Op woensdag 17 april 2002 17:00 schreef voetenzalf het volgende:
Is het niet makkelijker om een parser te schrijven in php/asp. Nu kan je alle browsers hetzelfde laten parsen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik XML een beetje beroerd vind. We hebben het wel gebruikt om kassa's te koppelen via internet. In dat geval was het dus wel handig. Maar om mou te zeggen van goh, ik ga eens ff mijn SQL2000 inruilen voor een XML based databeest, zit er niet in!
Ik wil niet lullig doen hoor: maar beiden hebben dus al een ingebouwde parser en php zelfs meerdere parsers. Asp volgt de xmlDom die erg overzichtelijk is maar niet al te snel...

Php heeft ook een implementatie van de xmldom maar daarnaast ook nog een zeer snelle parser die ik zelf een beetje lastig te hanteren vind. Maarja, dat is mijn mening...
Daarnaast hoef je alleen maar een patch te downloaden van MS en je SQL2000 server is ook volledig xml-based. Sterker nog: de laatste service patch zou em volledig xml-based moeten laten praten met alles. Ouderwetse ADO is er dan dus niet echt meer bij...
Maargoed, nog een voordeel van xml: theoretisch zou je dus ook xml data over kunnen sturen naar elk willekeurig apparaat en dmv van de xlst stylesheets zou het dan overal er hetzelfde uit moeten zien. Maarja, hoevaak hebben we dat al niet gehoord??