Toon posts:

[VB + API] Alpha Blending op een window toepassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand hier even m'n gedachten gang kon na lopen of ik niets over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt.

GDI renderd de desktop en alle windows. de GDIAlphaBlend functie kan stukken binnen een bepaalde Device Context (DC) semi transparant maken. Als ik nou met GetWindow de handle van een window opvraag, daarvan met GetDC de DC opvraag dan kan ik die DC aan GDI door spelen en de boel semi-transparant maken, right? De properties van een object kun je via de handle terug vragen, dus dingen als de locatie en grootte kan ik opvragen, toch?

Verwijderd

't is een vrij warrig verhaal maar ik denk dat je GetWindowRect zoekt? :? zoniet, stel dan'n iets gerichtere vraag, transparante windows maak je (vanaf 2k) doorgaans door gewoon UpdateLayeredWindow aan te roepen trouwens.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Beetje wazig verhaal idd :P maar bedoel je iets als [topic=464593] ?
Een window transparant maken (of een stap tussen zichtbaar en transparant in :))
Ik denk dat het ook op andere windows dan die binnen je eigen programma werkt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik poog een gizmootje te schrijven dat windows die niet van de eigen thread zijn transparant kan maken. Ik hb het al gedaan voor windows die wel van de thread zijn waarin de code wordt uitgevoerd.

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen uitvogelen kun je niet zomaar een window transparant maken als die window niet van de eigen thread is. Vandaar het opzoeken van een DC en hWnd. Het is me namelijk op die manier alwel gelukt om willekeurige stukken van windows op de desktop transparant te maken.

IIG bedankt tot zover.

Trouwens is er hier ergens een CodeBase? Waar men stukjes genialiteit van een ander kan vinden en z'n eigen stukken briljant gevonden code kan posten?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wonderbaarlijk: http://www.codebase.nl/ :+

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Heb je die link die ik in het andere topic geef wel bekeken? Zit nl. een sampletje bij waarin je een andere window kan selecteren, en die half doorzichtig kan maken.

Translucent.zip dus

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest vanmiddag werken, dus ik heb het nog niet bekeken al had ik die al wel gedownload.

Codebase.nl, soms vraag ik me af of ik al blond genoeg ben.:+
Pagina: 1