OK, de gouden regel ken in: bij een server staat stabiliteit boven alles, dus niet OCen.
Toch zit ik er hier serieus aan te denken.
Systeem:
Intel Premiere/PCI LC mobo (i430LX chipset) m. 256KB cache & onboard Cirrus Logic 5434 VGA.
P60
104MB FP RAM (dat is 2x32, 2x16 en 8MB onboard voor de nieuwschierigen
)
Seagate 1.2GB IDE HDD
Aztech Sound Galaxy Washington 16 (nodig als CDRom interface)
Panasonic 4x CDRom (met Matsushita/Panasonic interface)
Intel EtherExpressPro ISA NIC
SMC PCI NIC (m. Digital/Intel 21041 'Tulip' chip)
Na veel gekloot en gekluns de boel draaiend met Debian 2.2r5 (in ben een nOOb en die
soundcard settings waren nou niet wat je voor de hand liggend zou noemen (dingen als een io=0x530
), daarnaast heb ik de wispelturigheden van de 3Com 509B onder Linux ontdekt- vandaar nu de Intel als 2e NIC voor de buitenlijn)
Ding gaat in eerste instantie routen en simpele webhosting doen. Maar op termijn komt daar nog een en ander aan fileserving bij, samen met extra hardware:
Adapted 2940AU PCI U-SCSI adapter
2x 4GB 7200rpm SCSI drives
En nu dus de hamvraag over OCen. Er zal dus nogal wat verkeer over de PCI gaan en omdat ik -gelukkig- behoorlijk wat RAM heb is de bedoeling dat alles wat kan daarheen gecached gaat worden. Maar dan is snelheid belangrijk. Het systeem heeft welgeteld 1 instelling: FSB=CPU speed (leve de 1x 'multiplier') 60 of 66 (en PCI dus 30 of 33).
Ik heb getest en hij wilde iig Linux op 66MHz installeren. Maar ja, zijn er anderen met ervaring met servers met P60@66MHz te draaien en zo ja hoe zit het met de stabiliteit
Koeling is overigens een behoorlijk grote heatsink met een 8cm fan die er recht over blaast. Uiteraard is er geen CPU diode (dit is een 7j oud sys!), maar mijn uiterst gevoelige vinger zou de sink op ergens rond de 45C inschatten (wat het @60MHz ook is)
Wat denken jullie- die 10% winst laten zitten of er toch voor gaan?
Toch zit ik er hier serieus aan te denken.
Systeem:
Intel Premiere/PCI LC mobo (i430LX chipset) m. 256KB cache & onboard Cirrus Logic 5434 VGA.
P60
104MB FP RAM (dat is 2x32, 2x16 en 8MB onboard voor de nieuwschierigen
Seagate 1.2GB IDE HDD
Aztech Sound Galaxy Washington 16 (nodig als CDRom interface)
Panasonic 4x CDRom (met Matsushita/Panasonic interface)
Intel EtherExpressPro ISA NIC
SMC PCI NIC (m. Digital/Intel 21041 'Tulip' chip)
Na veel gekloot en gekluns de boel draaiend met Debian 2.2r5 (in ben een nOOb en die
Ding gaat in eerste instantie routen en simpele webhosting doen. Maar op termijn komt daar nog een en ander aan fileserving bij, samen met extra hardware:
Adapted 2940AU PCI U-SCSI adapter
2x 4GB 7200rpm SCSI drives
En nu dus de hamvraag over OCen. Er zal dus nogal wat verkeer over de PCI gaan en omdat ik -gelukkig- behoorlijk wat RAM heb is de bedoeling dat alles wat kan daarheen gecached gaat worden. Maar dan is snelheid belangrijk. Het systeem heeft welgeteld 1 instelling: FSB=CPU speed (leve de 1x 'multiplier') 60 of 66 (en PCI dus 30 of 33).
Ik heb getest en hij wilde iig Linux op 66MHz installeren. Maar ja, zijn er anderen met ervaring met servers met P60@66MHz te draaien en zo ja hoe zit het met de stabiliteit
Koeling is overigens een behoorlijk grote heatsink met een 8cm fan die er recht over blaast. Uiteraard is er geen CPU diode (dit is een 7j oud sys!), maar mijn uiterst gevoelige vinger zou de sink op ergens rond de 45C inschatten (wat het @60MHz ook is)
Wat denken jullie- die 10% winst laten zitten of er toch voor gaan?
Oslik blyat! Oslik!