij ook wat het verschil is, bij een 64M dan, tussen een oude en een pro?

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

eviltweaker

DDPEEKIW

Ja de oude moet je vaker patchen tegen crashes en ook voor de savegames hoef je bij de pro niet meer te patchen.

Ik heb zelf ook die goedkope en die werkt perfect nog geen problemen mee gehad.

DDPEEKIW

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dus als ik het goed begrijp kun je je spellen naar je PC kopieeren en er dan vervolgens meerdere op zo'n herschrijfbare cartridge zetten?

- Hoe kies je dan welk spel je wilt spelen?
- Kun je de cartridges als verwisselbare schijf gebruiken?
- Kun je je eigen software voor de GBA schrijven?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op donderdag 18 april 2002 12:55 schreef eviltweaker het volgende:
Inderdaad, dat klopt.
Ik heb de bovenste en dat is ook een pro ding volgens LittleWriter
ene btw. die 2 kaartjes zijn 100% gelijk alleen zit er een ander stikkertje op :)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 18 april 2002 16:02 schreef Johnny64 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je je spellen naar je PC kopieeren en er dan vervolgens meerdere op zo'n herschrijfbare cartridge zetten?

- Hoe kies je dan welk spel je wilt spelen?
- Kun je de cartridges als verwisselbare schijf gebruiken?
- Kun je je eigen software voor de GBA schrijven?
- Via een menu dat verschijnt als de GBA opstart.
- Weet niet precies wat je hiermee bedoelt.
- Ja.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• BlackMage
Op donderdag 18 april 2002 13:12 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Aha bedankt, dan neem ik gewoon de goedkoopste. Maar weet jij ook wat het verschil is, bij een 64M dan, tussen een oude en een pro?
Die oude 64 is zo groot als een GB-Color cardridge en is gewoon zwaar bagger. Alle spellen moeten gepatched worden omdat de datadoorvoer aan de gba niet snel genoeg is ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:07 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Die oude 64 is zo groot als een GB-Color cardridge en is gewoon zwaar bagger. Alle spellen moeten gepatched worden omdat de datadoorvoer aan de gba niet snel genoeg is ofzo
Ik kreeg de indruk dat daarna nog weer een nieuwe is gekomen (Pro ?), omdat LittleWriter zegt dat ik een Turbo 64M heb, terwijl mijn cartridge wel zo'n kleine is (~0,5 cm boven uit). Ook maken ze op deze site onderscheid in Turbo en Pro.

//edit
Volgens mij begin ik dit verhaal nu een beetje te vatten. Die oude 64M (net zo groot als GB-cartridge) en Turbo 64M hebben maar 128 kB sram, verdeelt in stukjes van 64kB. De nieuwe Pro kaartjes hebben 256kB sram, verdeeld in stukjes van 8 kB.

Het grote voordeel is dat de nieuwe Pro kaartjes dus geen sram geheugen verspillen als een spel bijvoorbeeld maar 32k sram nodig heeft. Dit aangezien de meeste commerciele spellen of 32k of 64k sram nodig hebben.

Kan iemand dit bevestigen?

• BlackMage
Op donderdag 18 april 2002 18:45 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Ik kreeg de indruk dat daarna nog weer een nieuwe is gekomen (Pro ?), omdat LittleWriter zegt dat ik een Turbo 64M heb, terwijl mijn cartridge wel zo'n kleine is (~0,5 cm boven uit). Ook maken ze op deze site onderscheid in Turbo en Pro.

//edit
Volgens mij begin ik dit verhaal nu een beetje te vatten. Die oude 64M (net zo groot als GB-cartridge) en Turbo 64M hebben maar 128 kB sram, verdeelt in stukjes van 64kB. De nieuwe Pro kaartjes hebben 256kB sram, verdeeld in stukjes van 8 kB.

Het grote voordeel is dat de nieuwe Pro kaartjes dus geen sram geheugen verspillen als een spel bijvoorbeeld maar 32k sram nodig heeft. Dit aangezien de meeste commerciele spellen of 32k of 64k sram nodig hebben.

Kan iemand dit bevestigen?
Ja maar daar heb je toch nix aan op een 64m kaart omdat je max. 2 spellen er op kan zetten en een spel kan max. 64kb zijn.
Als je een 256 hebt dan kan je oneindig spellen er op zetten (totdat je kaart vol is) dus moet je elke kb die je kan redden met saves ook redden omdat je maar 256 kb hebt voor saves.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op donderdag 18 april 2002 08:34 schreef admiral het volgende:

Een flash advance is net zo illegaal als een cd-writer.. Verder is er geen verschil tussen de verschillende 256mb kaartjes.. Ze zijn allemaal hetzelfde.. Het beste kan je imo bij cd64.com bestellen, die zijn ook het goedkoopste..

Hoef je ook geen importkosten te betalen als je het slim doet.. Had mn hele flash advance 256mb pakketje voor bijelkaar iets meer als 400 gulden... Voor meer tips kun je even zoeken, zijn al eerder een aantal topics over geweest...

Zoektips: Flash Advance, Copybox

[topic=172409/1/50]
[topic=184647/1/50]
[topic=324829/1/50]
[topic=351068/1/50]
[topic=456930/1/50]

Misschien dat je hier nog iets aan hebt..

• admiral866
  • Laatst online: 28-01 22:57

admiral866

The King Personality Disorder

thx,
maar blijf het wel vaag vinden.
Ik heb ergens een keer gelezen dat nintendo dit niet goedkeurt. En daarom zou het dus illegaal zijn.
En zo'n flashlinker is over het algemeen niet in de speelgoedwinkel te koop volgens mij.

• BlackMage
Op dinsdag 23 april 2002 15:12 schreef admiral het volgende:
thx,
maar blijf het wel vaag vinden.
Ik heb ergens een keer gelezen dat nintendo dit niet goedkeurt. En daarom zou het dus illegaal zijn.
En zo'n flashlinker is over het algemeen niet in de speelgoedwinkel te koop volgens mij.
Nintendo vind dit inderdaad niet goed lijkt me alleen hun probleem is dat het NIET illegaal is. Er word geen spul gebruikt dat gecopyrighted is bij hun.
En zoon ding is niet te koop in een speelgoed winkel omdat:

1. Iedereen zoon ding ging kopen een geen spellen meer
2. Die dingen te duur zijn voor de gem. gamer.
Pagina: 1