Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
UMSDos installatie op een FAT32 systeem? Niet ideaal, maar dat werkt...
Forget your fears...
...and want to know more...
laat ik gelijk maar posten waar ik eigenlijk aan dacht.
Ik gebruik Partition magic. Ik rag stukje van mijn huidige hd af.
Ik doe ff linux cd erin, installen die hap.
als dit kan, hoe zit het dan met de lilo, moet ik die wel of dan niet installen? omdat ik niet weet of de lilo wel mijn windows config wilt zien. Of toch gewoon een diskette?
als dit kan, hoe zit het dan met de lilo, moet ik die wel of dan niet installen? omdat ik niet weet of de lilo wel mijn windows config wilt zien. Of toch gewoon een diskette?
met partition magic heb ik het ook gedaan (zonder backup en hopen dat het goed gingOp woensdag 17 april 2002 01:21 schreef Cloontje het volgende:
laat ik gelijk maar posten waar ik eigenlijk aan dacht.
ik heb lilo niet op de MBR geinstalleerd maar op me Linux root partitie. lilo.conf heb ik zo ge-edit dat ik kan kiezen tussen Linux en Windows tijdens het booten. daarna met fdisk (linux versie heb ik gebruikt) ervoor gezorgt dat er standaard van me Linux root partitie wordt geboot en niet meer vanaf de MBR.
werkt perfect
Dus wat ik zei, is dus een goede aanpak.Op woensdag 17 april 2002 01:27 schreef 2P het volgende:
[..]
met partition magic heb ik het ook gedaan (zonder backup en hopen dat het goed ging)
ik heb lilo niet op de MBR geinstalleerd maar op me Linux root partitie. lilo.conf heb ik zo ge-edit dat ik kan kiezen tussen Linux en Windows tijdens het booten. daarna met fdisk (linux versie heb ik gebruikt) ervoor gezorgt dat er standaard van me Linux root partitie wordt geboot en niet meer vanaf de MBR.
werkt perfect
Maar het kan dus ook met een diskette, lijkt me. ik zal het zeker proberen.
niet met loadlin, maar volgens het slackware book kan je Linux booten met de NT (2000?) bootloader. ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.Op woensdag 17 april 2002 01:34 schreef janjanjansen het volgende:
Het kan zelfs vanuit DOS (mode) met loadlin.
Ai win2k heeft geen dos modeFoutje ...
hier is de url: http://www.slackware.com/book/index.php?source=x1776.html
Verwijderd
Ik denk dat je het beste linux via windows kunt laten booten, tenzij je al genoeg kennis hebt over lilo en linux, anders heb je straks het probleem dat ja alleen nog in linux kunt komen, omdat je niet weet hoe je lilo aanpast om in windows te kunnen komen.
En divx kijken en andere zooi kan ook gewoon in linux hoor
En divx kijken en andere zooi kan ook gewoon in linux hoor
Verwijderd
ik heb lilo gewoon in de mbr van de 1e hd gezet en in lilo aangegeven waar winXP staat. Werkt prima plus ik heb een leuk bootschermpje.
Verwijderd
TIP: Als je je HD gaat splitsen zorg er dan voor dat je EERST JE WINDOWS PARTITIE DEFRAGMENTEERD!!
Doe je dat niet dan kan 't gebeuren dat je wat data kwijtraakt
Zoals bij mij 2 jaar terug is gebeurd
Doe je dat niet dan kan 't gebeuren dat je wat data kwijtraakt
Zoals bij mij 2 jaar terug is gebeurd
Mwa, FIPS gaf bij mij destijds gewoon een melding dat er 'rommel' aan het eind stond en splitsen niet door kon gaan.
En dan zul je idd moeten defraggen
En dan zul je idd moeten defraggen
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Tot je er achter komt dat de laatste sector unmovable is ... ... ...
Forget your fears...
Ja dat hele splitsen gaat dus niet werken met win2kserver ik heb weer een enterprise versie nodig van partition magic en die heb ik dus niet 
Iemand een idee hoe ik die troep er dan toch opkrijg. Zonder te splitsen?
Iemand een idee hoe ik die troep er dan toch opkrijg. Zonder te splitsen?
Zoals ik al zei... UMSDos op Fat32 + Bootflop... = Werkend UX systeem...
Forget your fears...
Op 1 of andere manier klinkt wat jij zegt eng, enniet werkend. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.Op donderdag 18 april 2002 03:49 schreef Aetje het volgende:
Zoals ik al zei... UMSDos op Fat32 + Bootflop... = Werkend UX systeem...
Na win98, toen w2k pro, daarna RH7 met lilo in mbr was dacht ik 'lilo -u' al genoeg om het ~vertrouwde~ w2k bootmenu te krijgen. Wel eerst de linux bootsectorkopieertruuk uithalen en in het menuutje zetten.
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Neuh... De linux bestanden komen gewoon in een (groot) bestand dat voor windows niks anders als een groot bestand is. Een directory met onzin, voor Win, maar voor Ux is dit een (virtueel) bestandssysteem. Ideaal voor mensen die Ux willen proeven, geen formatteren ofzo nodig.Op donderdag 18 april 2002 04:57 schreef Cloontje het volgende:
[..]
Op 1 of andere manier klinkt wat jij zegt eng, enniet werkend. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Nadeel is dat het bestandssysteem van Linux zelf niet de dienst uitmaakt, waardoor je de problemen van FAT houdt... (Fragmentatie, beveiligen onmogelijk ect.)
Zoek n's ff in de documentatie, zal 't wel in staan...
Forget your fears...
Pagina: 1