Monitor doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Ik heb een smile 17" van 2 jaar oud. Als ik em aan doe doet ie niks, het lampje gaat niet eens branden. Ik had 3 jaar garantie maar "smile" is niet meer...

Weet iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Die van mij is er ook een keer mee gekapt.
Bleek dus dat tie een heleboel stof had gevangen binnenin.
Ik dus met mijn stofzuiger en kwastje aan de slag en jawel. Hij deed het weer!

Verwijderd

Het is een voedings probleem,het namelijk zo dat als er iets kapot is in je voeding je beeldscherm in een veiligheidsstand slaat.
Kijk eens of de grote weerstanden nog wel goed contact maken(witte lange blokje)
Het kan ook zijn dat er een transistor kapot is,vooral die grote die op een groot koelvlak bevestigt is(508AF type transistor)Haal hem er uit en meet hem door.
Meten is weten.

• DJH
Oke..

Ik heb de kap er nu af. Hij is nog bijzonder schoon, dus stof wegzuigen heeft geen zin. Verder kan ik geen witte staaf vinden. Die transistors die tegen de koelblokken aan zitten, zijn ongeveer een centimeter hoog. Zijn dat ze wel?

edit: of bedoel je de voeding van de pc?

• DJH
Het is wel vreemd, want zondagavond deed ik em uit en Maandag wou ie niet meer aan. Zondag niks vreemds, geen rare kleuren ofzo, niks.

De zekering ligt er niet uit, want ik heb em eruit gehaald en een bitje van een schroevedraaier er in gepropt maar dat hielp niks (een bitje geleid toch wel?).

Plz help

• DJH
SHIT! Ik meette met zo'n spanningsmetertjeschroevendraaier ( :) ). Ik raakte zo'n zwart blokje aan, en toen vonkte hij. Toen drukte ik em aan en vonkte de zekering. Nu ligt ie er wel uit denk ik.... :(

• DJH
Nah, de BK hemel is weer een monitor rijken. Hij is nu echt aan stront. :( :( :(

Verwijderd

Erg klote voor je!

;(
Pagina: 1