Toon posts:

1 mailbox op 2 pc's???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het probleem dat ik 1 mailbox wil maken en dat ik die op 2 pc's kan openen met outlook. Tussen die twee pc's zit een netwerkje met winroute. pc1 is een me machine en pc2 een xp exemplaar. Ik wil dus voorkomen dat de mail over de twee pc's verdeelt staat. Ze moeten gesynchroniseert worden ofzo?

Verwijderd

ik weet niet OF het kan, maar in je register onder: HKEY_Current_USER --> IDENTITIES --> {B3D9A460-D7D4-11D3-BACC-A43E3FD8835F} --> Software --> Microsoft --> Outlook Express --> 5.0 en daar staat een registerwaarde Store root: met een verwijzing waar je Gegevens van Outlook staan. Probeer deze eens te wijzigen naar: \\pcnaam\share

zorg dan wel dat op de main pc die map: C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{B3D9A460-D7D4-11D3-BACC-A43E3FD8835F}\Microsoft\Outlook Express gedeeld is

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je kan ook gewoon aanvinken in je mail programma dat er een copy van de mail bv 7 dagen op de server moet bewaart worden.

Doe je dat op allebei dat kan je op allebei je mail binnenhalen want de mail is niet gedelete door je andere mailprogramma. ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

/me zegt imap protocol

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij outlook express kan je in het menu extra --> opties --> onderhoud --> archiefmap aangeven waar je mailbox staat. Daar kan je dus gewoon één van de twee computers instellen op een map op die PC en de andere via het netwerk. Moet je die map wel ff delen met schrijftoegang

edit:

|:( niet goed gelezen... ik zie dat er outlook staat ipv outlook express. Zal ook wel een soortgelijke optie inzitten, maar ik weet niet precies waar die staat

Verwijderd

Topicstarter
het is even klote dat ik nu niet bij die pc's zit. Maar die map delen gaat dacht ik niet. Althans daar heb ik ook al naar gezocht en niet gevonden.
Dat van dat register ga ik zeker proberen.
Hoe zit dat met IMAP? Ik had daar al wat van gelezen in de help van outlook maar ik heb geen idee hoe je dat instelt e.d.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:18 schreef gwystyl het volgende:

edit:

|:( niet goed gelezen... ik zie dat er outlook staat ipv outlook express. Zal ook wel een soortgelijke optie inzitten, maar ik weet niet precies waar die staat
|:( |:( ik ook niet :D

wat ik dus in het begin zei is hetzelfde als wat jij doet, alleen ik deed het rechtsreeks in het register, wist deze optie helemaal niet :P

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 17 april 2002 11:12 schreef Predator het volgende:
Je kan ook gewoon aanvinken in je mail programma dat er een copy van de mail bv 7 dagen op de server moet bewaart worden.

Doe je dat op allebei dat kan je op allebei je mail binnenhalen want de mail is niet gedelete door je andere mailprogramma. ;)
Het nadeel hiervan is dat, als je een aantal grote mailtjes krijgt je pop box volstroomt zonder dat je het weet en de berichten die er niet meer inpassen terug gestuurd worden... Je kan dan natuurlijk instellen dat als je meel op de andere computer ophaalt hij de meel wel weghaald uit de popbox. Maar dit is ook niet echt de oplossing die ik zoek (maar nu wel gebruik).

Ik ben er nog niet verder ingedoken omdat deze oplossing nou goed werkt voor mij maar niet helemaal is zoals het officieel hoort.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1