Toon posts:

Hoe zou de samenlevin ger uit zien zonder tv/pc

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heee

Ik zat hier is over na te denken, ik liep namelijk vanaf de bus naar huis om 20:00, en ik keek is bij wat huizen naar binnen. En wat me eigelijk al een hele tijd opvalt is dat er in bijna elk huis alleen maar tv word gekeken.

zeg maar vanaf dat de mensen thuis komen todat ze gaan slapen kijken ze tv.

Stel je zou de tv verbieden (en de pc dan ook want die begint de tv al redelijk te vervangen).

Zou nederland niet veel beter af zijn zonder TV?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigelij kwil zeggen is dat een hoop mensen volgens mij hun tijd "verspillen" aan de tv, en dan bedoel ik echt hele wijken. Het lijkt wel aslof ze niet zonder tv kunnen.

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Ach.. dan gaan mensen andere dingen zoeken om zichzelf bezig te houden, Denk aan sportclubs en dergelijke. Leuk hierin is als je een keer een stroom uitval van een dag hebt, mensen weten dan helemaal niet wat ze moeten gaan doen. Bij ons in de straat kwamen er opeens allemaal mensen naar buiten en gingen met elkaar op straat staan lullen, mensen die al 4 jaar elkaars buurman zijn hebben eens stroomstoring nodig om elkaar te ontmoeten.

Ik denk dus dat het niet slecht voor de samenleving zou zijn, als kan ik me een leven zonder pc moeilijk voorstellen :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Vroeger keek men ook nooit naar tv, het is nu alleen een luxe, ik denk dat het zonder tv e.d. "beter" was geweest.
Dan kwam niemand telaat op zijn werk omdat ze s'avonds nog wat op tv moesten zien,dan was iedereen wat minder naar sport aan het kijken maar aan het sporten zelf, en je zou geen 10 jaar durende soaps hebben :) waar elke vrouw persee om 19:00 uur s'avonds naar MOET kijken :P tot een uur of 22:00 Me pc weg das een heel ander verhaal :) die zou ik wel willen houden en ik weet niet of dat er dan was.....

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 08:11 schreef digitaldead het volgende:
Ach.. dan gaan mensen andere dingen zoeken om zichzelf bezig te houden, Denk aan sportclubs en dergelijke. Leuk hierin is als je een keer een stroom uitval van een dag hebt, mensen weten dan helemaal niet wat ze moeten gaan doen. Bij ons in de straat kwamen er opeens allemaal mensen naar buiten en gingen met elkaar op straat staan lullen, mensen die al 4 jaar elkaars buurman zijn hebben eens stroomstoring nodig om elkaar te ontmoeten.
Met een stroomstoring pak ik mijn laptop ;)
Er was eens een onderzoek, en het blijkt dat er elke keer 9 maanden na een urenlange stroomstoring een babyboom komt.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 03:09 schreef tweakhuis het volgende:
Wat ik eigelij kwil zeggen is dat een hoop mensen volgens mij hun tijd "verspillen" aan de tv, en dan bedoel ik echt hele wijken. Het lijkt wel aslof ze niet zonder tv kunnen.
Het is gewoon evolutie... :)

Verwijderd

Geen tv of pc, ik vermoed dat de mensen dan meer tijd met elkaar zouden doorbrengen.

voordelen:

- meer sociaal contact
- geen normen en waarden die volgens de reclame wereld worden opgelegd
- energie besparing

nadelen:

- niet snel op de hoogte van (wereld) nieuws
- stukje entertainment kwijt

Tja en de pc, misschien krijgen we nu een generatie die beter via schrift kan communiceren dan mondelings :?

Verwijderd

evolutie schmevolutie,

ik kijk savonds niet vaak tv, ben 2 avonden in de week sporten, 2 avonden werken, een avond uit, en de rest uit of naar vrienden, anywayz, lukt prima, maar ik vind het wel handig zo'n tv. Kan ik sochtends terwijl ik mijn bammetjes naar binnen prop nog even 5 minuten naar ontbijttv kijken

Verwijderd

e wat ik eigenlijk wilde zeggen, als er geen tv was dan zoeken we massaal een andere manier om ons te vermaken, zou overigens erg goed zijn voor het overgewicht van velen denk ik.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic voldoet niet echt aan het niveau die we graag in W&L zien, lees de policy eens goed door, daar staat precies in wat er van jou verwacht wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.