Toon posts:

Slecht scherm Toshiba Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Het is nu nog even te vroeg om Toshiba te bellen, maar de 2140 CDS van mijn vriendin heeft een waardeloos scherm. Ik heb deze 2de hands gekocht en in het begin was deze ook redelijk. Maar de conditie verslechterd snel.

Weten jullie iets van de kosten om dit te fixen?
Reparatie?
Vervanging?

(Hmmm, beetje jammer! Toshiba technische hulplijn 0.50 eurocent per minuut!)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Als er garantie op zit, kost het je niks. Dan breng je het ding naar een Toshiba-service point en na 2-3 weken kun je em weer ophalen.
Zo niet, dan kan het aan een aantal punten liggen, dus liggen de prijzen ook behoorlijk uiteen. Daarom is het misschien ook wel handig om ff te zeggen wat zo slecht eraan is (in detail).

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Kon ik maar een screendump voor je maken.

Ik heb bij de koop helaas geen boekje gekregen en op de machine zit ook geen garantie meer.

Het beeld is erg onduidelijk geworden. Een beetje vaal zelfs. Ook loopt er in het midden van het scherm een verticale streep. De helderheid is weg.

Nu is het toch mogelijk om direct iets te doen met de toetsen aan de helderheid? Zo ja, hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Toshiba was nu niet echt behulpzaam.
Ze hadden hun antwoord al klaar liggen en dat was het dan...

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 08:37 schreef SpaGroen het volgende:
Kon ik maar een screendump voor je maken.

Ik heb bij de koop helaas geen boekje gekregen en op de machine zit ook geen garantie meer.

Het beeld is erg onduidelijk geworden. Een beetje vaal zelfs. Ook loopt er in het midden van het scherm een verticale streep. De helderheid is weg.

Nu is het toch mogelijk om direct iets te doen met de toetsen aan de helderheid? Zo ja, hoe?
Ten eerste heb jij een STN display helderheid is bagger

ten tweede zit er aan de rechter zijkant van de display een pot meter om je helderheid in te stellen, als die niet werk is de inverter kapot.

Verticale streep zit op het display.

Verwijderd

Als je een machine koopt controleer je toch van te voren of alles werkt!:?
Dan ga je toch niet achteraf lopen klootviolen dat het scherm het niet goed doet! :P
Maar naast de zijkant van het scherm hoort een contrast regelaar te zitten. Hiermee kan je het scherm bijstellen.
Zoniet dat zal er iets defect zijn in het scherm.
:P en dan heb je een kat in de zak gekocht en trek de enige van wie jij het gekocht heeft een lange :+

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het model wat je hebt gekocht is een dstn scherm.
Deze hebben veel minder helderheid, hier is niets aan te doen.
Je kan er ook geen tft scherm op laten zetten, aangezien de modellen met een tft scherm een andere connector hebben op het systemboard, voor het display.
Het is wel zo, dat als je een nieuw dstn scherm zou plaatsen dat de helderheid iets zal toenemen.
Laptop schermen worden namelijk in de loop van de tijd wat minder helder.
Maar volgens mij geldt dit met name bij tft schermen.
Een jaar of 3 geleden waren die tft schermen ongeveer 3000 gulden duurder dan dstn.
Nu scheelt dat nog maar 500 euro.
Vandaar dat je nu meestal tft schermen ziet, behalve bij het allergoedkoopste instap model.
Bij Toshiba kan je aan het model zien wat voor scherm erop zit. CDS=dstn CDT=tft.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Helderheid regulatortje aan de rechterkant werkt prima, maar hier is het niet mee op te lossen.

De laptop hebben we inmiddels ruim een jaar. Zeker geen kat in 'n zak gekocht, veel plezier van gehad zelfs.

Helaas, niets aan te doen ben ik bang...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Best wel een leuke laptop.
Heb er vroeger ook bijna net zo een gehad.
een Toshiba 2130cds.
Kan mij nog herinneren dat ik een speakerdrivertje
geinstalleerd had om toch geluid in windows te krijgen.
Want hij had namelijk geen geluidskaart.
Als jij ook geen geluidskaart hebt, wil ik je die driver wel emailen, werkt in ieder geval in win95,
voor wav geluiden, volgens mij niet voor mpg filmpjes.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1