Ik wil laptop met WinXP Home verbinden via een switch met mijn desktop computer met Win2000 Pro (Intel Pro 100 netwerkkaart). Het probleem ligt bij mijn desktop compu. Deze geeft de melding "Network cable unplugged" terwijl deze er wel inzit. Ik heb de cable geprobeerd bij mijn laptop en dat werkte wel, dus de kabel is OK. Wanneer ik een diagnostisch programmaatje van Intel run, zegt deze dat de "Link" niet goed is, nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd. Kan iemand mij helpen?
Met de vorige drivers deed ie het ook niet. Ik heb drie kabels geprobeerd die wel werkte met mijn netwerkkaart in mijn laptop.
Verwijderd
Brand er wel een lichie op de swith? Je netwerk kaart kan natuurlijk altijd gewoon stuk zijn ofzo
Er branden geen lichtjes op de switch (behalve dan voor de power). Wanneer ik mijn laptop aansluit branden beide lampjes voor de poort waarop ik hem aansluit.
Ik heb met Intel ProSet enkele testen gedaan voor mijn desktop compu:
Control Registers - passed
FIFO Registers - passed
EEPROM - passed
Interrupt - passed
Loopback - passed
Link - failed
Confirms that the adapter is linked to a valid link partner.
Alleen de "link" test heeft hij dus niet goed doorlopen.
Iemand nog suggesties
?
Ik heb met Intel ProSet enkele testen gedaan voor mijn desktop compu:
Control Registers - passed
FIFO Registers - passed
EEPROM - passed
Interrupt - passed
Loopback - passed
Link - failed
Confirms that the adapter is linked to a valid link partner.
Alleen de "link" test heeft hij dus niet goed doorlopen.
Iemand nog suggesties
zijn de pinnetjes van de NIC wel goed ? (niet verbogen ofzo). En heb je ook geprobeerd om de NIC in een andere PCI slot te zetten (dat probleem doet zich wel eens voor bij een HP Desktop
) en mocht dat ook niet werken.. euh.. dooie NIC ? Suc6
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Ik zit momenteel op mijn werk, maar ik zal het vanavond (als ik tijd heb) proberen om hem in een ander PCI slot te zetten. Als dit nog niets oplevert dan zet ik hem over in mijn oude P166 en kijk ik eventjes of hij daar nog een teken van leven geeft.
De pinnetjes van de NIC zijn er allemaal netjes uit, dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn.
De pinnetjes van de NIC zijn er allemaal netjes uit, dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag maar wanneer je die kabel test met je laptop, sluit je die dan ook aan op je switch? Zo niet gebruik je een cross kabel en je hebt een straight nodig!
Verwijderd
ga eens googelen met de volgende dingen
port speed:
probeer eens OF 10Mbit of 100Mbit en geen autosense
en connect mode:
probeer eens OF half duplex of Full duplex, en wederom geen autosense!
meestal zit het hierin
port speed:
probeer eens OF 10Mbit of 100Mbit en geen autosense
en connect mode:
probeer eens OF half duplex of Full duplex, en wederom geen autosense!
meestal zit het hierin
Verwijderd
Heb jij de duplex mode al gechecked ? als ik jouw was zou ik gewoon wat verschillende duplex modus uitproberen. Probeer bijv eens Half duplex, je kan je duplex settings veranderen bij het apparaatbeheer [configscherm, systeem]Op woensdag 17 april 2002 09:53 schreef EvdB het volgende:
Met de vorige drivers deed ie het ook niet. Ik heb drie kabels geprobeerd die wel werkte met mijn netwerkkaart in mijn laptop.
Verwijderd
zeg ikOp woensdag 17 april 2002 20:39 schreef Garfield het volgende:
[..]
Heb jij de duplex mode al gechecked ? als ik jouw was zou ik gewoon wat verschillende duplex modus uitproberen. Probeer bijv eens Half duplex, je kan je duplex settings veranderen bij het apparaatbeheer [configscherm, systeem]
/ \/ \/ \/ \/ \/ \
| | | | | |
Verwijderd
Dat zie ik nu ook, 2 zielen 1 gedachteOp woensdag 17 april 2002 20:43 schreef arjo_kamp het volgende:
zeg ik
Jij was net iets sneller met je reactie
Volgens mij heb jij een cross cable.
