Creative Audigy..... Surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 21:31
Ik heb win2000 en heb de search al gebruikt maar dit gaat bijna altijd over xp, nu heb ik dus t probleem dat ik via analoog wel voor en achter geluid krijg maar via digitaal niet, als ik digitaal gebruik krijg ik alleen voor geluid en niet achter, ook niet met de bijgeleverde demo proggies (voor 5.1 geluid). Als ik 5.1 inschakel krijg ik zelfs helemaal geen geluid. Ik heb ook al geprobeert om het ac3 decoderen van de kaart uit te zetten maar dit heeft ook geen zin.

/edit
Bedankt allemaal voor de goede info, alles werkt nu
en ik zie nu ook dat ik zo slim ben geweest om het hoofdtopic dat bovenaanstaat over het hoofd heb gezien |:(
/edit

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 11:17
Heb je al wat met de drivers geprutst?

W2K is meer voor prof. gedoe, en die mensen willen geen audigy denk ik eigelijk.

• maddog_rvo
Jep ik heb met drivers geprutst ja, ga vanavond de nieuwste proberen, maar ik denk niet dat die werken want een maat van mij heeft exact hetzelfde probleem.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 10:04 schreef Jesse het volgende:
Heb je al wat met de drivers geprutst?

W2K is meer voor prof. gedoe, en die mensen willen geen audigy denk ik eigelijk.
Wat een bullcrap ;) nofi.
Altijd windows 2k en nu xop rofi's gedraaid en ik wil dus echt wel surround hey ;) Dat heeft echt niets met het Os te maken! :D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 17 april 2002 10:43 schreef Flipke het volgende:

[..]

Altijd windows 2k en nu xop rofi's gedraaid en ik wil dus echt wel surround hey ;) Dat heeft echt niets met het Os te maken! :D
eheh.. hij bedoelt zeker, als je het legaal zou kopen die win2k dat et geen prijzen zijn voor thuisgebruikers en meestal wil je in je bedrijf geen audigy's

OF het worden cheap ass AC97 ofzow of het worden pro tools heheh :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is weldegelijk veel vaker langsgekomen. Jammergenoeg heeft iedereen er altijd hele spannende ideeen over heeft die half/niet/amper kloppen.

Het punt is: door je digitale kabel kan je alleen stereo geluid of AC3 (meerkanaals) geluid laten gaan.

Maar dat AC3 geluid is alleen "AC3-pass through", wat inhoudt dat je een DVD bron (of een divx met AC3) moet gebruiken en dat de geluidskaart het dan doorstuurt.

Met spelletjes/mp3/divx-zonder-AC3/alle andere gewoon stereobronnen heb je gewoon 2 kanaals geluid uit je digitale uitgang omdat de SBlive of audigy dit niet kan encoden.

Die 5.1 testproggies testen de analoge uitgangen van de kaart. Als je dus meerkanaals geluid wil, zal je het via de analoge aansluitingen aan moeten sluiten. Als je een 5.1 versterker hebt, kan je dat doen door de analoge 5.1 ingang te gebruiken.

Wees niet bang voor "mindere kwaliteit" want dat is echt zo extreem minimaal. Alleen voor AC3/DTS decoderen van digitaal DVD/film geluid heb je die digitale aansluiting echt nodig. En je kan ze ook alletwee tgelijk aangesloten laten.

Wil je echt perse alleen digitaal aangesloten geluid, dan zal je op je versterker een surroundprogramma moeten aanschakelen die dat doet.

<hr>
er is een uitzondering waarbij meerkanaals (niet AC3/DTS) geluid wel via de digitale aansluiting kan lopen, en dat is als je een speciaal speakersetje van creative aansluit, die werkt dan goed samen met de bijpassende kaart en zal met AC3 en DTS gewoon dat gecodeerde signaal doorgeven en bij "normaal" stereo signaal, zal het 4kanaals doorgegeven worden, omdat die digitale uitgang dan als twee digitale uitgangen werkt (dubbel stereo). Maar dit is helemaal geen standaard, en werkt alleen met de Dolby Digital Creative speakersets (zodat je met één kabel én AC3 én EAX/4kanaals/livesurround kan beluisteren).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maddog_rvo
Ik ben het inderdaad na lang zoeken tegengekomen, maar hoe moet ik dan de dvd speler instellen als ik analoog 5.1 geluid wil (als dit wel kan)? Ik gebruik windvd, ik nl. al gehoord dat asusdvd 2000 niet werkt met deze kaart.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 11:17
Op woensdag 17 april 2002 10:43 schreef Flipke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen die W2K willen geen audigy willen :+ . W2K gebruiken serieuze mensen en die hebben of geen :) danwel supersimpel geluid of een geluidskaart waarbij de audigy volkomen verbleekt >:) .
(idd wat gitaarwerk zegt)

Maar dat is geen excuus dat et niet zou werken idd.

