Toon posts:

CDrom werkt niet op Promise Ultra?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een cdrom aan die controller hangen, maar als er geen cd'tje inzit dan wil mijn pc niet eens opstarten.
Als er wel een cd inzit wordt de cdrom tijdens het booten soms wel en soms niet gedetecteerd.
In Windows werkt wel alles normaal.
In de eventviewer staat vaak de melding: scsi device didn't respond in time, ofzo.
Kan ik hier uit concluderen dat die controllers alleen voor hdd's zijn en niet voor cdroms?

Verwijderd

Test het met een andere cd-rom. Dan weet je het zeker

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 09:38 schreef KIP het volgende:
Ik heb dus een cdrom aan die controller hangen, maar als er geen cd'tje inzit dan wil mijn pc niet eens opstarten.
Als er wel een cd inzit wordt de cdrom tijdens het booten soms wel en soms niet gedetecteerd.
In Windows werkt wel alles normaal.
In de eventviewer staat vaak de melding: scsi device didn't respond in time, ofzo.
Kan ik hier uit concluderen dat die controllers alleen voor hdd's zijn en niet voor cdroms?
Het zou kunnen dat sommige cd-rom drives daar problemen mee hebben. Ik heb m'n cd-rom echter altijd aan de gewone ide-poorten hangen. Sneller als dat kunnen ze toch niet ;)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Nee die Promise controllers zijn niet bedoeld voor andere apparaten dan HD's. Weet zo ff geen linkje, maar het is al eens langsgekomen hier geloof ik.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje