Toon posts:

Geen reboot/normale start met Soyo P4S DragonUltra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn soyo p4s ultra moederboard aangesloten en alles werkt dan nu eindelijk maar ik zit met een probleem.

als ik mijn computer uitzet/ ctrl + alt + del / reset /restart. en ik wil hem daarna weer aan zetten, dan krijg ik geen beeld geen piepje. alles begint wel te draaien, maar hij reageert nergens op. :'( |:(

ik moet hem dan weer uitzetten en weer aanzetten en dan is alles weer normaal. tot nu toe 2 uur na het aansluiten heb ik nog nix kunnen vinden en nog geen tijd gehad.

en morgen wil ik weer verder. dus weet iemand wat het is, heeft er iemand ervaring mee??

SOYO p4s dragon ultra
p4 1.6
256 ddr ram
videokaart van andere pc gebruikt maar doet het perfect
heb ook nog een andere geprobeert maar geeft het zelfde effect.

wie het weet mag het zeggen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt als een PSU die het net niet trekt... Is al eerder een topic over geweest.

Probeer 'ns wat apparaten (HD, CDRom) af te koppelen en kijk of het dan beter gaat...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen, me pc staat jammer genoeg niet naast me anders had ik het ff geprobeerd.

weet je nog hoe die toppic heet ??

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Das ook toeval, van de week een config gebouwd met de P4S die precies hetzelfde probleem heeft.

specs
P4 1.7
P4S Dragon Ultra
V8460
2x256MB DDR333
2x Maxtor 7200/133
noname CD 40x
SB Audigy
300watt ATX

De voeding lijkt mij dus niet het probleem, ik heb de Audigy en USB2 al verwijderd maar die zijn niet de boosdoener. Ik denk eigenlijk aan een initialisatieprobleem van de videokaart, veroorzaakt door mb of videokaart.

Welke videokaart(en) gebruik jij? Nog meer mensen met dit probleem?

PS1 Probleem is inmiddels ook met een koude start waargenomen
PS2 Kan topictitel niet beter "Geen reboot met Soyo P4S Dragon Ultra?" zijn oid?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:07 schreef Stefano het volgende:
Das ook toeval, van de week een config gebouwd met de P4S die precies hetzelfde probleem heeft.

specs
P4 1.7
P4S Dragon Ultra
V8460
2x256MB DDR333
2x Maxtor 7200/133
noname CD 40x
SB Audigy
300watt ATX

De voeding lijkt mij dus niet het probleem, ik heb de Audigy en USB2 al verwijderd maar die zijn niet de boosdoener. Ik denk eigenlijk aan een initialisatieprobleem van de videokaart, veroorzaakt door mb of videokaart.

Welke videokaart(en) gebruik jij? Nog meer mensen met dit probleem?

PS1 Probleem is inmiddels ook met een koude start waargenomen
PS2 Kan topictitel niet beter "Geen reboot met Soyo P4S Dragon Ultra?" zijn oid?
hoe kan ik dan die toppic veranderen??

ik heb een nvidia geforce 4 mx 440 64 ddr ram geprobeerd en een wat oudere tnt 16 mb. beide hebben zelfde probleem. ik ga over een uurtje weer naar me pc ( hij staat bij een rimajo ) dan ga ik hget nog een keer proberen.
voor de rest heb ik

dvd 16x 40x van lite on
branden mitsumi 32x 12x 40x
2 keer western 20 en 40 gig
256 mb ddr ram pc 2100
abit nvidia gef.4 mx 440 64 mb ddr ram
300 watt atx
p4 1.6

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Topic kan je niet veranderen, modjes wel. Tis maar dat je met search de topics vindt die van toepassing zijn.

Configs lijken dus behoorlijk op elkaar, alle geteste kaarten zijn dus Nvidia. Iemand al iets met een andere kaart geprobeerd?
welke bios gebruik je? Ik gebruik momenteel nog de bios van 16-1, er is een nieuwere maar Soyo maakt geen melding van dit probleem in de changehistory.

Als je gaat updaten zal waarschijnlijk ook de bios van je raidcontroller een update krijgen naar 2.3, eerst dus even de drivers van de raidcontroller updaten naar de bijbehorende versie. Zie www.highpoint-tech.com

Laat even weten als je wat vindt svp.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bij jullie beiden kan de voeding toch een probleem zijn. P4 is geen zwakke CPU, slurpt minder dan een athlon, maar toch...

Haak de CD players/writers dr ns af en kijk of dat helpt.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

we weten wat het is, ik(arjay_kay) zit nu bij me pc.

je moet in de bios je CPU instellingen veranderen en je SOYO combo feature doorwandelen. we hebben er nu geen last meer van, elke keer gelijk beeld bij het opstarten.

ik had eerst me cpu clock op 133 staan en nu staat hij op 100 en hij doet het. ratio select op auto. en dan doet alles het gewoon weer.!!!

het is dus geen voedings probleem!! maar tog bedankt voor je ideen. want dat was de volgende optie geweest

ARJAY_KAY

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Dacht dat de clock reeds op 100 staat maar ik check het ff. Thanx voor de terugmelding,

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
hey dat probleem heb ik ook gehad
heb een soyo kt333 dragon ultra platinum
en na een bios flash was ik er van af
misschien een optie?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Zit ik nu met hetzelfde probleem? Ik heb een Soyo kt400 dragon ulta platinum met een xp2000+ en sinds ik de ddr klok op 166 gezet heb (333 geheugen erin geprikt ipv 266)lijkt het of ie blijft hangen in de bios. Laat je `m echter staan, dan loopt ie na een minuut of 10 gewoon verder en start windows op en verder werkt alles prima!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Heb reeds 2 maanden hetzelfde probleem met mijn asus a7v8 (kt400 amd motherboard)...

Warm booten lukt gewoon niet...

Cold booten doet ie het zonder problemen...

FSB is op 184 mhz gezet....normaal is ie 133 mhz....Dus hij is overclocked mijn amd xp1700+ maar heb tevens de multiplier naar beneden gehaald....dus compenseert wel...

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik ben weer van het probleem af! Op mijn nieuwe Geforce 4 mx 440 64mb ddr van MSI zit VIVO en DVI en bij deze kaart zit een DVI/RGB adapter om er een dualhead van te maken. Hier had ik mijn monitor op aangesloten. Adapter er af -> probleem opgelost. Raar maar waar!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Pagina: 1