• NaWA
  • Laatst online: 17-12 23:36

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef maddog_rvo het volgende:
Ik ben het inderdaad na lang zoeken tegengekomen, maar hoe moet ik dan de dvd speler instellen als ik analoog 5.1 geluid wil (als dit wel kan)? Ik gebruik windvd, ik nl. al gehoord dat asusdvd 2000 niet werkt met deze kaart.
Door in je windvd programma in te stellen dat ie een s/pdif (oid) signaal naar de audigy stuurt, en bij de instellingen van de audigy aan te geven dat ie het s/pdif signaal moet decoden...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef maddog_rvo het volgende:
Je hebt het nu ineens over DVDschijfjes afpslen met 5.1 geluid? En je wil dat de Sblive 5.1 dat gaat decoderen?

Dat is toch echt een kwestie van je handleiding van winDVD proberen en in windows én in je speakerinstellingen van je SBlive software én in je DVD programma aan te geven/vinken dat je analoog 5.1 geluid wil hebben.

Gewoon instellingen dus. Daarover zou ik toch echt even gaan zoeken naar oudere topics daarover, kom je echt heel wat tegen:

[topic=420745/1/100]
[topic=278565/1/100]

Succes

Verwijderd

1. install SP2 <----BELANGRIJK

2. pak de drivercd, draai alles erop.

3. trek update ff van t web af, en voila. Wil je pass-through doen, ff vinkje in surroundmixer uitzetten en draaien maar.

en mijn punt, Win2k roelt als de nete, alles werkt en tis retesnel :) . Doe mij voor de komende 2 jaar maar mooi win2k

Verwijderd

uhmmm sorry hoor maar moet toch ff reageren op die CRAP die ik hier lees!

mensen die win2k gebruiken willen geen audigy!(heb zelf een live)
mensen die win2k gebruiken zij serieuze profs!

sorry maar waar zijn dan de mensen die win2k gebruiken omdat het lekker snel, stabiel loopt!! en bovenal niet al die onzin ingebakken zooi van xp heeft???

WIN2K regeert!:7

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:37 schreef Needforspeed het volgende:
uhmmm sorry hoor maar moet toch ff reageren op die CRAP die ik hier lees!

mensen die win2k gebruiken willen geen audigy!(heb zelf een live)
mensen die win2k gebruiken zij serieuze profs!

sorry maar waar zijn dan de mensen die win2k gebruiken omdat het lekker snel, stabiel loopt!! en bovenal niet al die onzin ingebakken zooi van xp heeft???

WIN2K regeert!:7
kijk met jou kan ik praten :P

ik wordt door me vrienden door gek verklaard omdak zeg dat XP zuigt

WIn2k+meuk van winME = Win XP

en dan wordt je voor gek verklaard dat een nieuwer product slechter zou zijn dan een voorganger. mijn antwoorden hierop:
1.marketing
2.omzet

:P win2k regeert, ook op geluidsgebied hoor. Draai het al anderhalf jaar naar volle tevredenheid icm een live, een audigy en een Hoontech Iphone. werkte allemaal perfect

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12 13:03
Op woensdag 17 april 2002 18:43 schreef neographikal het volgende:

[..]

kijk met jou kan ik praten :P

ik wordt door me vrienden door gek verklaard omdak zeg dat XP zuigt

WIn2k+meuk van winME = Win XP

en dan wordt je voor gek verklaard dat een nieuwer product slechter zou zijn dan een voorganger. mijn antwoorden hierop:
1.marketing
2.omzet

:P win2k regeert, ook op geluidsgebied hoor. Draai het al anderhalf jaar naar volle tevredenheid icm een live, een audigy en een Hoontech Iphone. werkte allemaal perfect
offtopic:
Ik ben dus 1 van die vrienden.
Jij vind XP zuigen omdat het bij jou niet "goed" draait. Dit laagt aan jouw pc want bij mij (en al je andere XP-vrienden :7 ) draait het pefect. Ten tweede onder Win2k kijk jij ook af en toen naar een BSOD. XP is denk ik wat gevoeliger voor jouw OC-geweld :? Wat jij dus eigenlijk doet is een generalisatie (je weet best wat dat is).