Die werkt als je m tussen 2 computers direct gebruikt, maar als je 2 compu's beide verbind aan een hub, dan moet je gewoon normale kabels er tussen doen. Kijk maar ff naar je kabeltje, als de groene & oranje bij de ene connector anders zitten dan bij de ander, heb je n cross....
Die werkt als je m tussen 2 computers direct gebruikt, maar als je 2 compu's beide verbind aan een hub, dan moet je gewoon normale kabels er tussen doen. Kijk maar ff naar je kabeltje, als de groene & oranje bij de ene connector anders zitten dan bij de ander, heb je n cross....
Ik heb de kabel getest met de laptop verbonden met de switch.
Ik heb de kaart verwijderd en in een ander PCI slot gestoken met hetzelfde resultaat. Windows 2000 pro herkent hem nu alleen als Intel Pro/100+ #2. In het register staan nog steeds de oude settings naar Intel Pro/100+. Hoe kan ik deze verwijderen. Gewoon op delete drukken in regedit kan niet.
Vriend van me zei dat het zou kunnen dat mijn netwerk kaart in de laptop 10/100 is en in mijn desktop compu alleen 100 Mbit en dat voor 100 Mbit ik een twisted pair nodig heb.
Ik heb een crosskabel liggen dus dat ga ik vanavond eens proberen om mijn laptop direct aan mijn compu aan te sluiten, kijken wat dat oplevert.
Bedank allemaal voor de reacties *D!
Ik heb de kaart verwijderd en in een ander PCI slot gestoken met hetzelfde resultaat. Windows 2000 pro herkent hem nu alleen als Intel Pro/100+ #2. In het register staan nog steeds de oude settings naar Intel Pro/100+. Hoe kan ik deze verwijderen. Gewoon op delete drukken in regedit kan niet.
Vriend van me zei dat het zou kunnen dat mijn netwerk kaart in de laptop 10/100 is en in mijn desktop compu alleen 100 Mbit en dat voor 100 Mbit ik een twisted pair nodig heb.
Ik heb een crosskabel liggen dus dat ga ik vanavond eens proberen om mijn laptop direct aan mijn compu aan te sluiten, kijken wat dat oplevert.
Verwijderd
heb je nou de duplex mode al geprobeert?Op donderdag 18 april 2002 09:12 schreef EvdB het volgende:
Ik heb de kabel getest met de laptop verbonden met de switch.
Verwijderd
heb je niet zo optie net als win2000? enable .... on this device. die fout heb ik namelijk ook gemaakt. gebruik zelf geen xp dus.....:)
Heb ik ook gehad. Ligt aan de netwerkkaart volgens mij. Is het toevallig een Comtex oid? Kan je het merk posten? That'll refresh my memory...
Laptop (Dell Inspiron 8100, p4,1GHz) draait op WinXP Home met ActionTec netwerkkaart (geloof ik). Deze werkt wel.[b]Kan je het merk posten? That'll refresh my memory...
Intel Pro 100 oid in mijn Win2000 Pro desktop machine. Dit is de boosdoener
Nee, heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ik vanavond zeker proberen. Ik heb vanmorgen pas de berichten gelezen.heb je nou de duplex mode al geprobeert?
Ik heb gewoon een nieuwe netwerkkaart gekocht. Waarschijnlijk zijn het de drivers die geleverd worden. Probeer de nieuwste, of kijk bij de known-issues van de kaart.
Via add/remove hardware wizard heb ik de 'oude' netwerk kaart instellingen kunnen verwijderen. Ze waren in eerste instantie niet zichtbaar. Nu zijn ook alle verwijzingen in het register verdwijnen. Tenslotte heb ik mijn Intel netwerkkaart er weer ingeplugd.
Ten tweede heb ik een netwerkkabel bij een computerzaak gekocht en toen werkte het wel.
Ik snap nog steeds niet waarom hij het met de andere kabels het wel deed.
Ten tweede heb ik een netwerkkabel bij een computerzaak gekocht en toen werkte het wel.
Ik snap nog steeds niet waarom hij het met de andere kabels het wel deed.
Pagina: 1