Toon posts:

Linux sneller dan win2k-proserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een tijdje Mandrake draaiende gehad met een aantal samba shares, toen haalde ik een snelheid van ruim 8Mb per seconde nu heb ik win2k advanced server geinstalled maar nu haal ik niet meer dan 4Mb per seconde ???

ik d8 zelf dat het aan fat32 zou liggen........

iemand enig idee hoe dit kan, of nog beter hoe ik onder win2k ook 8 mb/s kan halen.

[specs]
pc 1 :
P3-800
maxtor 80Gb 7200 Rpm
pc 2 :
AMD xp1800+
ibm DRVS 9.1Gb u2w 10000Rpm

switch :
3Com 100 Mb/s dual speed
[/specs]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor nic zit er in? (nic=netwerkaart)

A wise man's life is based around fuck you

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:29
Dat de Samba server sneller is dan Win2k is al eens officieel gezegd: zie deze link:

http://www.pcmag.com/article/0,2997,s%253D1474%2526a%253D16554,00.asp

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 17 april 2002 09:04 schreef VHware het volgende:
Dat de Samba server sneller is dan Win2k is al eens officieel gezegd: zie deze link:

http://www.pcmag.com/article/0,2997,s%253D1474%2526a%253D16554,00.asp
Dat is wel juist maar de helft is wel veel ;)

Timmy-i test eens met een ftp-server & client.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op het moment geen Mandrake meer draaien dus ik kan het een beetje moeilijk uitproberen ..... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 08:47 schreef zwelgje het volgende:
wat voor nic zit er in? (nic=netwerkaart)
dat maakt volgens mij niet uit

ik gebruik onder win2k dezelfde netwerkkaarten als die onder Mandrake .

in pc 1:
2 x Realtec 10/100 Mbs
in pc 2:
1 x Intel 10/100 + lan manager :)

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
we hebben hier op de zaak voor een kapitaal aan compaq troep staan met mickyschoft er op.

Active directory is echter naar de kloote. Niemand kan het repareren... en niemand kan dus meer inloggen...

Aldus maar een linux-servertje op 'n oude bak met 'n vette schijf op het netwerk gezet voor file- en printserving.
Werkt maar iets trager met 25 gebruikers...
en het is RETE-stabiel...

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 14:49 schreef Gospelkees het volgende:
we hebben hier op de zaak voor een kapitaal aan compaq troep staan met mickyschoft er op.

Active directory is echter naar de kloote. Niemand kan het repareren... en niemand kan dus meer inloggen...

Aldus maar een linux-servertje op 'n oude bak met 'n vette schijf op het netwerk gezet voor file- en printserving.
Dus :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 14:49 schreef Gospelkees het volgende:

uhmmm juist ja ........ nou en ?! |:(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Staat UltraDMA aan in windows, staat je netwerkkaart op full duplex.
Heb je trouwens wel genoeg RAM derin zitten om win2k AS optimaal te draaien?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Zwelgje
Op woensdag 17 april 2002 13:16 schreef Timmy-i het volgende:

[..]

dat maakt volgens mij niet uit

ik gebruik onder win2k dezelfde netwerkkaarten als die onder Mandrake .

in pc 1:
2 x Realtec 10/100 Mbs
in pc 2:
1 x Intel 10/100 + lan manager :)
nic maakt dus wel uit, die realtek drivers zijn onder linux behoorlijk gefinetuned (in tegenstelling tot onder windows), veel mensen gebruiken die kaartjes onder linux,

het zou dus best zo kunnen zijn, dat dat kaartje gewoon efficientere drivers heeft onder linux

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Het viel mij ook op dat mijn realteks onder mandrake 11mb/s haalden naar mijn xp computer , terwijl ik met xp naar xp ongeveer 9mb/s haal :(

:+

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heeft met de overhead te maken (draai nu linux dus precies kan ik het niet vertellen), dit word door een protocol veroorzaakt, in je network neighboorhood heb je een bepaalde protocol inzitten (iets van manager of iets dergelijks) deze bevat instellingen die je niet kan zien maar die worden gebruikt voor load balancing. Jij krijgt als het ware het volgende :

60% TCP/IP
80% UDP
20% Client/Server communicatie software.

Dit word bij Windows Producten (sinds 2000) afgedwongen om er voor te zorgen dat een programma niet de netwerkkaart dicht kan trekken en dat de server vervolgens niet meer kan reageren op client requests. Op internet is er ergens wel iets over te vinden. Ik meen dat het ook op GOT heeft gestaan.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd wat protocollen uit gezet die hij toch niet gebruikt zoals DNS etc hij haalt nou ongeveer 85 Mb/s toch redenlijk voor een Realtec :)

ik doe het er zo wel voor :P

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 21:45 schreef Timmy-i het volgende:
ik heb idd wat protocollen uit gezet die hij toch niet gebruikt zoals DNS etc hij haalt nou ongeveer 85 Mb/s toch redenlijk voor een Realtec :)

ik doe het er zo wel voor :P
comma vergeten?
anders dan ga ik ook aan de realtecs :)

owh neeh, die heb ik al :P

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op woensdag 17 april 2002 21:10 schreef ronaldmathies het volgende:
Dit heeft met de overhead te maken (draai nu linux dus precies kan ik het niet vertellen), dit word door een protocol veroorzaakt, in je network neighboorhood heb je een bepaalde protocol inzitten (iets van manager of iets dergelijks) deze bevat instellingen die je niet kan zien maar die worden gebruikt voor load balancing. Jij krijgt als het ware het volgende :

60% TCP/IP
80% UDP

Dit word bij Windows Producten (sinds 2000) afgedwongen om er voor te zorgen dat een programma niet de netwerkkaart dicht kan trekken en dat de server vervolgens niet meer kan reageren op client requests. Op internet is er ergens wel iets over te vinden. Ik meen dat het ook op GOT heeft gestaan.
"Qos packet scheduler" bedoel je zeker.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Zwelgje
Op woensdag 17 april 2002 21:10 schreef ronaldmathies het volgende:

60% TCP/IP
80% UDP

staat in 2000 niet standaard aan overigens, in XP wel weer...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 21:49 schreef ruuddie het volgende:

[..]

comma vergeten?
anders dan ga ik ook aan de realtecs :)

owh neeh, die heb ik al :P
Mb/s = Mega bit per seconde
MB/s = Mega byte per seconde

dus ........ :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Heb je de nieuwste realtek drivers al gedownload?
Pagina: 1