MacBook Pro 14" 2021

• NaWA
  • Laatst online: 17-12 23:36

NaWA

Hai, I Copy desu!

Het begint wel erg offtopic te worden nu :(

maddog_rvo: Is dat gelukt om dat zo in te stellen? Dat analoog 5.1 instellen.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:49 schreef paulmadejong het volgende:

[..]

offtopic:
Ik ben dus 1 van die vrienden.
Jij vind XP zuigen omdat het bij jou niet "goed" draait. Dit laagt aan jouw pc want bij mij (en al je andere XP-vrienden :7 ) draait het pefect. Ten tweede onder Win2k kijk jij ook af en toen naar een BSOD. XP is denk ik wat gevoeliger voor jouw OC-geweld :? Wat jij dus eigenlijk doet is een generalisatie (je weet best wat dat is).
ik zeg niet dat XP niet goed kán draaien, maar dat er gewoon een ongelofelijke hoeveelheid meuk in zit die gewoon snelheid kost(we zijn tweaker :) )

O ja aan OC-geweld ligt t niet. Lan, gozer naast me(sjoerd v elveren voor de liefhebbers :P ) win XP. geweldig zei die. 4 BSOD's in 1 dag,7 uur, 47 minuten....zonder OC btw..

win2k in mn zwaar opgevoerde bak geen enkele BSOD of error whatsoever.

win2k roeleert :) ontopic nu weer, ik zeg dat die jongen SP2 es opnieuw moet installen en daarna de nieuwste drivers

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12 13:03
offtopic:
Dit word mijn laatste.
Dit word een welles/niets verhaal tussen Neographikal en mij. Ik weet wat ik gezien heb. En dat XP bij jou niet draait (bij mij wel perfect) wil nog niet zeggen dat XP sux en 2K roeleert. Mijn 3dMark score is bij XP zelfs nog iets hoger dan 2K, dus snelheid verlies merk ik ook niet.
Persoonlijk vind ik 2K trager (opstarten van Windows zelf en andere zooi) Of je 2K of XP fijner vind is persoonlijk, maar om nou te gaan generaliseren?? :?

I rest my case.

MacBook Pro 14" 2021

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die win2K discussie is NOGAL offtopic. alsjeblieft hey...

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 19:48 schreef JvS het volgende:
Die win2K discussie is NOGAL offtopic. alsjeblieft hey...
neo @ ontopic, SP2 installen... :)

probeer dat eens en dan ff laten weten aub

Verwijderd

Hallo,

Vaak lees ik hier dingen op het forum, maar nu wil ik ook wat vragen.
Metteen in een heerlijk oud topic, maar het gaat wel exact over wat ik weten wil ;)

isteren heb ik een Creative Audigy zs2 gekocht, en een creative GD580 speakerset.

Deze netjes aangesloten, op de digitale lineout van de geluidskaart (SPDIF)

Zoals ik hier lees, kan je dan geen surround geluid gewoon krijgen.
Er zitten TEVEEL instellingsschermpjes bij de drivers, maar ik krijg het niet voorelkaar om in z'n 'testopstelling' 5,1 te krijgen. Je kan dan zo'n test doen dat je uit elke speaker omstebeurten geluid hoort.

Gisteravond werkte dat heel toevallig 1x tje wel, dat ik netjes uit elke speaker linksvoor, rechtsvoor enz. hoorde.

Als ik nu de test doe hoor ik alleen links en rechts voor, de andere 4 hoor ik niks....

Ik moet er even bij vermelden dat op de speakerset alleen digitale ingangen zitten voor 5,1 geluid, optisch en coaxiaal.

Maar gisteravond werkte het wel 1x.....
Ook gaat het lampje niet branden op de losse unit van de speakerset als er een DTS dvd inzit. (er zit een DTS encoder ed in de losse versterker van de speakerset.)

Weet iemand welke instelling het is? In windows kan je ook instellen dat je een externe encoder gebruikt op de SPDIF uitgang, dat is reeds ingesteld...

gisteren werkte die nog ;-)

Vast bedankt,
paul

Verwijderd

Hallo,

Het is reeds opgelost.
Alle originele drivers van creative, en andere ongein progjes verwijderd, en een perfect prog / driver geinstaleerd van maar 4 mb. Werkt en klinkt super, alles naar wens.

Adios
Pagina: 1